האם כדאי ללמוד לשון עברית?

האם כדאי ללמוד לשון עברית?

הינני בנאדם שהשפה העברית דיי יקרה לו,ולאחרונה צפיתי בתוכניתו של ירון לונדון,"לונדון פינת בן יהודה",ופשוט התמוגגתי מרוב קסמה של התוכנית.אני גם מסכים עם ההנחה של הבלשן פרופ' גלעד צוקרמן שהעברית שרובנו דוברים הינה "ישראלית".חשבתי אולי ללמוד לשון עברית באונ'.ברצוני לדעת על אלו אונ' אתם ממליצים והאם ישנה לאחר מכן תעסוקה בתחום.אשמח לתגובות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כדאי מאיזו בחינה? ../images/Emo13.gif

בקישורי הפורום (למעלה בסרגל הכחול) תוכל למצוא קטגוריה של לימודי לשון עברית באקדמיה המכילה קישורים לתכניות באוניברסיטאות השונות.
 

IDAN30

New member
הערות

1. מדעי רוח הולכים ללמוד בעיקר מתוך עניין, ומתוך הבנה שברוב המקרים הפרנסה שתעשה מזה, אם בכלל, תלויה בכישורים אחרים מאשר אלו שתלמד באוניברבסיטה. 2. הפרנסה שיש בתחום הלשון זה בעיקר הוראה ועריכת לשון. יש מורים בתיכון, יש מורים פרטיים, יש מורים בבתי ספר המכינים לבגרות. לגבי עריכה: יש עורכים בעיתונות ובהוצאות ספרים. עוד לא שמעתי על מורה או עורך לשוני שמגדיר את המקצוע שלו להיט מבחינה כספית (אולי למעט המורים הבודדים שעובדים בבתי ספר פרטיים). 3. בכל מחזור יש תלמידים שבאים ללימודי לשון מתוך כוונה לדבר ולכתוב עברית טובה יותר, או ללמוד את כללי העברית התקנית. תלמידים אלו תמיד מתאכזבים, כי הלימודים האקדמיים לא מתעסקים בדברים כאלה. רוב הקורסים הם תיאורטיים או היסטוריים. 4. אם בכל זאת החלטת ללמוד לשון, השאלה באיזו אוניברסיטה ללמוד תלויה בכל מיני גורמים - כמו האם יש מגורים בקמפוס, מרקם חברתי של הסטודנטים, מקום מגורים וכו'. מבחינת איכות מחקרית ומוניטין בינלאומיים של הסגל, המדרג הוא: האונ' העברית במקום ראשון, חיפה + אונ' בן גוריון + בר אילן במקום השני, ותל אביב במקום האחרון. לתל אביב לעומת זאת היה שם של מוסד יוקרתי לאור כמות נכבדה של סלבריטאים וחתיכות. זה עדיין נכון במידה מסוימת, אבל מאז הנהירה למכללות הועם קצת הזוהר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
../images/Emo106.gif תשובה ממצה, הוכנסה להודעות הנבחרות

 
למעלה