"זה מרגיש לי" - מה הרגשתכם כלפי זה?

sailor

New member
אבל שינויים סמנטיים של הגדרות

הן שאלה של שינוי תפיסה של עובדות שהן כשלעצמן לא השתנו. נכון שגם כשלמדתי, דברו על עטין (מחלות, טיפוח וכו') אבל בלימוד האנטומיה דובר על 4 עטינים מופרדים במחיצות ובעלי מעטפת חצונית משותפת. אצל פרות שלא עברו טיפוח קיצוני (ברירה מלאכותית מתמשכת) לחליבה ההפרדה גלויה לעין.
 

GnomeBubble

New member
ואיפה בדיוק אתה תמצא פרה שלא טופחה ונופחה

לשם כך? טוב, מן הסתם בהודו.
 

sailor

New member
המכונות הפריזיות זה קיצון

ג'רסי, הזנים האדומים באירופה ועוד זנים לא עברו טיפוח מוגזם כזה. התנובה שלהם בין רבע לחצי מהפריזי-ישראלי (שיאניות עולמיות בתנובה) אבל כמות השומן בחלב זהה אבסולוטית לעונה. לכן לאירופים יש חמאה ולנו לא. ואל תשכח בקר לבשר שלא טופח כלל לחליבה.
 

מיכי 10

Member
sailor, תודה לך

מכל ה-
על הקישור לספרו של ד"ר אריה אבני.
התחלתי לקרוא, ואני חושבת שכדאי לי לנסות "ללכת בדרכיו". אם אצליח, זו תהיה מהפכה אדירה מבחינתי. אבל שווה לי להתייחס לכך ברצינות. אני עושה בדיוק ההיפך, והגיע הזמן לצאת מזה. ואם באמת אצליח, אכתוב לך תודה מיוחדת
 

מיכי 10

Member
אַי, חבל, אתה מוציא לי את הרוח מהמפרשים.

(ביטוי שאני משתמשת בו הרבה, ובמקרה שלך - בטח מתאים במיוחד
).
 

מיכי 10

Member
צודק!

אבל מאד נוח עם אמונה עיוורת. עד שמתאכזבים, כמובן. ולפעמים לא מתאכזבים. לך תדע...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
היצרנים והמפרסמים קוראים להם "דגני בוקר".

אני חוששת שעד שלא יאמצו את קביעת האקדמיה, גם הציבור לא יאמץ אותה (בינינו, מבחינת הישראלי הממוצע הכול "קורנפלקס", כולל אלה שאין להם קשר ישיר לתירס...
).
 

הרהוט

New member
השם "מדגנים" יפה.

הוא מזכיר גם "דגן" וגם "מגדן". אבל הוא בעייתי, כי המ"ם שבראשו עשויה להישמע גם כמ"ם השימוש + המילה "דגנים".
 
זהו בדיוק העניין

שהיצרנים והמפרסמים עומדים על כך שהמוצר ייקרא "דגני בוקר" כי שם זה כלשעצמו כבר משדר בריאות. 'מדגנים' אולי מצלצל היטב ללשונאים, והם מוזמנים להתבוסס להם בתחדישיהם המצלצלים ולטפוח זה לזה על השכם. אבל המילה 'מדגנים' פירושה האינטואיטיבי בין השאר הוא שהמוצר עשוי, בין השאר, מדגנים. וכל שוחר בריאות עלול לשאול את עצמו מיידית: הי, רגע, זה עשוי גם מדגנים וגם מ... מה? זה בריא? ועד שמתחילים לפשפש באותיות הקטנות של המוצר כבר מתגנב הספק וכבר קונים לחם בריאות 12 דגנים במדף לחמי הבריאות. אופס! הלקוח ברח מהמלכודת... אם עובד האקדמיה (לאן נעלם?!) יוכל לספר לנו על התנהלות האקדמיה מול כוחות השוק - אני מוכנה להתערב שעלו שם שיקולים ממין זה.
 

GnomeBubble

New member
אתה טועה ומטעה

המלח דיבר על דגני בקר (שהם מודגונים עם חלב) ולא על דגני בוקר (שהם מודגונים שאוכלים בבוקר).
 

sailor

New member
הם לא הופכים למו

אחרי ששופכים עליהם קצת מהפרה?
 

GnomeBubble

New member
קצת הרבה

אבל מה אתה מתלונן ומתאונן? זה לא שהדגנים בלחם שלך בריאים יותר. בסך הכל, מה שהפך את המדג'נונים למזון בריאות בעיני הציבור זה שחיזקו אותם בכמויות של ויטמינים. אני חושש שרוב תצרוכת הויטמינים של העולם המערבי מגיעה מזה, אז אולי דווקא לא כדאי מיד לוותר.
 
למעלה