אורתופדיה

אין צורך להסביר, כולם יודעים מה זה אורתופדיה. בדיחה ישנה ולא כ"כ מוצלחת אומרת כי האנושות מתחלקת לאלו שהיו אצל אורתופד ואלו שיהיו. למרות שזה לא מצחיק במיוחד, יש בזה מן האמת כמו בהרבה בדיחות, הבעיות האורתופדיות נפוצות מאוד. האורתופדיה היא אחד המקצועות הדינמיים ביותר כיום בעולם ברפואה:

שיטות הטיפול והאיבחון משתנות ללא הרף ככל שהידע המדעי והמחקרי מעמיק והניסיון המקצועי הולך וגדל. בעשורים האחרונים אנו עדים לשתי מגמות עיקירות: האחת, מעבר חד משיטות טיפול שמרניות לכיוון הטיפול הכירורגי אשר, נהיה פחות חודרני וטראומטי למטופל/ת. השניה, שימוש נרחב בכירוגיה ארתרוסקופית ושיטות ניתוח זעיר-פולשניות אחרות לטיפול בבעיות אורתופדיות. במקרים רבים, שפע האפשרויות המוצעות מבלבל ומטעה עד כי לא ניתן למצוא את הדרך להחלמה. גם ציבור הרופאים מסתנוור, לא אחת, מהחידושים הטכנולוגיים עד שלעיתים הוא שוכח כי הליך פשוט ובלתי מתוחכם יכול לחולל פלאים ולפתור את הבעיה. במערכת הבריאות הציבורית לא תמיד קל לקבל הסבר ותמיכה לגבי הבעיה ודרכי הטיפול השונות. מטרת הקהילה שלנו היא לשמש במה למפגש בין אנשים, הסובלים מבעיות אורתופדיות לבין רופאים  ומטפלים מתחומים שונים כגון פיזיותרפיה. אנחנו מתנגדים בתוקף לכל נסיון למסחור הקהילה ע"י גורמים שונים (הודעות מסחריות ופרסומת סמויה ימחקו מיידית). הקהילה תעסוק בכל תחומי האורתופדיה החל מפגיעות ספורט, פציעות אורתופדיות, דרך מחלות גב, כתפיים, כף רגל וכף יד וכלה במחלות ילדים. אין לנו התנגדות שמטפלים אלטרנטיביים יתרמו לדיון, אם כי זאת לא ממש כוס התה שלנו, אם אתם מבינים למה אנחנו מתכוונים. נשתדל לתת מענה לשאלות הקוראים בצורה עניינית ומהירה. יש לקחת בחשבון את מגבלות הסביבה בה אנו פועלים - הרשת. ישנן שאלות עליהן לא ניתן לתת מענה מאחר ונדרשת אנמנזה קפדנית, בדיקה גופנית ובדיקות עזר.  אין לנו אפשרות לאבחן מחלות או מצבים רפואיים מרחוק. עוד נבקש כי תקחו בחשבון שאיננו נמצאים מול המסך בתדירות גבוהה ולעיתים תידרש סבלנות. יחד איתכם ובשבילכם, ד"ר רן דורון, החטיבה הכירורגית, המרכז הרפואי ת"א.
המידע והעצות בפורום הינם כללים וחלקיים בלבד, הם אינם באים להחליף יעוץ אישי מקצועי, המבוסס על נתוניו האישיים של המטופל.  לפיכך, "תפוז אנשים", המרכז הרפואי ת"א ורופאיו אינם אחראים לנזק שיגרם עקב הסתמכות על מידע זה, ולהתאמת או אי התאמת העצות לכל מטופל.
המרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי גם בפייסבוק ובטוויטר

תגובות
0
צפיות
313
למעלה