שבר במסרק 5, כף רגל שמאל.

Ita1302

New member
שבר במסרק 5, כף רגל שמאל.

שלום,
ביום שישי לפני כ8 ימים מעדתי ממדרכה על צד שמאל ונחבלתי בכף רגלי. חשבתי כי מדובר בנקע בלבד, ביצעתי RICE למשך 4 ימים ולאחר מכן חזרתי לשיגרה (עם תחבושת והליכה מועטה ככל האפשר). הכאב השתפר והנפיחות ירדה אך חשתי כי משהו לא תקין וניגשתי לצילום. אתמול (לאחר כשבוע) התברר עי מדובר בשבר כאמור בכותרת (מצ״ב צילום). בוצע גבס, ביקורת בעוד 10 ימים, וזריקות לדילול דם למניעת קרישה וסיבוכיה הידועים.

שאלתי היא כזו - לאחר קריאה הבנתי כי ישנם שני שברים נפוצים במקרה דנן, ״שבר רקדניות״ ושבר ״ג׳ונס״. קראתי על השוני ביניהם אך כיוון שאינני רופא קשה לי לעמוד מהצילום במה מדובר. בנוסף טרם נאמר לי, אפילו לערך בכמה זמן טיפול מדובר.

אשמח לעזרתכם, בערבון מוגבל של האינטרנט להסיר ולו במעט את חוסר הוודאות - במה להשערתכם בלבד מדובר? בכמה זמן החלמה מדובר? האם ניתן לעבור למגבס למגף דריכה חלקי ובאיזה שלב?
אציין כי הינני דוקטורנט ועוזר מחקר של שני מרצים במקביל והעדרות ממושכות עקב טיפול שמרני מידי עלולה לפגוע קשות בפן התעסוקתי והאקדמי שלי בו הושקעו שנים רבות מחיי.

ליעוצכם ככל שניתן אודה.



 
שבר בסיס מסרק 5

כעקרון זה קרוב לשבר ג'ונס אם כי צריך עוד זוית לראות ברור יותר כיוון שזה משפיע לגבי הטיפול. הטיפול בג'ונס בגבס /מגף פלסטי ללא דריכה ל6 שבועות. אם בזוית הנוספת רואים שזה באזור מקורב יותר אז נותנים לדרוך מוקדם.
 

Ita1302

New member
המשך

ד״ר דורון שלום,
1) בסוף דבריך אמרת שיש אפשרות לגבס קצר יותר, כתבת מקורב. מקורב יותר למה?

2) האם יש מגף שניתן לדרוך איתו חלקית לפני 6 שבועות?

3) האם לא מדובר בשבר יחסית קל, וניתן בטיפול לא שמרני לאפשר דריכה מוקדמת יותר?

4) האם בביקורת, לאחר 10 ימי מהגבס ו17 יום אחרי הפציעה יש לבקש בדיקת דימות, לבדוק רצועות וכד׳ שאולי נפגעו?

תודה מראש,
 
המשך

השבר באזור זה מתחלק למספר סוגים לפי תת מיקום מדויק.
אישור הדריכה הוא לפי תת סוג השבר ולא לפי סוג המגף.
באזורים מסוימים אנו יודעים שיש קושי בחיבור ולכן לא נותנים דריכה.
לרוב אין צורך בהדמיה פרט לצילום.
 
למעלה