אבחון MRI של הרופא: צורך בארטרוסקופיה.

jethro1982

New member
אבחון MRI של הרופא: צורך בארטרוסקופיה.

שלום ד"ר.

אני שוהה בחו"ל כעת. לפני 7 חודשים עברתי פציעת ספורט (כאשר הטריגר היה ריצה) והברך התנפחה. הפחתתי פעילות אולם לא ביקרתי רופא. רק 4 חודשים אחר-כך ביקרתי אורתופד, שניקז לי מים מהברך. חודש אחר-כך, כנראה עקב פעילות ספורטיבית שלא הייתי אמור לבצע, הברך החלה לכאוב שוב והפכה נפוחה כמו לפני ניקוז המים הראשון. חודשיים אחר-כך (אתמול) ביקרתי שוב אצל האורתופד, שניקז לי מים מהברך בשנית; הפעם הוא הוסיף גם הפנייה לבדיקת MRI (שביצעתי באותו יום). היום הגעתי לרופא, עם סיכום אבחנת ה-MRI, כפי שמצורפת מטה. הרופא אמר שאין מנוס מארטרוסקופיה. מיותר לציין שאיני נלהב מהרעיון של לרוץ לעבור ניתוח, בעיקר כאשר אני שומע עדויות ממקור ראשון על אנשים שחיים עם זה ומתגברים על זה בעצמם, ללא ניתוח.

אשמח לשמוע את חוות דעתך המלומדת.

בברכה.

• High grade partially torn distal ACL.
• Mild MCL sprain, Longitudinal horizontal in the posterior horn involved posterior root of the medial meniscus
• Partially torn proximal FCL and popliteus tendon.
• Oblique vertical torn entire posterior horn to body and complex torn anterior horn involved anterior meniscal root of the lateral meniscus
• Mild suprapatellar bursitis.
 
פציעת ברך

אתה מתאר פציעה עם נפיחויות חוזרות מעל 7 חודשים. בMRI פגיעה מורכבת רצועתית ומניסקיאלית. במקרה כזה יש לשקול ניתוח כמובן בהתאם לבדיקה פיזיקלית של הברך ולתלונות החולה.
 

jethro1982

New member
ד"ר דורון - תודה רבה על התגובה המהירה

אחד הדברים שמפריעים לי בתפקוד היומיומי כרגע, הוא קושי בירידה במדרגות. חקרתי מעט את הנושא, והתברר שכנראה מדובר ב-patellofemoral pain syndrome (תסמונת ברך אצנים). האם כך? ואיך זה קשור בממצאי ה-MRI הנ"ל?
&nbsp
תודה שוב.
 
המשך

כאבים פטלופמוראלים אכן יכולים להתבטא במדרגות. במקרה שלך יתכנו גם סיבות נוספות על רקע הפציעה שתוארה שגוררת אי יציבות של הברך, חולשת שרירים ועוד. זה לא רעיון טוב לאבחן את עצמך לבד לפי גוגל :)
 
למעלה