חבלה סיבובית בברך

Shamy

New member
חבלה סיבובית בברך

בשישי כנראה שסובבתי יותר מדי את הברך בבעיטה בקיקבוקסינג שמעתי קנאק חזק נפלתי ומאז לא הולכת בכלל... במיון בשישי אמרו שזה כנראה או מתיחה ברצועה בברך או קרע ברצועה ושלחו לmri שטענו שדחוף.. בקופת חולים טענו שיש תור לmri רק בעוד חודש!!!!! ב2 בלילה בלבד..מגוחך... עד שאני אלך לmri אני כבר אלך ואתגבר על הפציעה! ממה שידוע לי פציעות ברכיים הן חמורות וחשוב לטפל בהקדם האפשרי מה עושים במצב מטופש שכזה? בקצב הזה הסיכוי להחלים ולחזור לספורט הולך וקטן ככל שמתעכבים.נניח וזה מתיחה או קרע באמת באחת הרצועות האם עיכוב כזה ארוך ימנע ממני בעתיד לחזור להתאמן? אני אתלטית ועושה הרבה ענפי ספורט-יוגה,קיקבוקסינג, והרבה אמנויות לחימה (ספציפית ג'וג'יטבו אגרוף תאילנדי וmma) האם זה יהיה אי פעם אפשרי לחזור לספורט הזה? ..או שבגלל העיכובים זה אומר שאני צריכה לנשק את הקריירה הספורטיבית שלי לשלום כי הקופות חולים מתעללות במבוטחים?
 

Shamy

New member
אני עדיין לא יכולה ליישר את הרגל

או לדרוך על הרגל ונעזרת בקביים כי אין שום אפשרות להפעיל משקל על הברך הפגועה
 
חבלה סיבובית לברך

חבלה סיבובית בברך עם קנאק חזק יכולה להעיד על פגיעה פנימית. במידה ויש נפיחות רבה גדל החשד לפגיעה ברצועה ו/או מניסקוס. בשלב הראשוני עושים צילום כדי לשלול שבר. מתחילים לטפל לרוב בחבישה מרופדת וקירור להפחתת נפיחות. בדיקת רופא לאחר שבוע יכולה לבצע הערכה ראשונית לטיב הפגיעה (לדוגמא אי יציבות המכוונת לקרע ברצועה מסוימת). לאחר מכן ניתן להמשיך בטיפול פיזיוטראפי שמטרתו הורדת נפיחות, החזרת טווחים ומניעת דלדול שרירים. במקביל מבוצע הMRI.
 

Shamy

New member
בהנחה וזה אכן אחד מהחבלות

שציינת קרע או בעיה בסחוס מינסקוס (נשלל שבר או פריקת פיקה) זה אפשרי אחרי טיפול פיזיוטרפי ושיקום לחזור לספורט או שזה אבוד?
 
המשך

חזרה לספורט תלויה בסוג ודרגת הפגיעה. לא ניתן לקבוע בשלב זה ללא בדיקה גופנית והדמיה.
 
למעלה