כאבי גב תחתון ואשכים

כאבי גב תחתון ואשכים

שלום רב,
בשנה וחצי האחרונות אני משרת בצה"ל בתפקיד משרדי (אך מבצעי), אשר דורש ממני לשבת רבות במהלך היום (15 שעות ישיבה מול מחשב ביום בממוצע).
לפני ארבעה חודשים החלו להופיע אצלי כאבים באזור המפשעה, אשר קשה לי לתארם באופן ממוקד. בהתחלה חשבתי שמדובר בכאבים באשכים, הלכתי לשני אורולוגים עם בדיקה אולטראסאונד מפשעות ואשכים, יחד עם בדיקות BHCG וכן אלפא-פטאפרוטאין, אשר כולן היו תקינות לחלוטין (פרט לציסטה זעירה אשר הודגמה בראש האשך הימיני).
לאחר שכאבים אלו המשיכו, הופניתי לכירורג, שגם כן טען שהכל תקין. עם הזמן החלו להתחזק גם כאבים בגב התחתון (קרוב לעצם הזנב) - אינני יודע אם הם קשורים לכאבים במפשעה או שמא הופיעו בשל הפסקת הפעילות הספורטיבית עקב הכאב. יש לציין כי כאב קל במפשעה מופיע גם בישיבה ממושכת ומתמעט בשכיבה, אך הכאב מורגש היטב בנעילת נעליים, הרמת משקל, התכופפות, מעבר משכיבה לישיבה, קימה מישיבה לעמידה וכד' - אינני יודע להצביע על מקום מדוייק בו מופיע הכאב, ואני גם לא מצליח לאתר כזה - זה משהו בסביבות האשכים, או הורידים השונים בשק, או המפשעה הפנימית.
מכיוון שאני בצבא, בדיקה אצל רופא איננה בדיקה, והרופאים מפנים אותי מאחד לשני תוך טענה שהנושא לא קשור אליהם (האורולוג טוען שזה כירורגי, הכירורג טוען שזה אורתופדי והאורתופד טוען שזה אורולוגי). בינתיים נשלחתי במקביל לרנטגן ע"ש מותני ואגן, אך רופא היחידה אמר לי כבר שאני אצטרך לבצע CT, תלוי כמה כואב לי. הכאבים הם לא ברמה היסטרית, אך הם פוגעים בשגרת חיי (אינני מצליח להרים את אחי, אני לא מסוגל להתכופף להרים שום דבר מהרצפה, אני קם מהמיטה עם כאבים וכד'). בנוסף, אינני יודע היכן יבצעו את בדיקת ה-CT כי אינני יודע להצביע על מיקום מדוייק, מה גם שאני צעיר ובדיקת CT עשויה לפגוע בפוריות באזורים אלו.
בקיצור - אני מבולבל מאד כי אינני מצליח להצביע על מקום מדוייק, ומצד שני אני ממש סולד מבדיקת CT (שעלולה להזיק יותר מאשר להועיל..). אינני יודע מה לעשות, וגם האורולוג וגם האורתופד אמרו לי ש-"שום דבר לא משפיע על האשכים" ושאין סיכוי שהגב מקרין לכיוונים אלו, ונדמה ששכנעתי את האורתופד לבצע את הרנטגן יותר מאשר הוא האמין בזה.
אשמח לחוות דעתכם,
אסלי נפוץ
 
כאבי גב תחתון ואשכים

אכן בדרך כלל אין הקרנה מגב תחתון לאשכים ואין קשר בין הנ"ל.
לגבי כאבי גב תחתון- האם ניסית קודם התעמלות/ טיפול פיזיוטראפי? האם יש הקרנות לרגליים? אם התשובה שלילית נסה טיפולים אילו.
 
למעלה