טור דאון אנדר

טור דאון אנדר

המרוץ הראשון בלוח של הוורלד טור לשנת 2020 החל אתמול באוסטרליה.
בקטע הראשון ניצח בספרינט רב-משתתפים, סם בנט, שעבר לדקונינק -קוויקסטפ. אנדרי גרייפל מהקבוצה הישראלית סיים במקום החמישי. לפי הסרטון המהירות של גרייפל הייתה בסדר, הבעיה שהיה לו רווח לסגור כדי להגיע קדימה. להערכתי, לא קיבל הובלה כמו שצריך. נקווה שבקטעים הבאים הקבוצה תצליח יותר בהבאתו ל-250 המטרים האחרונים בעמדה טובה.
 

quant1

New member


 
קטע 2 - ניצחון ליואן ובמחנה הישראלי הצרות נמשכות

קטע גבעי עם ספרינט בעליה נלקח היום בספרינט מרשים מאוד על ידי כיילב יואן מלוטו-סודאל שהיה ממש בלי תחרות. למרות הצלחה בכניסה לבריחה היומית של עומר גולדשטיין, הקטע הסתיים במפח נפש גדול לקבוצה הישראלית כשבן הרמנס היה מעורב בנפילה 1.4 ק"מ לסיום ופרש מהמרוץ. סובל משברים במקומות שונים ויעדר לפחות חודשיים. שלושה רוכבים הצליחו להגיע עם 63 הראשונים: צאבל, פיקולי ובואבן.
לדני אסקרוב, שכנראה רואה את שידור המלא בארה"ב, יש בטוויטר שלו ביקורת קשה על קבלת ההחלטות הספורטיביות על הכביש של הקבוצה הישראלית. בהקשר הזה, לא יודע לגבי הליגה של הגדולים, אבל לדעתי, המנהל הספורטיבי על הכביש הטוב ביותר של הקבוצה היה רן מרגליות, שעזב לטובת פעילויות אחרות. יותר טוב מהספרדים, הדנים, הפינים ושאר אנשי העולם הגדול.
 

natyh

New member
אודי אתה בהחלט אושית אופניים

אז אם אתה לא מרוצה מההתנהלות הספורטיבית
של קבוצה כזו או אחרת אז למה לך להסתתר מאחורי הכתפיים הצנומות של דני אסקרוב .
תכתוב אני לא מרוצה מקבלת ההחלטות ,או שתשאיר את דברי אסקרוב עד הסוף ותצטט מיהו לדעתו המנהל הטוב ביותר בקבוצה הישראלית....
אגב מעולם לא ראיתי איזושהי הפגנת ידע או הבנה במירוצי כביש כשהאיש כתב כאן ....
בקיצור די בזבוז זמן לצטט אותו בוא נתרכז במירוצים
ולא בדברי פרשנים בגרוש ....
ובמירוץ יש די הרבה במה להתרכז .
 
אני ראיתי תקציר של 3 דקות

תודה על מחמאה, אבל אי אפשר למתוח ביקורת כמעט על שום דבר על סמך תקציר של 3 דקות שמתוכו דקה מתארים את המסלול ודקה מראים את המנצח.
בשונה ממך, אני דווקא מעריך את הניתוחים של דני אסקרוב ולכן אני מרבה לצטט אותו.
בנקודה אחת של ביקורת על הקבוצה הישראלית אני לא מסכים איתו. הוא מבקר אותם על רכיבה במתכונת קבוצות קונטיננטל פרו ששולחות רוכבים ל"בריחות זמן מסך" ומושכות בזמנים אחרים בקדמת הדבוקה, גם זה כנראה במטרה לקבל זמן מסך ותודעה. לדעתי, בהסתכלות אובייקטיבית על דבוקת הוורלד טור, ISRAEL היא אחת הקבוצות החלשות. אם נסתכל על הקבוצות החלשות בוורלד טור נראה שגם הן שולחות רוכבים לבריחות חסרות סיכוי. אם נסתכל על הרכבי קבוצות הבריחה במרוץ האוסטרלי, נמצא שם רוכבים גם מקבוצות כמו אסטנה, NTT (לשעבר דימנשן דאטה), CCC, גרופמה-FDJ וסאנווב. לא כולן חלשות כמו ISRAEL ובכל זאת הם שולחים רוכבים לבריחות. אני מעריך שלוח המרוצים של הקבוצה הישראלית יכלול בעיקר מרוצים ברמות הגבוהות ביותר והם יתפקדו בעיקר כ"זנב לאריות". אם היו מחליטים לוותר על חלק מהמרוצים הללו ולהשתתף גם במרוצים בדרגה 1.1 אז היו יכולים לנהוג גם כ"ראש לשועלים".
 

daskarov

New member
אנסה להסביר

כמי שכותב את דעתו על אחרים, אני בסדר גמור עם זה שיש אנשים שמה אני אומר לא נראה להם. זה חלק מהעניין של לכתוב בפומבי.
לגופו של עניין, אולי הגזמתי בביקורת. אבל -
1. ונטילציה של אוהדים זה חלק מספורט בכל העולם (אני חיי היום במינסוטה ארה״ב ואחרי משחקי פוטבול פותחים פה קווי טלפון מיוחדים לונטילציה)
2. אין בארץ עיתונות אופניים בכלל, הכל זה יחסי ציבור והודעות לעיתונות. כולם מלקקים לקבוצה איזה גדולים הם וכמה טוב שיש אותם. זה משעמם. אני מסתכל על זה נטו כספורט - ניצחנו/הפסדנו. כמי שמלווה את הענף למעלה מעשור, ממש מקרוב, בארץ ובעולם, בגלל שאני אוהב את הספורט ואת הרוכבים הישראלים אני מקווה ש״הרווחתי״ את הזכות לומר את דעתי (מי ישמע, סה״כ טקטיקה של מרוצי אופניים לא דיני נפשות...) .
3. אקדמי סא״נ, ואני זה שכתב את זה, עברו הרבה שינויים ב 5 שנים, זה בסדר, אבל הם אחת הקב העשירות והם כבר לא חדשים. בטח שלא המנהלים הספורטיביים (צ׳ל כבר מנהל 3-4 שנים) של הקבוצה ולכן אין שום הנחות ניהוליות. כימיה בין רוכבים כן. ניהול מרוצים - ממש לא.
4. אני מנסה להצמד לעובדות, לצלם מסך בכדי להסביר למה אני חושב מה שאני חושב ולהיות הכי מקצועי שאני יודע.
&nbsp
בתשובה לאודי - דוקא כשאתה לא חזק, אתה חייב לנסות לעשות משהו אחד טוב כי אין לך את כח האש למשימות מרובות. אז עובדתית, ב 4 שלבים סא״נ ניסו לרכוב GC עם בן ואח״כ GC עם פיקולי שנכשל, ניסו בריחות וניסו ספרינטים. זה מפוזר ולא מנוהל ולא מצליח וזה היה ככה גם בשנה שעברה.
 

natyh

New member
דני איתך הסליחה

קודם כל מי שמך ?
מה אתה מבין ברכיבת אופניים בכלל ?
איזה קשר יש בינך לאופניים חוץ מזה שהתלבשת על הסיפור כדי לפתוח אתר.
מה אתה מבין בריצה או בטיפוס עוד שני תחומים שהאתר עוסק בהם.
בקיצור של נעליך ,כי יש תחומים שאתה כותב בהם
בלי להבין דבר וחצי דבר ,לא במזג אויר ,לא בהיכרות
עם המסלולים והפרופילים ,אתה לא מכיר בגרוש את הרוכבים .
בקיצור סתם קשקשן שמעולם לא עשה שום דבר
לטובת הרכיבה בארץ.
ויותר מכך אתה כבר אפילו לא מקומי .
אז הסתדרנו עד עכשיו לא רע בלעדיך....
וכנראה שנסתדר בלעדיך גם להבא...
שורה תחתונה אן שתהיה ענייני כי להעביר ביקורת
בלי להבין זו חוכמה מאד קטנה.
או שתשתוק...
 

daskarov

New member
אני לא יודע למה אני עונה, אבל פעם אחת בלבד

אף אחד לא שמי… אני אוהב מרוצי אופניים ורציתי להביא אותם לקהל הישראלי אז שמתי את עצמי בתפקיד שאף אחד לא עשה קודם לכתוב לעומק על הענף הישראלי. אני לא מבין למה אתה כועס, לא חייבים לקרוא…
זה לא האתרים שלי, אני לעיתים כותב בבייקפאנל.
עם כל הכבוד, אני לא חושב שאני סתם קשקשן. הייתי בכל מרוץ בישראל במשך יותר מעשור. עם נבחרת ישראל באליפות העולם, עם רועי וגיא בטור קליפורניה ואני בקשר עם המון אנשים ויודע מה קורה במרוצים.
אני מכיר מעולה את כל הרוכבים הישראלים ונמצא איתם בקשר קבוע. הרוכבים מעריכים וסומכים עלי שאני לא אקשקש סתם (כי אני מבין). לדוגמא: כשרועי גולדשטיין פרש הוא ביקש ממני שאני אספר את סיפור הפרישה שלו.
אני חושב שאני מאד ענייני ולא מבין למה אתה כל כך כועס. הטקסט שלך לא מדויק בלשון המעטה - אני מכיר את כל הרוכבים, את כל המסלולים ועשיתי המון עבור הרכיבה התחרותית בארץ. אני מאד גאה בפרויקט הזה .
ברור שמסתדרים בלעדיי
הכל בסדר.
איציק - הקבוצה קוראת מה שכותבים וזה מעודד מחשבה. בנוסף, זה ספורט, לדבר על ספורט זה כיף.
 

natyh

New member
תמיד קיימת אפשרות שאני טועה במקצת

שלח מסר פרטי ננסה ליישב את ההדורים בינינו
לטובת הספורט אם תרצה.
 

ItsikH

Member
התכוונתי למטרה של הקבוצה. אם למשל המטרה היא
לקדם רוכב ישראלי - עומר במקרה הזה - היא אכן הושגה
 
קטע 4 - ניצחון נוסף לכיילב יואן

הקטע הסתיים בספרינט רב-משתתפים ויואן גבר בו על סם בנט. ריצ'י פורט מטרק סגפרדו, שניצח בקטע 3 ממשיך להוביל בדרוג הכללי. אנדריי גרייפל סיים במקום הרביעי בספרינט. היה סיבוב של 90 מעלות כ-250 מ' לסיום. דווקא גרייפל היה היחיד מכל הספרינטרים שהגיע לסיבוב עם הובלה של בן קבוצה, כך שכאן ISRAEL עבדו יפה. הבעיה הייתה שמהסיבוב כל אחד היה צריך להאיץ ולבצע את הספרינט ובתנאים האלו גרייפל, שנחשב כספרינטר כבד יחסית, סובל מחיסרון.
לסיום נותרו שני קטעים: מחר קטע לספרינטרים אבל עם עליה משמעותית עשרים ומשהו ק"מ לסיום, כך שלא בטוח שכל הספרינטרים יגיעו לספרינט. ביום א' קטע אחרון עם עליה בסיום.
 

natyh

New member
בדיוק

אפשר לחכות עם הביקורת על המנהלים לאוקטובר ....
ובהחלט אין סיבה לצטט מבין קטן.
בהחלט עבדו יפה ופיקולי נכמס לבריחה
עומר גילדשטיין בהחלט רוכב יפה רק 15 שניות מהמנצח , וגרייפל לאט לאט מוריד חלודה.
בקשג לכיילב ,הכלב מנצח בגלל הראש ,ראשית
תודה קואנט על ציטוט המפרט , תנוחת הספרינט של כלב היא שכיבה לפנים המתאפשרת בעזרת סטם ארוך 140 מילימטר ארוך מאד לטעמי , כלב הוא המאיץ הכי טכני שיש בעל טכניקה וקואורדינציה נפלאה ,לאו דוקא החזק ביותר.
הבחור חכם מאד , מהחכמים ביותר בדבוקה וגם
מעט עצלן ,אך מאד מאד אמביציוזי.
יחסי ההילוכים 54 39 מלפנים על קסטה 12 11 עד 29 גורמים לו כמובן להתקשות בטיפוסים ארוכים
המערכת הזו מיועדת בעיקר להאצות חזקות כצפוי .
לכן כיילב במהלך המירוץ חייב להסתתר בדבוקה ואפילו לרדת אחורה , כלומר אין סיכוי רב שינצח מירוץ קטעים או יתמודד על מירוצי הביניים .
וכאן ההזדמנות לדבר על הלחץ שמפעיל יפה דאריל
אימפיי שלקח 3 שניות בונוס בקטע היום במירוצי הבעניים מקומות שלישי במירוץ ראשון ושני בשני .
כאשר פורט שולח מאיץ משלו להתחרות במירוצי הביניים כדי למזער את הנזק.
בינתיים פורט מוביל רק ב 3 שניות
ומתקשה מאד ברוח הפנים.
נראה בהמשך מה הצפי של פורט ימצא כוחות לנצח או ימשיך להתבכיין ....
פורט בהחלט ההיפך מכיילב
הראשון הופך את היתרון לחיסרון וחכם כמו נעל ..
יהשני הופך את החיסרון קומה נמוכה ליתרון ובחור מבריק למעשה הופך את כל החסרונות ליתרונות .
נכס לדבוקה ולספורט ,יפה לראות אותו מנצח יפה לראות אותו לוקח קטעים בסיומי עליות יפה לראות את הטכניקה והמיקוד שלו בעיקר ,ויפה לראות אותו
חושב כל הזמן עם הרגליים על הקרקע .
 
למעלה