עומר שפירא והג'ירו לנשים

עומר שפירא והג'ירו לנשים

בזמן שהטור דה פראנס שולט במסכים, נערך במקביל באיטליה אחד המרוצים החשובים לנשים, הג'ירו רוסה, בהשתתפות אלופת ישראל, עומר שפירא.
עד היום נערכו 7 קטעים שבשלושה ניצחה מריאנה ווס ובשניים ההרריים ניצה אנמיק ון פלויטן שגם מובילה בביטחה בדרוג הכללי.
עומר שפירא שניצחה עם קבוצתה קניון-סראם בנג"ש הקבוצתי בקטע הפותח, ודורגה בין חמשת הראשונות בדרוג הכללי בקטעים שלאחר מכן, לא הצליחה להתמודד עם המטפסות החזקות בעולם בקטעים ההרריים וירדה למקום ה-19 בדרוג הכללי, בפיגור של כ-11 דקות מהמובילה וכחמש וחצי דקות מבת קבוצתה ניאוויידומה, שמדורגת שלישית בדרוג הכללי.
היום ייערך הקטע השמיני בצפון מזרח איטליה, שמסתיים בתוואי מישורי. בשבת, סיום בטיפוס ארוך לפסגה באזור הגבול עם סלובניה.
ביום ראשון - קטע הסיום המישורי בעיר אודינה שנמצאת באותו אזור.
בהצלחה לעומר ולקבוצתה.

 
אחרי קטע 8 אין שינוי בדרוג הכללי עומר שפירא עדיין במקום ה-19

בפייסבוק של קבוצת קניון-סראם https://www.facebook.com/WMNcycling (שיש בו שני צילומים יפים של עומר שפירא מהקטע של אתמול), אומר המנהל הספורטיבי של הקבוצה במרוץ, רוני לוק:
"The team performed well yesterday. Everyone went to their limits and beyond. After the first climb, we had Kasia only in the front, but Alena and Omer gave their all to get back and give Kasia the best support possible."
The penultimate stage nine finishes with the Malga Montasio climb, with an average of over 8% and pitches up to 20%, that is tipped to be the last chance for a change on the GC.
"Today has a fairly easy profile until around 15km to go. It will be a tough battle, since the final climb can, and will, open some gaps. The GC victory is most likely gone, but the fight for the podium is the real challenge, with many in contention for it. Kasia has done brilliant so far and we hope and are confident she has the necessary portion of strength left to shine again today and secure the GC podium spot before we are heading into the final day tomorrow,"
 
עכשיו קטע 10 ואחרון בג'ירו הנשים

עדכונים חיים באתר PCS
https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia-femminile/2019/stage-10/today/situation
אם עומר שפירא רוצה לשמור על המקום ה-20 היא צריכה להזהר בעיקר ממריאנה ווס, הרוכבת המעוטרת ביותר בעולם, שכבר ניצחה 3 קטעים במרוץ הזה, ומדורגת במקום ה-21 בפיגור של 27 שניות אחרי הרוכבת הישראלית. הדרוג הכללי לא מטריד את ווס, אבל במסגרת רצונה לנצח בקטע, היא יכולה ליזום בריחה או ניתוק בדבוקה, ועומר צריכה לנסות להצמד לגלגל שלה ככל שניתן.
 
מקום 21 בדרוג הכללי לעומר שפירא

אנמיק ון פלויטן ניצחה בדרוג הכללי בג'ירו לנשים כשהיא מקדימה את בת ארצה, אנה ון דר ברגן, ב-3:45 דקות ואת בת קבוצתה, אמנדה ספראט, ב-6:55. הוכחת עליונות מוחלטת בקטעי ההרים להולנדית בת ה-36.

מריאנה ווס ניצחה בקטע שסיומו היה תפור על פי מידותיה (ספרינט בעליה) והשלימה בכך ניצחון ב-4 קטעים (מתוך סה"כ 10 קטעים במרוץ).
קטרינה ניווידומה, הרוכבת הבכירה של קניון-סראם, סיימה חמישית היום וחמישית גם בדרוג הכללי.
עומר שפירא ירדה למקום ה-21 בדרוג הכללי והפסידה את המקום ה-20 למריאנה ווס (שקיבלה גם 10 שניות בונוס על ניצחונה בקטע). עומר סיימה בפיגור של 17:15 דקות מהמנצחת ון פלויטן. אם נסתכל על תוצאותיה בג'ירו של 2017, שבו רכבה במסגרת קבוצת ג'וזפרדי ביאנקי, נראה שאז היא סיימה במקום ה-35 בפיגור של 21:49 דקות מהמנצחת דאז, אנה ון דר ברגן.
כמו שאני רואה זאת, יש כאן התקדמות של הרוכבת הישראלית. אני סבור גם שהמסלול השנה היה הררי יותר מזה של 2017 ולכן הפרשי הזמן משקרים במקצת. הימצאותה בקבוצה מדרג גבוה במרוץ השנה, עזרה לה מצד אחד במרוץ, בעיקר בנג"ש הקבוצתי וגם מבחינת המסגרת הכללית של קבוצה עילית. לעומת זאת, כנראה שהייתה צריכה גם לעבוד בחלק מהזמן כפועלת של נייווידומה, דבר שלא היה לה בקבוצה הנחותה שם רכבה חופשית ממחויבויות קבוצתיות. נראה גם שכושרה הלך ודעך עם התקדמות המרוץ. זו משימה קשה מאוד לרכוב עשרה קטעים יומיומיים רצופים בעצימות גבוהה כמו שדבוקת הנשים רוכבת.
בסך הכל, זה נראה לי כמרוץ מוצלח מאוד מבחינתה.
 
לא מספיק בקי בתנאים

אחד התנאים הוא להיות בין 100 הרוכבות הראשונות בדרוג ה-UCI. נכון להבוקר היא מדורגת במקום ה-78 עם 246 נקודות. רותם גפינוביץ מדורגת במקום ה-112 עם 176 נקודות
 
למעלה