על המאבק בין רוגליץ' לניבאלי ועוד

מאמר מעניין

עם חלק מהדברים אני מסכים ועם חלק לא, ובמיוחד: קל לנתח דברים בדיעבד ולהגיד: "ניבאלי צדק", בזמן שכשניבאלי אמר זאת לפני יומיים, רוב הפרשנים פירשו זאת כלוחמה פסיכולוגית ולא כדברי אלוהים חיים שצריך להתייחס אליהם ברצינות.
אבל משפט אחד נראה לי ממש שגוי: אשלגי כותב: "קבוצת יומבו ויסטה ההולנדית של רוגליץ', וגם הוא עצמו, נראו ביומיים האחרונים כטירוני טקטיקה שמתיימרים להתנהל כאמנים." לעניות דעתי, הם עשו אתמול קטע מעולה מבחינה טקטית בכך שלא נתנו לבריחה לתפוס פער ושילמו בשריפת הפועלים שלהם. הסכנה הגדולה מבחינתם הייתה הישארות של הבריחה מקדימה, עם רוכבים חזקים ממוביסטאר (אמאדור), בחריין-מרידה (קארוזו) ואסטנה (איזגירה), שיכולים למשוך את המוביל של הקבוצה לאחר הירידה מקולה סן קרלו. כי לא ידוע איך רוגליץ' יתפקד בעליה האחרונה ולא ידוע איך יתפקד במורד כשניבאלי ילחץ על דוושת הגז. לכן, בידיעה שאין להם רוכב שיוכל לטפס את סן קרלו עם המובילים, ברגע שניטרלו את הבריחה - הם עשו כבר חצי עבודה ועכשיו זה תלוי ברגליים והריאות והראש של רוגליץ' לבדו מול אלו של ניבאלי ושות' לבדם. ללא השפעה קבוצתית. מהבחינה הזו הם הצליחו מאוד.
בהקשר אחר, לגבי גיא ניב, נצפה אתמול בוודאות יחד עם דבוקת המובילים בטיפוס לעליה האמצעית (אחת לפני קולה סן קרלו). לדעתי, היה גם איתם בתחילת הטיפוס לסן קרלו. בסיום הגיע עם הגרופטו הראשונה בפיגור של 28-29 דקות. כנראה במסגרת שמירת כוחות לקטעים הבאים. זה משמח שבינתיים הוא מסתדר טוב עם הקצב של הדבוקה בקטעי ההרים. אם ימשיך ככה, אולי נזכה לקראת הסיום, באחד מקטעי הדולומיטים, לראות אותו גם מנסה להיכנס לבריחה היומית.
 
רוגליץ' - טקטיקה של צמצום נזקים

הקטע היום עם הטיפוס על המורטירולו בגשם ובקור הוכיח פעם נוספת שלא כל כך משנה עם מי הרוכב נמצא בטיפוס על ההר, יותר משנה עם מי הרוכב נמצא במישור אחרי ההר.
רוגליץ' הוא לא רוכב הרים קלאסי ולא הצליח לעמוד בשיפועים של המורטירולו כמו ניבאלי, קראפאז, לנדה ולופז. אבל הוא הצליח להצמד למולמה, לייטס ולפועל שלו נייבה. הוא מצא איתם אינטרסים משותפים ויחד הם הצליחו לצמצם נזקים. כשהם הגיעו לפסגת המורטירולו כתוב בסייקלינגניוז שהפער בין החולצה הוורודה ובין רוגליץ' היה 1:30 דקות. בסיום הפער היה 1:22 דקות למרות שדבוקת החולצה הוורודה כללה יותר רוכבים מדבוקת רוגליץ'.
הניתוח שלי הוא שרוגליץ' עדיין לא נחלש ויש לו בתיאוריה את היכולת להגיע לנג"ש האחרון בוורונה במצב די דומה לזה שהוא נמצא בו עכשיו. שני הקטעים ההרריים האחרונים שנותרו הם קטעים של סיום בפסגה כשהטיפוסים הם ארוכים אך לא תלולים מאוד ואין "מלכודות" לפני טיפוסי הסיום הללו. במצב כזה מי שינצח בקרבות הללו יהיה מי שיצליח לשמור על כושרו בשבוע השלישי של מרוץ מפרך (כולל מזג אוויר לא ידידותי). אנחנו יודעים שניבאלי מתפקד מעולה בשבוע האחרון של גרנד טור. על הרוכבים האחרים אנחנו יודעים קצת פחות, אבל כמו שכתבתי, לדעתי, רוגליץ' עדיין לא מתפרק.
 

urias1

New member
ניבאלי

הוכיח אתמול מי הרוכב החזק בפלוטון נראה שיותר ממה שהוא רוצה לנצח הוא רוצה שרוגליץ' לא ינצח.
השאלה הגדולה אם הפער שיש לו על רוגליץ' יספיק ב TT ביום האחרון.
 
היום הוא לא היה כזה חזק

אם היה לו כוח הוא היה קופץ ב-3 ק"מ האחרונים ופותח פער נוסף על רוגליץ' ולא נותן לקראפאז לפתוח עליו פער נוסף. הטענה שלו מהקטעים המוקדמים כלפי רוגליץ', שאם הוא רק ישב בגלגלים ולא יעזור לו לברוח מהאחרים - הרי שבסוף האחרים ינצחו, לא עמדה היום במבחן. כי כשהאחרים ברחו הוא רק ישב בגלגל של רוגליץ ולא עזר לרדוף. למען האמת כן עזר בזה ששם את פוצוביבו מקדימה, אבל הוא בעצמו לא עבר קדימה.
 
עוד רכיבה מרשימה לגיא ניב

בתחילת העליה האחרונה בקטע 17 היה עוד עם דבוקת המובילים, יחד עם עוד כ-80 רוכבים. כשהתחילו להאיץ נשר אחורנית וסיים במקום ה-92 בפיגור של 17:24 דקות. קבוצות הגרופטו הגיעו בפיגור של 24 ו-30 דקות. היום יש קטע מישורי והקבוצה צריכה לעבוד עבור צ'ימולאי. אבל בשישי ושבת יש קטעים הרריים ונקווה שהרוכב הישראלי יצליח להיכנס לבריחה היומית באחד משני הקטעים הללו.
 

urias1

New member
כתבה ב חדשות 12

על גיא ניב והאקדמי ב ג'ירו לא שודרה אתמול בגלל ה"מהומות" בכנסת , נקווה שהיום ימצא לה זמן.
 
אני ראיתי את הכתבה

כתבה נחמדה. התלוו למכונית של ה-DS והתלהבו מכישורי הנהיגה שלו. גיא ניב אמר שישתדל לעשות במרוץ משהו משמעותי חוץ מלסיים אותו. להבנתי, להיכנס היום או מחר לבריחה.
הבעיה היא שאתמול רכב הרבה זמן בקדמת הדבוקה בניסיון לצמצם את הפער לבורחים וזה בטח לא עזר לו להיות טרי לקטעים הבאים.
האקדמי מודים בכישלונם אתמול: לקחו אחריות במידה רבה על השגת הבורחים ולא סיפקו את הסחורה. ובסיום, צ'ימולאי שרכב מול שדה ספרינטרים מדולל ומול קהל ביתי (חי באזור הסיום של המרוץ) לא קיבל הובלה מהקבוצה המותשת, נתקע בקו שני, נחסם בספרינט וסיים במקום השביעי המאכזב.
 
למעלה