עומר שפירא ורותם גפינוביץ מזנקות היום ל-Emakumeen Bira

עומר שפירא ורותם גפינוביץ מזנקות היום ל-Emakumeen Bira

מרוץ של 4 קטעים בארץ הבסקים בצפון ספרד. דרגת המרוץ היא הגבוהה ביותר שיש אצל הנשים ובהתאם, חלק גדול מהרוכבות החזקות בעולם נמצאות שם.
לישראליות ולקבוצתן
 
מקומות 33 ו-34 לרוכבות הישראליות בקטע 2

מי שעקב אחרי השידור החי ברשת, יכול היה לראות שמסלול המרוץ היה עתיר עליות וירידות קצרות והיו בו כל הזמן נסיונות בריחה שלא צלחו אך הותירו את הקצב גבוה. למרות רמת הצילום בשידור, שלא הייתה גבוהה, את עומר שפירא ניתן היה לזהות מדי פעם בזכות חולצת אלופת ישראל שהיא לובשת. היא נצפתה בעיקר בחלק האחורי של דבוקת 35 הרוכבות שהיו בקדמת המרוץ. יתכן וזו טקטיקת הרכיבה שלה ויתכן וזה היה סימפטום לכך שהיה לה קשה מאוד לעמוד בקצב אך היא הצליחה לחזור לדבוקה בכל פעם. בסיום הקטע, שגם הוא היה לאחר עליה קצרה, ניצחה האוסטרלית אמנדה ספראט (מנצחת המרוץ ב-2018) ועברה להוביל בדרוג הכללי. הרוכבות הישראליות הגיעו בפיגור של 1:20 (רותם) ו-1:25 (עומר).
היום https://emakumeen-bira.eus/etapa3/ קטע מישורי בתחילתו ובשליש האחרון שלו טיפוס גדול (7.4 ק"מ בשיפוע ממוצע של 5.4%), ירידה וטיפוס קצר יותר אך תלול אל הסיום (2.7 ק"מ בשיפוע ממוצע של 9.4%). אמור להיות שידור חי ברשת באותו קישור ששמתי בהודעה הקודמת.
 
הסתיים המרוץ לנשים בחבל הבסקים

מתוך 101 רוכבות שזינקו לקטע הראשון סיימו 66 רוכבות את ארבעת הקטעים שהיו בתוואי גבעי-הררי.
ניצחה אליזה לונגו בורגיני מקבוצת טרק סגפרדו שהקדימה ב-2 שניות את מנצחת אשתקד, אמנדה ספראט ממיצ'לטון סקוט.
עומר שפירא סיימה במקום ה-29 בפיגור של 6:39 דקות מהמנצחת ורותם גפינוביץ סיימה במקום ה-39 בפיגור של 15:12 דקות.
אתמול בקטע הרביעי והאחרון, לפי הטוויטר של המרוץ, הייתה עומר שפירא מעורבת בבריחה בחלק הראשון של המרוץ.
בכל מקרה, שתי הישראליות הגיעו על תקן פועלות למרוץ וההישגים שלהן יפים מאוד על רקע רמת הרוכבות האחרות, המסלול המאתגר ותנאי מזג האוויר הלא פשוטים.
 
למעלה