טירנו-אדריאטיקו

טירנו-אדריאטיקו

אתמול יצא לדרך המרוץ האיטלקי מים אל ים בנג"ש קבוצתי של 21.5 ק"מ. בקטע ניצחה קבוצת מיטשלטון סקוט. סייקלינג אקדמי סיימה במקום ה-9 והקדימה קבוצות וורלד טור רבות ואת כל קבוצות הקונטיננטל פרו. לדעתי, מבחינה מקצועית, זה ההישג הגדול ביותר שלהם מתחילת העונה. נכון שזה לא ניצחון וגם לא פודיום, אבל קבוצות הוורלד-טור לא הגיעו אתמול בשביל טיול ורוב הקבוצות נתנו את כל מה שהיה להן והאקדמי הקדימו קבוצות כמו אסטנה, מוביסטאר ו-CCC (יורשי BMC) שהן קבוצות שמצטיינות בדיסציפלינה הזו.
על הקטע העיבה תאונה שבה צופה חדר למסלול של קבוצת בורה-הנסגרוהה וגרם לנפילת שני רוכבים. גם הוא נפגע מהנפילה. עוד מקרה היה שגברת עם כלבלב יצאה לטייל במסלול של טים סקיי ובנס לא נגרמה שם תאונה. אם שני האירועים הללו היו קורים בישראל מיד היה יוצא קצפנו על הישראלים חסרי תרבות האופניים. והנה, גם באיטליה המופלאה - אין מחסור באידיוטים.
היום מזג אוויר נאה (בניגוד לגשם של אתמול) עם סיום בעליה.
שידורים: טירנו אדריאטיקו ביורוספורט 2 משעה 15:45. פריז-ניס ביורוספורט 1 משעה 16:15.
 

ItsikH

Member
כבוד
 

jelloB

New member
סטייג׳ 5 ושאלה

מעניין אותי לשמוע מה חושבים חברי הפורום לגבי הדומיננטיות המוחלטת של אסטנה בתחילת העונה (פתיחה טובה אפילו מבשנה שעברה), כל מטאטא יורה,
היום דאבל, פאריס-ניס ובטיראנו, אתמול, לוצ׳נקו ופוגלסאנג נתנו הצגה. לא נתחיל למנות את כל ההישגים, זה די ברור
האם לדעתכם מדובר בתכנון עונה שונה, להגיע לשיא בתחילת העונה, לצבור נקודות ונצחונות כשאתה עדיף בכושר על פני המנומנמים שלא משתוללים בקלסיקות?
הסקפטיים (ומי בינינו לא) אולי יעלו השערות נוספות.
 
אני מצביע ל"סקפטים"

לא שאני מנקה רוכבים וקבוצות אחרות, אבל כבר ראינו זיקוקים כאלו מצד אסטנה בעבר, כולל שליטה מוחלטת בג'ירו ומבחינתי, הם חשודים תמיד. יהיה מעניין להשוות את הישגיו של הרוכב הדני, מיכאל ולגרן, שלפני שנה רכב באסטנה וניצח באומלופ הט ניוזבלד ובאמסטל גולד והגיע רביעי ברונדה של פלנדריה. השנה הוא רוכב בדימנשן דאטה ובינתיים לא עשה שום דבר שאפשר לציין אותו.
מי שהרשים אותי בפריז-ניס הוא המנצח אגן ברנל. הוכיח שליטה בכל הדיסציפלינות: רכיבה באשלונים ברוח, נג"ש, טיפוס ומעל לכל, הוכיח בגרות מנטלית וקור רוח. לדעתי, הוא רכב בקטעים האחרונים ב-90% יכולת ולא הגיע לקצה כמו הרוכבים שלידו. יהיה מעניין לראות אותו כרוכב המסומן כמוביל של סקיי בגרנד טור איך הוא עומד בלחץ לאורך כל המרוץ.
 
ואתמול בהולנד

מרוץ חד-יומי, רונדה ון דרנטה, לנשים. בהשתתפות הישראליות רותם גפינוביץ ואסתר מייזלס. אפשר להתרשם מתנאי המרוץ (קור, רוח, גשם, פאווה) בעמוד הטוויטר https://twitter.com/hashtag/RondevDrenthe?src=hash
בתמונה מתוך הטוויטר הזה https://pbs.twimg.com/media/D13QxCTX0AYEN6E.jpg אפשר לראות את רותם גפינוביץ. סיימה במקום ה-37 מתוך 48 רוכבות שסיימו, בפיגור של 3 דקות אחרי המנצחת, אלופת אירופה, מרטה בסטיאנלי. אסתר מייזלס לא סיימה. אחרי הנשים נערך מרוץ לגברים בהשתתפות האקדמי, אך לא היו שם הישגים, כנראה, ששווה לדווח עליהם.
 
מקום שני לדווידה צ'ימולאי מהאקדמי בקטע 6 בטירנו-אדריאטיקו

עוד הישג לאקדמי, למרות שלא מדובר בניצחון. הדבר החיובי בעיני, הוא תפקוד הצמד ון אסברוק-צ'ימולאי. גם בקטע 3 במרוץ, שהסתיים בספרינט, הם תפקדו כצמד. ון אסברוק לקח את צ'ימולאי ב-1.5 הק"מ האחרונים ודאג להשאיר אותו בין 10 הרוכבים הקדמיים, כך שהאחרון יכול היה לצאת לספרינט מעמדה אופטימלית. זו לא משימה פשוטה והיכולת להוציא אותה לפועל היא מעודדת.
היום חד-יומי בבלגיה, נוקרה-קרסה, גם לגברים וגם לנשים. את האקדמי יובילו הספרינטרים מיקו ראים ורודי ברבייה. רועי גולדשטיין משתתף גם. בנשים אמורות לרכוב רותם גפינוביץ בקבוצתה קניון-סראם ואסתר מייזלס בקבוצתה Health Mate.
 
למעלה