עד כמה גלגלי כביש רגישים למכות?

  • פותח הנושא izb
  • פורסם בתאריך

izb

New member
עד כמה גלגלי כביש רגישים למכות?

שלום. אני רוצה לקנות אופני כביש ראשונים. רוכב על הרים ז"ק כיום. תוואי רכיבות כביש שאני מבצע כולל הרבה רכיבות בכבישים עירוניים וכולל ירידה ועליה למדרכות שכוללים שבילי אופניים וכד'. שאלתי, עד כמה גלגלי כביש רגישים ומצריכים עצירה או האטה משמעותית לקראת עליה או ירידה ממדרכה. תודה
 

ItsikH

Member
מצמן הזקן בכבודו ובעצמו אסר עלי לעלות ולרדת מדרכות עם
ראלי גרנד פרי, חישוקי פלדה רחבים 32 שפיץ [לפחות, אני כבר לא זוכר בדיוק כמה].
כשמדובר בשפת מדרכה ללא הנמכה, אני נאמן להמלצתו ולא עולה. לרדת בעדינות אפשר ללא חשש לגלגלים - מנגד זה לא מומלץ [אפילו לא חוקי ממש] כשמדובר בירידה לנתיב נסיעה, מטעמי בטיחות בלבד [אם הירידה אינה לנתיב הנסיעה לא אמורה להיות בעיה]. אם יש הנמכה אז אפשר גם לעלות בזהירות. כמובן חובה בזוית ישרה, או קרובה לישרה, לשפת המדרכה, בכל מקרה.
כל זאת בהנחת חישוקי מתכת. על קרבון איני יודע לומר, אבל לצורך רכיבות עירוניות לא הייתי משתמש בגלגלי קרבון ממילא. באופני כביש - אלומיניום 32 שפיץ הכי מומלץ לתנאים עירוניים.
 
קרבון יהיו יותר חזקים, יבלמו פחות טוב

בהכללה גסה, חישוק קרבון חזק פי 3 מחישוק אלומיניום באותו משקל.
הבעיה היא בבלימה: חישוק קרבון שיבלום טוב כמו חישוק אלומיניום יעלה יותר מפי 3.
עם דיסקים, אין סיבה לא לרכב עם קרבון, למעט המחיר.
עם בלמי חישוק, הייתי מוותר, למעט בתחרויות אולי.
 

quant1

New member
תלוי בגלגל, אבל רצוי לאט, ורק בשפות מדרכה מונמכות

תתחיל להתרגל לרכב יותר על הכביש עצמו, ופחות במקומות שדורשים עליה וירידה משפות מדרכה מונמכות.
עם אופני כביש יהיה לך קל יותר לסוע במהירות של התנועה בכביש, או במהירות גבוהה יותר משל הרכבים (כמעט כמו אופנוע), וכשתתרגל למהירות הגבוהה סביר שלא תרצה לחזור למדרכה.
גם מבחינה בטיחותית, יותר בטוח לרכב על הכביש מאשר לרדת במהירות אל מעבר חציה במקומות שבהם גם להולכי רגל וגם לרכבים שפונים ימינה יש אור ירוק.

אם תרצה, יש לי בבית שני גלגלי כביש שיכולים להתאים לך ואני מוכן למכור בזול. אלה גלגלים קלים, אבל קשיחים וחזקים מאוד (32/28 שפיצים) שלא מקבלים שמיניות בקלות. אבל גם איתם - רק על שפות מדרכה מונמכות.
 

ItsikH

Member
הסתייגות אחת, כשיש שביל אופניים חובה לנסוע בו
ובכל מקרה על המדרכה אסור לנסוע, למעט במקרה שביל אופניים כאמור. אסור גם לעבור מעבר חציה [בכיוון הולכי הרגל] ברכיבה, אלא אם סומן בו במפורש שביל אופניים
 

quant1

New member
משתדל לרכב בשבילים, אבל ב 35קמש זה לפעמים בעייתי

 
למעלה