בשבת - מרוץ בית גוברין

בשבת - מרוץ בית גוברין

על פי אתר תאוצה המארגן את המרוץ נרשמו 313 רוכבים וזאת לאחר שדחו את סיום ההרשמה ביומיים בגלל מיעוט יחסי של נרשמים. לדעתי, זה מספר משתתפים די דומה למה שהיה בשנים הקודמות.
בראשית התקנון, מפרסמים המארגנים והאיגוד כי "איגוד האופניים והמארגנים אינם אחראים לכל נזק שייגרם לרוכבים. התחרות מתקיימת בכבישים פתוחים ולכן המסלול אינו סטרילי." לא ברור לי האם המרוץ באמת מתקיים בכבישים פתוחים או שמדובר בשורה שרק נועדה להגן על המארגנים והאיגוד מבחינה משפטית. בסוף התקנון מפורטות הנקודות הבעייתיות בכביש מבחינת בורות בכביש, פניות חדות וכו' - למען בטיחות הרוכבים. הזינוק והסיום, כרגיל, מהכניסה לפארק בריטניה, בסמוך למושב שריגים ליאון.
גברים עילית והג'וניורס מזנקים בשעה 07:00 ל-5 הקפות של 24.5 ק"מ, כלומר 122.5 ק"מ במצטבר. אמנם בתקנון רשום שהזינוק הוא ב-08:00, אבל זה נראה לי כמו מסמך לא מעודכן. באתר "תאוצה" רשום 07:00 וזה נראה לי סביר יותר. 2 דקות אחרי העילית מזנקים עילית נשים ורמה 1 ל-4 הקפות.
מזג אוויר צפוי להיות קריר בטמפרטורות 7-17 מעלות.
 
רשימת המשתתפים

עשיתי עבודה והעברתי את רשימת המשתתפים מאתר "תאוצה" לאקסל. הרשימה מסודרת לפי א-ב של קטגוריות ואחר כך לפי שם הקבוצה. הוספתי עמודת מיספור כדי שיהיה ניתן לראות כמה רוכבים יש בכל קטגוריה.
אפשר לראות מהרשימה שלעילית גברים אמורים לזנק 30 רוכבים ובתוספת 25 ג'וניורס זה אמור להביא לדבוקה מכובדת של 55 רוכבים. ממה שנראה לי המרוץ פתוח לגמרי. סייקלינג אקדמי שלחו את התותחים הישראלים שלהם לארגנטינה, ספרד וצרפת וכאן נשארו רוכבי קבוצת העתודה שלהם. יש כמה קבוצות עם מספר גדול יחסית של רוכבים ונקווה שיהיה מרוץ מעניין.
גם בעילית נשים המרוץ פתוח. שלוש הרוכבות ששלטו בשנים האחרונות במרוצים: עומר שפירא, רותם גפינוביץ ופז בש, לא נמצאות ברשימה. במרוץ אורים הפגינה רוני פישמן כושר מצוין והיא נראית לי כמועמדת לניצחון.
בולטת בגודלה דבוקת הקדטים - 53 רוכבים. לא בדקתי מה היו המספרים בשנים הקודמות אבל זה נראה לי נתון מעודד. הדבוקה הגדולה ביותר היא של קטגוריית רמה 1 שכוללת 70 רוכבים. גם שם צפוי קרב מעניין.
 
המנצחים: גברים - ההולנדי קוס ירון קרס, נשים - רוני פישמן

בגברים ראיתי רק את ה-200 מטרים האחרונים, העליה מהסיבוב לקו הסיום. הגיעו 4 רוכבים ביחד לסיבוב. רותם טנא מ-IGP, שזו השנה הראשונה שלו בג'וניורס, הוביל את הספרינט. ראשון ניסה לעקוף אותו ניר גבאי מקבוצת העתודה של האקדמי. ואז הרוכב ההולנדי עקף את שניהם בספרינט חזק מאוד וניצח בצורה ברורה. גבאי סיים שני ומיד אחריו, בזמן זהה, טנא. עומר להב מ-IGP, סיים רביעי (ושלישי בעילית) בפיגור של שניה אחת. יש שתי תמונות מהספרינט הזה בפייסבוק של האיגוד. ההולנדי (בתלבושת שחורה) רכב עד לא מזמן בקבוצת קונטיננטל הולנדית. https://en.wikipedia.org/wiki/Koos_Jeroen_Kers
 
גברים רמה 1 ועילית נשים

היה מרוץ ללא בריחות משמעותיות. הרבה ניסיונות בריחה אבל מעט הצלחות. קבוצת דינמו רייסינג הייתה מעורבת בחלק גדול מהניסיונות האלו. ויקטור קיטייב ואביחי גרינברג, שניהם מדינאמו, היו רוב ההקפה השנייה בבריחה של 2, אבל המקסימום שהיה להם היה 40 שניות והם נתפסו לפני עליית המים. לבריחות שנוצרו אחר כך היה מקסימום 20 שניות פער והן נסגרו. בהקפה האחרונה, הקטע ממושב עגור ועד עליית המים וגם עליית המים כמובן, פירקו את הדבוקה והיא הגיעה במקבצים לקו הסיום.
במרוץ ניצח גיל קיבץ מטים ספורט קליניק שהקדים בספרינט ב-2 שניות את גיא שרון מקבוצת XXX ואת תום יצחקי מ-IGP.
רוני פישמן (נבחרת ישראל), שניצחה בעילית נשים, רכבה עם שלושת המנצחים עד 100 מ' לסיום ולמרות שנתנה ספרינט טוב, סיימה רביעית במקצה, בפיגור של 4 שניות מהמנצח. שנייה הגיעה פז בש (IGP) באחד מהמקבצים הבאים, בפיגור של 24 שניות מרוני פישמן. שלישית סיימה מרים בר-און (נבחרת ישראל) בפיגור של מעל ל-5 דקות מהמנצחת.
 
כתבה מעולה של אור דיין ב"שוונג" על המרוץ


http://www.shvoong.co.il/מסלול-הגרזנים-סיכום-הקלסיקה-במרוץ-בית/117801/#comment-72173
 
למעלה