מלכי העליות של ישראל

quant1

New member
מלכי העליות של ישראל

ישראל היא קטנה, ואין בה הרבה קטעי טיפוס גדולים. לכן קיימת תחרות גדולה בסטראבה על מעט הקטעים הקיימים. העליות הגדולות מושכות אליהן את המטפסים החזקים שגרים באזור. ויש מטפסים חזקים במיוחד, כולל רוכבים מקצועיים כמו גיא ניב למשל, שמתחרים בינהם ומנסים לצבור כמה שיותר קומ-ים בקטעי עליות כאלה.

התוצאה היא שנוצרה מעין ליגה של מטפסים מכל השנים שבהן סטראבה הייתה קיימת. רק מטפסים חזקים (יחסית לחובבים) מסוגלים לקחת קום בקטעים האלה. ובמקומות הראשונים בליגה - הרוכבים שמחזיקים בהכי הרבה קומים, נמצאים גיא ניב, גיל קאשי, גיא לשם וניב ליבנר.

התמונה המצורפת היא של טבלת _כל_ הרוכבים הישראלים שמחזיקים קום בעליית כביש בקטגוריה 3 ומעלה בישראל. כדי להכין את הטבלה הזו משכתי מסטראבה את כל קטעי העליות בקטגוריה 3, 2, 1 ו HC שקיימות בישראל.

מחר, אם יהיה לי מספיק זמן פנוי, אני אפרסם גם את טבלת הרוכבות.

 

quant1

New member
מלכות ההר

זו הטבלה המקבילה עבור הנשים
בדיוק כמו אצל הגברים, היא כוללת את כל הנשים שמחזיקות בקום בעליה מקטגוריה 3 ומעלה, אבל רק בעליות בהן רשומות בסטראבה מספר גדול מספיק של רוכבות כדי להבטיח שהתחרות על הקום בעליה הזו הייתה גדולה מספיק.

 

tali475

New member
מרשים מאד, אפשר לקבל גם את הרשימה של העליות בהן מדובר?

 

quant1

New member
כל העליות בארץ. אתה רוצה את רשימת כל העליות שקיימות בישראל?

אני אשמח לעזור לך.
סטראבה נותנת אפשרות למפתחים למשוך מידע ממאגרי הנתונים שלהם, ואני משכתי מידע על כל הסגמנטים של עליות מקטגוריה 3 ומעלה שקיימות בארץ, בלי לפספס אפילו עליה אחת.
אח"כ עברתי על כל סגמנט בנפרד וסיננתי החוצה סגמנטים שכדי להתחרות בהם צריך לעבור על החוק (לטפס ביער ירושלים בכביש חד סטרי נגד כיוון התנועה, לרכב דרך רמזורים ברח' חורב בדרך לאוני' חיפה), או סגמנטים מסוכנים - כמו עליה באמצע השומרון, קרוב לשכם.
ואז קיבצתי סגמנטים חופפים, כי בעליות היותר פופולריות אנשים פתחו כמה סגמנטים בסטראבה עבור אותה העליה. רוכב שלקח 2 קומ-ים ב 2 סגמנטים חופפים שהם בעצם אותה העליה, רשמתי לזכותו רק קום אחד שם.

אם זו הרשימה שאתה רוצה, אז פנה אלי בהודעה פרטית.
 

tkatzir

New member
נראה יפה מאוד!

אני בזמנו התעניינתי בסיווג של העליות.
בטור יש לכמה עליות סיווג שלפעמים נובע מה"מיתיות" של העליה.
עליות עם "עבר" מקבלות סיווג חוצה-גבולות.

זה ההסבר, וזה מה שיצא לי.

טל.
 

quant1

New member
תודה. אלה העליות הגדולות בישראל:

תודה, שמח לראות אותך כותב בפורום הזה.

בסטראבה הקטגוריות הן עפ"י הפרש הגבהים בין נק' ההתחלה לסיום.

הפרש גבהים של מעל ל 800מ - HC
640מ-800מ - זו קטגוריה 1
320מ-640מ - קטגוריה 2
160מ-320מ - קטגוריה 3
80-160מ - קטגוריה 4

הטיפוס המצטבר יכול להיות גדול יותר (מחשבים רק לפי הפרש הגבהים בין נק' ההתחלה לסיום).

מבין העליות המדורגות שרשומות בישראל, הגדולות ביותר הן:
מחורשת טל עד לחרמון - הפרש גבהים של 1520 מ'
מחד נס עד לבנטל - 1300מ'
צומת לידו עד הגבעה הצרפתית - 1145מ'
ים המלח - ערד - 880מ'
עליית ורד הגליל ועכברה (מהכנרת לצומת עין זיתים מעל צפת) - 870מ'
 

tkatzir

New member
זה מראה יותר על סטראבה מאשר על כל דבר אחר

הפרש הגבהים בין ההתחלה לסיום, כפי שכתבת, יכול להטעות מאוד.
&nbsp
לפי דעתי, מחד נס (אני מניח שהכוונה לצומת בית צידה) לבנטל זו "עליה" מומצאת, כי רוכבים רכבו את המסלול הזה, והגדירו שם סגמנט.
אפשר להמציא עליה מים המלח ועד לחרמון.
&nbsp
באותה מידה (אולי אפילו יותר קביל) אפשר להגדיר עליה שכולה על כביש 98:
מצומת מעגן ועד אזור צומת בשן (צומת בשן עצמו קצת נמוך מאיזו נקודה על הכביש שקצת לפניו.)
למרות שבעיני, במקרה הזה, יותר נכון להתחיל דוקא בחמת גדר.
 

quant1

New member
אני מסכים איתך

יש עוד קריטריון שסטראבה קבעו שלא סיפרתי לך עליו - כדי שסגמנט יחשב כעליה מדורגת בסטראבה, הוא צריך להיות בשיפוע ממוצע של לפחות 3%.
בלי המגבלה של השיפוע הממוצע, גם קטע רכיבה מחיפה לבנטל היה נחשב כעליה מדורגת. ולכן סגמנט מחמת גדר לבנטל שכולל בתוכו גם הרבה רכיבה מישורית, או בשיפוע מאוד מתון, לא יחשב כעליה מדורגת בסטראבה.

אבל כן, אני מסכים איתך שזה ככה בעולם של הסטראבה, כי ככה סטראבה בחרו להגדיר את זה, והיה אפשר להגדיר אחרת.
 

ItsikH

Member
גונן לבנטל - לא בטוח
השם "רמת הגולן" מטעה, רמה נתפסת כמישור, והיא אכן קרובה למישור, רק - משופע
ואם מדרום לצפון מגמת העלייה איטית מאוד, ממערב למזרח דווקא ברורה למדי. לכן כביש 98 שהזכרת לא מתאים כי העליה מתונה מדי אחרי מבוא חמה.
 
למעלה