מרוצי הסתיו החד יומיים בהשתתפות סייקלינג אקדמי

מרוצי הסתיו החד יומיים בהשתתפות סייקלינג אקדמי

היום (שבת) יתקיים באזור בולוניה מרוץ ג'ירו ד'אמיליה בדרגה 1.HC. כנראה יש שידור ביורוספורט מ-16:00 עד 17:45. לפני שנה ניצח ויסקונטי מבחריין-מרידה וניבאלי הראה כושר טוב שהביא לו בהמשך את ג'ירו דה לומברדיה. ניבאלי רוכב גם השנה, אבל לא ברור אם כושרו הנוכחי יספיק לניצחון. טיבו פינו מגרופמה-FDJ וג'אני מוסקון מסקיי הם רק חלק ממועמדים רבים לניצחון. את סייקלינג אקדמי מוביל בן הרמנס. הנציג הישראלי הוא גיא ניב.

מחר (יום א'), ייערך המרוץ הקלאסי הצרפתי פריז-טור. שידור חי ביורוספורט מ-4:15 עד 18:00. המרוץ מאורגן על ידי ASO - הגוף המארגן גם את הטור דה פראנס, לכן יש חשיבות רבה לכך שסייקלינג אקדמי הוזמנו להשתתף. זו אבן דרך בהשגת המטרה שלהם להתקבל לטור 2020 שעליה הם מצהירים. את הקבוצה הישראלית יובילו גיום בואוון ומיקל ראים והנציג הישראלי יהיה גיא שגיב.
בשבוע הקרוב ייערכו בצפון איטליה מספר מרוצים חד-יומיים קלאסים חשובים שיסתיימו בשבת הבאה בג'ירו די לומברדיה. בכולם האקדמי משתתפים. זה יפה מאוד מבחינת ההכרה מצד הגופים המארגנים, אבל יהיה נחמד אם גם יהיו הישגים בצד.
בהצלחה לסייקלינג אקדמי ובמיוחד לרוכבים הישראלים.
 
תוצאה יפה לגיא ניב

ניצח במרוץ אלסנדרו דה-מרקי מקבוצת BMC המתפרקת (נבלעת ב-2019 בקבוצה הפולנית CCC) אחרי בריחת יחיד ארוכה. שני הגיע ריגוברטו אוראן מתוך דבוקה מצומצמת מאוד.
גיא ניב סיים ראשון מקבוצתו במקום 61 (מתוך 77 שסיימו את המרוץ הקשה שנערך כולו תחת גשם שוטף) בפיגור של 9:13 דקות. נכון שמבחינת האקדמי אין כאן שום הישג, כי היו מעדיפים שבן הרמנס או כריסטיאן סברגלי יסיימו בין ה-20 הראשונים, אבל מבחינת גיא ניב עצמו, לדעתי, מדובר בהישג. מדובר במרוץ חד-יומי, שזה לא הספציאליטה שלו, בשדה חזק מאוד ובתנאי מזג אוויר קשים. כל הכבוד לו.
 
תיקון, בפריז-טור רוכב עומר גולדשטיין

גיא שגיב נמצא בישראל, ניצח יחד עם עומר שפירא בקטגוריית זוגות מעורבים במרוץ השטח הבינלאומי פורד אפיק 2018
https://bike.co.il/?p=1596
 
פריז טור וגראן פרמיו ברונו בגלי

בפריז טור ניצח הרוכב הדני בן ה-24 של סאנווב, סורן קראה אנדרסון בבריחת יחיד אחרי שהיה בבריחה עם ניקי טרפסטרה ועם הצרפתי הצעיר של AG2R, בנואה קונוורואה (Benoît Cosnefroy, אלוף העולם בכביש U23 ב-2017). המרוץ היה מאוד סלקטיבי, בניגוד למרוצים שהתרגלנו לראות בפריז-טור. אולי בגלל הרוח החזקה, שהייתה בעיקר רוח גב.
לא נראו חולצות של האקדמי בשעה האחרונה של השידור. הם לא נכנסו לבריחה היומית והרוכב הבכיר שלהם, גיום בואוון, סיים בדבוקה שהגיעה בפיגור של 4 דקות (מקומות 27-47). עומר גולדשטיין סיים את המרוץ בדבוקה האחרונה שסיימה בפיגור של 20+ דקות. זה מאכזב עבור האקדמי כי אני חושב שדווקא במרוץ הזה הם שאפו להציג את עצמם בצורה חיובית. נכון לעכשיו, אין לאקדמי יכולת להתמודד במרוצים חד-יומיים שטוחים שמשתתפות בהן הקבוצות המקומיות מבלגיה, הולנד, צרפת גרמניה והסביבה. בעיקר כשקבוצות הוורלד-טור שולחות סגלים בינוניים ומעלה. אני לא מדבר על ניצחון אלא על השתתפות בשלבים המכריעים.
במרוץ האיטלקי, גראן פרמיו ברונו בגלי (דרגה 1.HC), שנערך גם הוא באזור בולוניה (כמו ג'ירו דל'אמיליה אתמול) ניצח באוקה מולמה מטרק סגפרדו. כריסטיאן סבארלי מהאקדמי סיים עשירי בזמן של מקום שני (פיגור של 6 שניות מהמנצח). המרוץ של 196 ק"מ הוא בעל תווי גבעי. גיא ניב סיים כמספר 2 של האקדמי, בדבוקה של מקומות 58-89, שסיימה בפיגור של 2 דקות מהמנצח. שוב, לכשעצמו, זה לא נחשב הישג שצריך להתרגש ממנו. אבל היכולת של רוכב ישראלי לסיים 2 מרוצים חד-יומיים רצופים, יום אחרי יום, 200 ק"מ, בדרגה של 1.HC, במקומות סבירים היא מעודדת.
 
שידורי יורוספורט: טור טורקיה וטרה ואלי וארזינה

היום מתחילים שידורים חיים של טור טורקיה - מרוץ קטעים שמתחיל בחופי הדרום ונע מערבה וצפונה לאורך החוף. שני הקטעים הראשונים צפויים להסתיים בספרינט רב משתתפים. שידור חי מ-15:00 עד 17:00 ואחר כך שידורים חוזרים.
כמו כן נערך מרוץ חד-יומי קלאסי באיטליה - טרה ואלי וארזינה, שבהתאם לשמו מסתיים בעיר וארזה שבצפון איטליה. אין שידור חי. שידור דחוי ביורוספורט מ-23:30 ועד 00:25.
סייקלינג אקדמי משתתפים, בהובלת כריסטיאן סבראלי וגיום בואוון. גיא ניב משתתף גם. בכך מתחיל רצף של 4 מרוצים חד יומיים בצפון איטליה: מחר - מילאנו-טורינו, יום ה' - ג'ירו דל פיימונטה, יום שישי - מנוחה, שבת - ג'ירו די לומברדיה 241 ק"מ עם עליות לא פשוטות. בכל המרוצים הללו האקדמי משתתפים. בזמן ששאר הרוכבים בקבוצה שנמצאים כרגע בצפון איטליה מקבלים מנוחה באחד מהמרוצים הללו, גיא ניב רשום כמזנק בכל ארבעתם - בהיותו השגריר היחידי שמצוי שם וכנראה תחת מדיניות הקבוצה שבכל מרוץ צריך להיות לפחות רוכב ישראלי אחד.
 
היום מילאנו-טורינו

אתמול, טרה ואלי וארזינה (שודר ישיר למרות מה שכתבתי) נרכב בצורה אגרסיבית מאוד כשהתקפה רודפת התקפה. השתתפו כל המי ומי שרק לפני 10 ימים רכבו באליפות העולם, כולל ואלוורדה שרכב לראשונה עם חולצת הקשת. ניצח טום סקוינס מטרק-סגפרדו בספרינט של 7 רוכבים. גיום בואוון שנצפה כ-40 ק"מ לסיום בחלק הקדמי של הדבוקה, לא הצליח לעמוד בקצב וסיים בפיגור של דקה כרוכב הבכיר של האקדמי. גיא ניב לא סיים את המרוץ.
היום מילאנו טורינו. בכללי יורוספורט משדרת את המרוץ, נקווה שגם בארץ ישראל.
לפי רשימת המזנקים באתר המרוץ http://www.milanotorino.it/it/squadre/ גם עומר גולדשטיין אמור לזנק.
 
למעלה