אליפות העולם - מרוצי הכביש: נשים וגברים

אליפות העולם - מרוצי הכביש: נשים וגברים

שני המרוצים המרכזיים באליפות דורשים שרשור חדש.
היום, שבת, יצא לדרכו מרוץ הנשים.
שידור חי ביורוספורט משעה 15:00 עד 18:20.
מסלול של 156 ק"מ. 83 ק"מ ראשונים בין הרים ובין סלעים באזור אינסברוק, כולל עליה אחת גדולה ותלולה העונה לשם גנאדוואלד. אחרי 83 ק"מ מתחילות 3 הקפות של 24.2 ק"מ כל אחת שהאלמנט המרכזי בהן היא העלייה למרכז הספורט האולימפי של איגלס והירידה ממנו.
מזג האוויר צפוי להיות קריר ונאה.
את ישראל מייצגות רותם גפינוביץ (מספר גב 133) ועומר שפירא (134). המסלול מתאים לעומר שפירא וכנראה נמצאת גם בכושר טוב, כך שנקווה לראות קצת כחול לבן על המסך.
שתי המועמדות הבולטות לניצחון הן ההולנדיות אנמיק ון פלויטן ואנה ון דר ברגן. יהיה מעניין לראות כיצד הקבוצה ההולנדית מתמודדת עם היריבות שביניהן. יש עוד כמה רוכבות בולטות מאיטליה, ארה"ב, דרום אפריקה, דנמרק ופולין, אבל כל ניצחון של רוכבת שאיננה אחת מהשתיים הנ"ל, יהיה בגדר הפתעה.
בהצלחה לרוכבות שלנו.
 
ניצחון לאנה ון דר ברגן ולהולנד. עומר שפירא מקום 49

ניצחון מרשים לוון דר ברגן, בסגנון האופייני לה של בריחות ארוכות. פערי זמן גדולים מאוד בין הרוכבות מראות את חוסר העומק בדבוקת הנשים. מבחינת נבחרות, ראינו היום שלוש נבחרות בלבד: הולנד, אוסטרליה ואיטליה וכולן זכו גם במדליה. אוסטרליה פירקה את הדבוקה בסיבוב הראשון ואיטליה והולנד הוציאו רוכבות לבריחות. גם ארה"ב ופולין הוציאו רוכבות לבריחה, אבל לא את הרוכבות החזקות שלהן וכך נשארו הרוכבות החזקות של שתי נבחרות אלו + עוד כמה רוכבות חזקות, יחד עם ון פלויטן בדבוקה מאחור ושיחקו לידיים של הולנד.

המרוץ של עומר שפירא התחיל מצוין ונגמר מאכזב. רותם גפינוביץ הגיעה כבר לתחילת הסיבוב הראשון (אחרי 84 ק"מ) בפיגור של 7 דקות ודי מהר הורדה מהמסלול. עומר שפירא הגיעה לתחילת הסיבוב הראשון יחד עם הדבוקה. היא שרדה את הגברת הקצב של האוסטרליות בעליה בסיבוב הראשון וסיימה אותו יחד עם עוד קבוצה נבחרת של כ-16 הרוכבות הבכירות בעולם בפיגור של כ-2-3 דקות אחרי הבריחה. כאן, אם יורשה לי למתוח ביקורת ממעמקי הכורסה שלי, היא עשתה טעות שייתכן ששילמה עליה. במישור שלאחר תחילת הסיבוב השני, בק"מ שלפני תחילת העליה, היא ראתה שדבוקת רוכבות שלא עמדו בקצב של האוסטרליות מתחילה לחזור והדבוקה תהיה של 40 רוכבות במקום של 15-20 רוכבות. היא כנראה החליטה שזה לרעתה, עלתה קדימה לראש הדבוקה והחלה להגביר את הקצב תוך שהיא מנסה לעודד את חברותיה לדבוקה להצטרף אליה ולסייע בהגברת הקצב. הטעות שלה הייתה, לדעתי, שאין לרוכבת בודדת, בקבוצה של רוכבות ששייכות כולן לנבחרות חזקות, שום צורך לבצע שום פעולה שתגזול ממנה אנרגיה כלשהי. בטח שלא בשטח מישורי כשעוד קילומטר מתחילה עליה קשה שתדרוש ממנה את כל כוחותיה כדי לנסות ולהצמד לרוכבות החזקות הללו. זה היה ניסיון אבוד מראש וחבל שהוא התבצע. בסיום הסיבוב השני, הרבה אחרי שאנה ון דר ברגן תקפה את הדבוקה, עברו רוכבות הדבוקה בפיגור של 4:23 דקות מהמובילה ועומר שפירא בקצת מעל 5 דקות. כלומר חסרו לה 40 שניות כדי להצמד אליהן. הפרש קטן יחסית. הסיבוב האחרון היה כבר, כנראה, מאבק הישרדות שלה עם רוכבות אחרות בצמדים ושלישיות וכך היא סיימה במקום ה-49 בפיגור של 11:14 דקות מהמנצחת ופיגור של 4 דקות מהדבוקה שסיימה במקומות 9-22.
 
צילום של עומר שפירא מהמרוץ

בדרך כלל התמונות הטובות במרוצים הן של צלמים מקצועיים ומוגנות בזכויות יוצרים.
התמונה הזו לקוחה ממיזם ויקישיתוף ולכן היא חופשית. הצלמת כנראה קיבלה כניסה לאזורים הסגורים של הצלמים והוציאה צילומים מעולים.
זה הדף של הצילומים שהעלתה מהאליפות. https://commons.wikimedia.org/w/index.php?title=Special:ListFiles/Granada&ilshowall=1 מי שידפדף אחורה ימצא גם ארבעה צילומים יפים מהנג"ש של שתי הרוכבות הישראליות. כאמור, כל הצילומים חופשיים.

 
עומר שפירא כתבה בפייסבוק שלה:

אליפות עולם
בכנות לא ככה רציתי שזה יגמר.
נכשלתי. רציתי יותר.
אני מאוכזבת כי שיקול הדעת וקבלת ההחלטות תוך כדי המירוץ הייתה שגויה
אני מאוכזבת כי בזבזתי יותר אנרגיה מכולם על חזרה אחרי תקלה טכנית שלקח יותר מידי זמן לתפעל
אני מאוכזבת כי אני יודעת היום יותר מאי פעם שפיזית אני יכולה יותר
מאוכזבת מזה שמרוב אדרנלין והתלהבות שאני מגשרת לבד לרוכבות הכי טובות בעולם, ומגיעה אליהם לבד אני שוכחת את הבסיס -
לשתות כמו שצריך ומסיימת מיובשת מכווצת עם הקאות
אז אני מאוכזבת כי לא עמדתי במטרות שהצבנו.
אבל למרות הכל מרגישה שזכיתי
זכיתי בקבלת המעטפת הכי טובה שאפשר לבקש.
זכיתי להיות מוקפת באנשים שמאמינים בי ונותנים בטחון
זכיתי ללמוד מהכשלון
זכיתי בידיעה שכל מה שלא עובד ולא טוב אם זה בתחרות או אם זה בחיים שלי תלוי אך ורק בי.
זכיתי בבטחון שיש לי את היכולת לשנות כל מה שלא עובד,
וזכיתי בתחושת מסוגלות.
מסיימת את העונה עם יותר מוטיבציה מתמיד.
הדרך עוד ארוכה ללא ספק.,..
אבל עוד אגיע.
תודה רבה!
Niv Libner Gal Tsachor Epic IsraelRotem Gafinovitz Guy Sagiv
@איגוד האופניים בישראל
@אתנה ישראל
 
לקראת מרוץ הכביש של הגברים

מזנקים ב-10:40 מסיימים ב-17:40, שבע שעות על האוכף. מי שיסיים יצטרך לעבור 258.5 ק"מ שכוללים עלייה מצטברת של 4,670 מטר. מזג אוויר נאה עם סיום מעונן.
המסלול כולל את הטיול שערכו הנשים באורך של 84 ק"מ עד תחילת הסיבוב הקבוע. הגברים יעשו 6 סיבובים כאלו, אבל יש גם דובדבן בסוף. בסיבוב האחרון הכניסו עליה נוספת לפני הסיום. עליה קצרה (כ-3 ק"מ) ותלולה. מסוף הירידה ממנה ועד קו הסיום יש אולי 1-2 ק"מ.
לדעתי, אורך המסלול והקושי שלו יגרמו למרוץ להיות מרוץ טקטי שבו התותחים הגדולים יחכו עד הסיבוב האחרון ואולי אפילו עד העליה הקצרה האחרונה.
בעיקר תרצנה בכך נבחרות שיש להן רוכבים שמסוגלים לתת ספרינט במידה ויגיעו לסיום יותר מ-5 רוכבים ביחד. כמו סלובקיה (סאגאן), ספרד (ואלוורדה), צרפת (אלאפיליפ), פולין (קוויאטקובסקי) ונורבגיה (בואסון האגן). הנבחרות החזקות שתרצנה לפרק את המרוץ, לכפות קצב גבוה ולהביא אותו לבריחת יחיד או לבריחה של 3-4 רוכבים הן איטליה, בריטניה, בלגיה, הולנד וקולומביה.
כמו שכתבתי בעבר, אני חושב שהעומק של שדה הגברים ואורך וקושי המסלול יביאו לכך שנראה תסריט דומה למה שרואים פעמים רבות בליאז'-בסטון-ליאז' שבו כולם מחכים לעליה האחרונה. כאן גם יש ירידה אחרי העליה. אני מאמין שסאגאן יכול לנצח בפעם הרביעית, הוא עשה הכנה טובה בוואלטה והוא ההימור שלי להיום.
 

ItsikH

Member
מזל שלא הימרתי
מספר שתים הנצחי, ואלוורדה, פעם אחת מצליח!
 
כן, אני התבזיתי בגדול

סאגאן אפילו לא השלים את ששת הסיבובים של המסלול הרגיל. כנראה הגיע כדי לכבד את המעמד. הנבחרת האוסטרלית שהשמצתי אותה כל השבוע הכניסה את ג'ק הייג למקום ה-19 המכובד, בדבוקה השלישית שפיגרה ב-1:21 דקות אחרי המנצח. מאז שראיתי את הייג רוכב בנג"ש בג'ירו בירושלים שמתי לב אליו (רכב שם מעולה ונפל ונפצע אבל המשיך בקטע ובג'ירו) ולדעתי, עתידו לפניו בגרנד-טורים. מייקל מתיוס היה יכול לשרוד את ההקפות הרגילות אך לא את הטיפוס האחרון.
הטיפוס האחרון היה כל כך קשה שמה שמשותף לשלושת הראשונים אתמול זה שהם לא עשו שום פעולה לפני העלייה האחרונה וכל הזמן נשארו בדבוקה שהלכה והצטמצמה. אם נבדוק את מקומות 4-10 נגלה שהם בזבזו אנרגיה לפני העליה האחרונה. טום דימולן שהיה לו פנצ'ר (אולי שניים) ונאלץ להתאמץ לחזור לדבוקה בשלב מוקדם של המרוץ. מוסקון, פינו ורוי קושטה רדפו אחרי ואלגרן , וכמובן, מיכאל ואלגרן עצמו, שתקף מרחוק לפני הפסגה של הסיבוב האחרון של המרוץ בעקבות פיטר קנה וסיים במקום השביעי.
בן הרמנס מסייקלינג אקדמי סיים במקום ה-23 בפיגור של 1:32 דקות, כרוכב הראשון מנבחרת בלגיה החזקה.
ולסיום, לגבי ואלוורדה, אני רק יכול להגיד שמהיום הראשון שראיתי אותו בטלוויזיה כתבתי שהוא צריך להתמקד במרוצים חד-יומיים http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/652/14126771/ספורט_ומוטוריקה/אופניים ושמשם יגיעו הישגיו הגדולים. הוא שמע לי רק באופן חלקי. אמנם הוא החל להתחרות וניצח בלא מעט מרוצים קלאסיים, אבל העדיף לשמור תמיד אמונים לקבוצתו הספרדית ולא הלך לקבוצה זרה שתבנה סביבו סגל שיסייע לו במרוצים הקלאסיים.
 

nachshon4

New member
מה קרה לך אודי?

1. סאגאן מראש לא היה מועמד למרוץ הזה, היו בו טיפוסים ארוכים מדי, היה ברור שזה לא מתאים לו.
2. ג'ק הייג בלט דווקא בימי ההרים בגרנד טורים השנה, הוא היה דומסטיק מעולה לסיימון ייטס, הזכיר לי את הפועלים של סקיי, שמחזיקים עד סוף העליות.
3. לגבי וולוורדה - לקח הרבה מאד קלאסיקות במהלך חייו, בפרט בשנים האחרונות, לא יודע אם היה משיג יותר עם קבוצה אחרת.
 

mrgrin

New member
איתרע מזלו של וולורדה להתחרות בתקופת הסמים

הוא היה מסומם לא פחות ולא יותר מהאחרים בתקופה האפילה. בלי סמים הוא כניראה אחד הגדולים בכל הזמנים. אם כולם היו נקיים לחלוטין היו לו עוד נצחונות גם בגרנד טורים. בכישרון נטו וגם ביכולת לדעת את חוזקותיו ואת חולשותיו אין לו מתחרים.
 
להגנתי

מתוך כתבה סייקלינגניוז על הנבחרת האיטלקית:
ניבאלי: ...The only positive thing is that it was a demanding race, even faster than expected...
דווידה קסאני, הסלקטור של הנבחרת: ...We knew that the climb on the circuit couldn’t force a selection because it was too fast.
זאת אומרת שגם הקצב היה מהיר ממה שציפו וגם הקבוצות ידעו שהטיפוס של הסיבוב הרגיל לא יכפה סלקציה. זאת אומרת, היה תסריט שהמרוץ יהיה יותר איטי וללא סלקציה גדולה עד העליה האחרונה הקשה.
הטעות שלי, לדעתי, נבעה מ-3 סיבות: לא הערכתי נכון את הקושי של הטיפוס האחרון. המרוץ היה מהיר יותר וסלקטיבי יותר ולעליה האחרונה הגיעו 30 רוכבים בלבד. סאגאן מראש לא התכוון להתמודד, אחרת היה מחזיק לפחות כמו ון אוורמט שניסה לברוח וסיים בפיגור של 8 דקות.
 

cipo 1

New member
naty היכן אתה כאשר ואלוורדה סוף סוף מנצח אליפות עולם אחרי 6

פעמים על הפודיום במעמד זה .
למרות שאני לא מקהל אוהדיו מאוד רציתי שינצח ואכן כך קרה אולי זה בגלל גילו המתקדם (הרצון שינצח).
הבכי שלו אם סיום המירוץ שחרר הכל .
כל הכבוד ואלוורדה הגיע לך לנצח !!
עודד צור
בית השיטה
 

cipo 1

New member
ולמה שלא תשתף גם אותנו מאוד סקרן לקרוא את מה שכתבת


 

natyh

New member
ראשית חושב שנגרם עוול לשרון שהשקיע מזמנו ומרצו לנהל.

ולכן איני חושב שיש מקום שאמשיך לכתוב כאן , איתך הסליחה.
במידה ויקומו הכותבים בפורום יתנצלו יכו על חטא יודו לשרון על תרומתו לפורום ,ויתחננו שיחזור לנהל אשקול שוב.
נכון לעכשיו המצב לא כזה ואין סיבה להכביר במילים מעבר לנכתב , איתך הסליחה.
בקשר לולורדה עקבתי אחריו מראשית פתיחתו של הפורום הזה , אם תחפש סיקור נרחב הכי נרחב האפשרי על כל מירוצי הכביש בהם השתתף משנת 2003 2004 ואילך תמצא .
 

cipo 1

New member
סלח לי מראש נתי אבל מצאתה תירוץ תלוש מהמציאות לא לכתוב כאן

את מה שהיה לך לבטא אולי אתה פוחד לשמוע את התגובות של שארית הפליטה של הפורום הזה על וולאורדה ופרשיות הסימום שלו.
שרון כבר פרש מזמן מניהול הפורום פתח יזמות של יבוא אופניים לארץ וכתב למייטב זכרוני שהסיבה הישירה לפרישה מניהול הפורום לא היתה העוול שלכאורה גרמו לו.
אבל אתה לראיה היתה מאוד פעיל בפורום בתקופת הג'ירו ושרון פרש זמן רב לפני כן מה גרם לך לחזור לאירוע הזה לא מבין אבל זכותך לפרסם את הגיגך המלומדים היכן שתבחר . שנת רכיבות בטוחות לכולנו.
ואגב מסור ד"ש ליאיר בן עמי ממני .
עודד צור
בית השיטה
נ.ב
ורק כדי שלא תחשוד בי שאני לא אוהב את וולוארדה אני מצרף לך צילום עכשוי של המחסן שלי אולי אתה תזהה ממתי הפוסטר הזה אני כבר שכחתי.
עודד

 

natyh

New member
אתה מפספס את הנקודה

אין רוכב אופניים נקי!
למיטב הבנתי, אין בדבוקה המקצוענית ולו אחד נקי,
מי שנקי לא יעמוד בזמנים , אלו חוקי המשחק כל המשתתפים והמארגנים מודעים לכך לחלוטין.
ברגע שהצבעת על רוכב מסוים , אמרת כי האחרים נקיים, זה לא המצב.
 

cipo 1

New member
שמע אין לי סבלנות לענות לך למרות שיש לי טעונים שכנגד גם על

הפוסט האחרון שלך אבל אז אני אגרור אתך שוב לכתוב בפורום תפוז כנגד העקרונות
שלך למרות שטרחת להיות די פעיל לאחרונה
.
כל מה שרציתי זה לקרוא את שכתבת אחרי סיום האליפות בגלל הזיקה שלך לוולוארדה שוב בחרת לכתובב -
זו זכותך אז היה שלום

עודד צור
 
למעלה