אליפות העולם נג"ש קבוצתי גברים - ניצחון לקוויקסטפ

אליפות העולם נג"ש קבוצתי גברים - ניצחון לקוויקסטפ

אורך המסלול 62.8 ק"מ. בכללי מרוץ שטוח וכבישים ישרים. אבל, בין ק"מ 40 ל-45 הייתה עליה של כ-5 ק"מ שכוללת 260 מ' עליה, כלומר קצת מעל 5 אחוז שיפוע.
עניין אותי לראות איך הקבוצות התמודדו עם העלייה שהייתה במרוץ. הייתה נק' ביקורת ראשונה אחרי 22 ק"מ ונק' ביקורת שנייה, בסיום העליה, אחרי 45 ק"מ. בדקתי את חמשת הקבוצות שסיימו ראשונות (בכל נק' הביקורת כולל בסיום), ומה שיוצא לגבי המקטע השני לבדו, שכלל את העליה, סאנווב עשו במהירות הגבוהה ביותר, 27:45 דקות.
קוויקסטפ +10
בי-אם-סי +19
סקי +36
מיצ'לטון +54

למה אני מספר זאת, כי כמובן, מרגיז אותי כל פעם מחדש, שהרוכב שהוא בכושר הטוב ביותר בעולם היום, האוסטרלי מייקל מתיוס, שלא משתזף במונטה קרלו, אלא נמצא בזלצבורג וטס את העליה הזאת לא פחות מהר משאר ארבעת רוכבי סאנווב שסיימו את הנג"ש, לא ירכוב במרוץ הכביש בנבחרת אוסטרליה. ולמה, כי זה מרוץ למטפסים. לדעתי, בנבחרת אוסטרליה של היום, שהמוביל שלה הוא סיימון קלארק שההישג היחיד שלו השנה הוא ניצחון בקטע בוואלטה מבריחה של כל היום, אין אף רוכב שמסוגל לנצח במרוץ שיהיה בערב שמחת תורה ביום ראשון הקרוב.
ב-265 ק"מ של זלצבורג יש 4,670 מטר טיפוס. ב-195 ק"מ של מונטריאול לפני שבועיים היה 4,000 מטר טיפוס ומתיוס ניצח שם רוכב כמו גרג ון אוורמט. נבחרת בלגיה החזקה חושבת שוון אוורמט מטפס מספיק טוב בשביל להכלל בקבוצה שלה. פולין חושבת שקוויאטקובסקי מטפס מספיק טוב בשביל להתחרות בזלצבורג. רק אוסטרליה החלשה שמה את יהבה על רוכבי בריחות חסרי סיכוי ממשי בהנחה שאת המרוץ הזה תנצח בריחה.
 

ItsikH

Member
לא בשבת, לא בשטחים, הרבה מוקשים צפויים
בעיני יעד שאפתני ואדיר, הרבה יותר מהבאת הג'ירו, מחזיק להם אצבעות
 
לרותם גפינוביץ ועומר שפירא בנג"ש נשים באליפות העולם

מתקיים היום אחה"צ, אחרי נג"ש ג'וניורס (ללא ישראלים)
מסלול של 27.8 ק"מ, תווי גבעי. מזג אוויר טוב.
שידור חי ביורוספורט החל מ-15:30 ועד 18:20
עומר שפירא מזנקת בשעה 15:50
רותם גפינוביץ מזנקת בשעה 16:16.
 
עומר שפירא סיימה במקום 27, רותם גפינוביץ מקום 40

מתוך 52 רוכבות שזינקו. התוצאה של עומר שפירא יפה מאוד, פיגור של 3.59 דקות מהמנצחת אנמיק ון פלויטן וכ-2:30 דקות מהמקום השלישי (כי שתי הראשונות הן דרגה מעל כל האחרות). רותם גפינוביץ סיימה בפיגור של 5:10 דקות.
מעניין היה לראות את הסיום של המנצחת אנמיק ון פלויטן. היא נכנסה לק"מ האחרון עם יתרון של 14 שניות על אנה ון דר ברגן שהובילה עד אותה עת והייתה בתהליך דעיכה איטית. לפניה היא ראתה רוכבת נוספת שנכנסה לק"מ האחרון. למרות שהיה די ברור שגם הפער של 14 שניות שהיה לה יספיק לניצחון, התחרותיות והווינריות שלה לא הניחו לה. היא נתנה קילומטר אחרון מדהים: עקפה את הרוכבת שלפניה וסיימה את המרוץ בפער של 30 שניות מוון דר ברגן. זה הזכיר לי את הסיום המרתק במרוץ החד-יומי שנערך על קטע הררי של הטור דה פראנס (לה קורס) - ון דר ברגן הובילה לקראת הסיום בפער שנראה בלתי ניתן לסגירה, אבל ון פלויטן לא ויתרה והצליחה לעבור אותה ממש לפני קו הסיום. הרבה חיוכים לא ראינו על הפודיום מצד המקום השני והשלישי. ון דר ברגן וון דייק נראו מאוכזבות וכנראה שאין שם סימפטיה בינן ובין ון פלויטן. יהיה מעניין לראות את מרוץ הכביש כי שתי הראשונות היום הן גם שתי המועמדות המובילות למרוץ הכביש ונראה לי שהן תתקשנה לשתף פעולה.
 
תוצאה מאכזבת לשירה בירן במרוץ הנערות

שנערך, אכן כפי שכתב אורי, באינסברוק, וניצחה בו האוסטרית לאורה שטיגר.
סיימו את המסלול בן 71 הקילומטר, 92 רוכבות מבין 101 שזינקו. לאחרונות שסיימו נרשם פיגור של כמעט 18 דקות מהמנצחת. שירה בירן, שרשומה כ-DNF, הורדה כנראה מהמסלול בשלב יחסית מוקדם של המרוץ. נראה שבית גוברין לא מדמה את האלפים בצורה מספקת.
 
כנראה תקלה טכנית

מתוך הטוויטר של דני אסקרוב
שירה בירן - אליפות העולם, מה שהבנתי שקרה - 10 דק לזינוק השיפטר באופניים שלה לא עבד. החליפו אופניים. מוט הכסא היה משוחרר, התגלה אחרי הזינוק. ניסתה לחזור על הרכבים. רכב בלם, תאונה, סוף. לשירה שלום
 
יום שישי, מרוץ ה-U23 באליפות העולם, כולל עומר גולדשטיין

למה לא כתבתי אם זה גברים או נשים, כי אין מרוץ U23 לנשים. בעולם הגדול עוד לא התקדמו לרמה של ישראל. חוץ מההמצאות בהייטק ובחקלאות יש לנו גם המצאה נוספת: קטגוריה של U23 לנשים. וכך יש בשנה האחרונה במרוצים בישראל 4 בנות במקצה U23 ו-8 נשים במקצה עילית נשים.
בכל מקרה, עומר גולדשטיין, שרוכב בסייקלינג אקדמי, מייצג את ישראל ומספר הגב שלו הוא 165. שיהיה לו בהצלחה!
שידור חי ביורוספורט מ-14:00 ועד 18:15 (אתמול מרוץ הג'וניורס הסתיים ב-19:00) למי שלא ראה את רמקו אוונפול, אדי מרקס של העתיד, הנער הבלגי שהחל לרכוב לפני שנה וחצי ומאז מנצח בערך כל מרוץ שהוא משתתף בו, ניצח בפער של יותר מדקה אחרי שבאמצע המרוץ כבר היה בפיגור גדול בגלל נפילה שהייתה לו. כאן סרטון שלו מנצח בקטע קצר של 71 ק"מ - הקטע הראשון ב-Giro della Lunigiana. הסרטון הופיע בפייסבוק של האיגוד כי עומר גולדשטיין סיים בו חמישי. מתוך חמשת הקטעים באותו מרוץ ניצח אוונפול ב-3 קטעים וגם בדרוג הכללי.
https://www.facebook.com/israelcycling.org.il/videos/260118084829061/?t=42
 
ניצחון מרשים לשוויצרי הירשי ב-U23

רוכב בקבוצת העתודה של סאנווב. התקיפה שלו במורד שהביאה לו בסופו של דבר את הניצחון הייתה מרשימה מאוד. לא נראה לי כמו מטפס קלאסי. פלג גוף עליון מפותח. גם רוכבים אחרים שדורגו גבוה לא נראו במיוחד כמו מטפסים. נראה לי שרוכבי קלאסיקות שיודעים לטפס יהיו עדיפים על מטפסים ביום ראשון במרוץ העילית. למשל קוויאטקובסקי.
עומר גולדשטיין איכזב ולא סיים את המרוץ. גם אם היה מסיים ב-20 דקות פיגור כמו הרוכבים האחרונים מבין ה-90 שנרשמה להם תוצאה, עדיין זה היה מאכזב. בהינתן שלא סבל מתקלה טכנית, ניתן לצפות ליותר מרוכב שמתאמן ומתחרה בקבוצה מקצוענית. לא ביקשנו שיהיה כמו הפיני שרוכב בקבוצה חצי חובבנית בצרפת וסיים שלישי תוך הפגנת יכולת גבוהה, אבל שיסיים בין ה-50 הראשונים בפער של 5-8 דקות מהמנצח, זאת נראית לי מטרה ראויה.
אולי אפשר להתעודד במקצת מניצחון של סייקלינג אקדמי במרוץ חד-יומי בארדנים בבלגיה ברמה 1.1. גיום בואוון הקנדי ניצח בספרינט רב משתתפים. מעניין שלא נכלל בנבחרת הקנדית לאליפות העולם למרות שהוא בכושר ובברגן לפני שנה עשה תוצאה יפה.
 

jelloB

New member
לא זוכר אם ראיתי אי פעם תצוגה של דומיננטיות כזאת

הרמקו אוונפול הזה נתן הצגה שלא תאמן, אפשר בקלות לסכם שהוא ניצח את הפלוטון (בשלוש וחצי דקות...) ברכיבת נג״ש בשבעים ק״מ האחרונים.
 
למעלה