רוכבות ישראליות באירופה

רוכבות ישראליות באירופה

אתמול החל מרוץ קטעים של פרולוג+3 קטעים בבלגיה. משתתפות שתי רוכבות ישראליות: רותם גפינוביץ שהיום הייתה חלק מהבריחה של הקטע https://www.youtube.com/watch?v=pkTsyNsEnnE ורוני פישמן הצעירה שרוכבת בשורות קבוצה העונה לשם EQUANO-WASE ZON. המרוץ הוא בדרגה 2.1 ומשתתפות בו מספר קבוצות מהדרג הגבוה ועוד קבוצות זוטרות יותר, בעיקר מבלגיה ומהולנד.
כמו כן, בטוויטר של קבוצתה של רותם גפינוביץ נכתב שהיא תתחרה באליפות העולם בזלצבורג גם נגד השעון וגם במרוץ הכביש.
האליפות תתקיים בשבוע האחרון של ספטמבר. איגוד האופניים הישראלי נאמן לדרך הישראלית המקובלת ושומר על עמימות בקשר לרוכבים שיקבלו כרטיס לאוסטריה, כך שכרגע נצטרך להתבסס "על פי מקורות זרים".
 
והיום, יום ו' בערב, שידור של גרנד פרי קוויבק מקנדה

במקביל למשחק של נבחרת ישראל נגד אלבניה, יש שידור ביורוספורט 2 (ערוץ 60 למנויי הוט) של המרוץ החד-יומי, גרנד פרי קוויבק, בשעות 21:00 עד 23:25. גם סייקלינג אקדמי משתתפים במרוץ. הקבוצה שמה במספר הראשון שלה את גיום בואוון הקנדי שחוזר מפציעה ארוכה וקיבל חוזה לשנה נוספת בקבוצה הישראלית. גם גיא שגיב רוכב במרוץ ואם יסיים אותו זה יהיה הישג. מדובר על מסלול בפורמט של אליפות העולם. 16 הקפות של מסלול באורך 12.6 ק"מ. סה"כ מרחק 201.6 ק"מ. עליה מצטברת של 2,976 מ'. בשנתיים האחרונות ניצח פטר סאגאן שנאלץ עכשיו להתכונן לאליפות העולם בוואלטה. לא נראה שהוא נהנה שם.
משתתפים בולטים: גרג ון אוורמאט, מייקל מתיוס, טים ולנס, אוליבר נאסן, מטיי מוהוריץ, ועוד רבים וטובים שיכולים לנצח. זה המרוץ שנחשב כ"קל" יותר לעומת חברו במונטריאול שייערך ביום ראשון, שבו העלייה המצטברת היא כ-4,500 מטר.
 
סיכום ישראלים

גיא שגיב היה במרוץ בקוויבק בבריחה כל היום. יחד עם עוד 4 רוכבים הן רכבו יפה מאוד ביחד. הדבוקה השיגה אותם 2 סיבובים מהסיום (25 ק"מ). שגיב סיים בדבוקה האחרונה שאיפשרו לה לסיים בפיגור של 9 וחצי דקות מהמנצח. במרוץ ניצח מייקל מתיוס מקבוצת סנווב שמסתמן, נכון לעכשיו, כרוכב החזק ביותר במרוצים החד-יומיים שיש בהן עליות לא יותר מדי קשות. הניצחון שלו אתמול היה קל יחסית. גם בקטע האחרון של טור בינקבנק שהסתיים במור של חררדסברגן (הקיר המפורסם מהרונדה) לפני 3 שבועות, הוא ניצח בקלות. לצערו, דווקא כשהוא בכושר שיא, אליפות העולם בעוד 3 שבועות, נערכת במסלול הררי יחסית, שלא בטוח שיצליח לעמוד בו. במסלול קלאסי של אליפות עולם, הוא היה מועמד מוביל, גם לפני סאגאן.
גיום בואוון וכריסטיאן סבראלי מסייקלינג אקדמי סיימו בדבוקה של המנצח שכללה 25 רוכבים. בהחלט לא רע.
בטור לוטו-בלגיה לנשים, סיימה רותם גפינוביץ במקום 41 בדרוג הכללי ורוני פישמן סיימה במקום ה-59.
 
והיום אחרי "שנהיה לראש ולא לזנב", שידור חי ממונטריאול

ב-21:15 ביורוספורט 2. אותם רוכבים ואותם מועמדים כמו בגרנד פרי של קוויבק לפני יומיים. באקדמי ירכוב היום גם גיא ניב. מספרי גב גיא ניב 184 גיא שגיב 186. בהצלחה להם ולקבוצה ושנה טובה
לאלפי קוראי הפורום.
 
עוד ניצחון מרשים למייקל מתיוס, הפעם במונטריאול.

ניצח את סוני קולברלי בהפרש קטן, אבל למעשה היה חזק הרבה יותר. הוא עשה טעות בספרינט כשחתך מחוץ לקבוצת הספרינטרים והתמודד לבד מול הרוח. כשראה שהכניס את עצמו לנחיתות, הצליח בדרך פלאית לחזור לגלגל של קולברלי ולעקוף אותו בסיום.
אני בטוח שהניצחונות שלו והעליונות שלו בספרינטים בחודש האחרון לא יזיזו את ההתאחדות האוסטרלית אפילו במילימטר והם לא יכללו אותו בנבחרת שלהם לאליפות העולם. עם קשה עורף האוסטרלים האלו.
סייקלינג אקדמי לא הצליחו להכניס רוכב לבריחה של היום, אז הם החליטו שהם ישימו רוכבים בקדמת הפלוטון כדי לקבל קצת יחסי ציבור. לדעתי, זה די מגוחך לראות את גיא ניב מושך את הדבוקה במרוץ כזה. לא מצפים מקבוצות פרו-קונטיננטל שימשכו את הדבוקה אלא אם יש להם באמת, במקרה, רוכב שיכול להתמודד על הניצחון. מילא, אם היינו רואים רוכב שלהם מנסה לצאת לנסיון בריחה מאוחר, אז היה ניתן להצדיק מהלך מוזר כזה של משיכת הדבוקה, אבל גם את זה לא ראינו. גיום בואוון סיים במקום ה-19 בזמן של המנצח. לגיא שגיב וגיא ניב נרשם DNF.
 
במקביל לוואלטה, שידור היום (ד') של חד-יומי מבלגיה

כולל סייקלינג אקדמי ורועי גולדשטיין. שידור ביורוספורט 2 מ-16:00 עד 18:00
 
לרוכבות במחתרת

נבחרת ישראל לנשים תזנק היום למרוץ קטעים בחבל ארדש שבדרום מזרח צרפת.
Tour Cycliste Féminin International de l'Ardèche
במרוץ משתתפות גם קבוצות וגם נבחרות לאומיות.
מזנקות: רוני פישמן, עומר שפירא, מרים בר-און, אביטל גז, גלי ויינברג, עמית מורן. מנהל ספורטיבי: ניב ליבנר
 
למעלה