ג'ירו קטע 19 - אל האלפים הגבוהים

ג'ירו קטע 19 - אל האלפים הגבוהים

היום ומחר יוכרע הג'ירו בשני קטעים הרריים קשים המסתיימים בעליות בהרי האלפים. היום סמוך לגבול הצרפתי ומחר סמוך לגבול השוויצרי.
הקטע של היום, שאורכו 184 ק"מ, כולל 4 עליות מדורגות. הוא יוצא מאזור טורינו (מאחד מארמונות מלכי בית סבויה ששלטו באזור במשך מאות שנים) ונע מערבה עד לברדנוקיה שעל הגבול הצרפתי.
העליה הראשונה תשמש להיווצרות קבוצת בריחה. בקבוצה זו יהיו קרוב לוודאי גם רוכבים שלוטשים עין לניצחון בצ'ימה קופי - הפסגה הגבוהה בג'ירו שניצחון בה מזכה בפרס מיוחד ולחולצת המטפסים שבה יוענקו היום נקודות רבות. כמו כן, יצטרפו לקבוצת בריחה זו גם פועלים בקבוצות רוכבי הדירוג הכללי שיצטרכו לעזור בהמשך הקטע לאדוניהם. העליה השנייה היא לקול דלה פיניסטרה, בגובה 2,178 מ' שהיא הפסגה הגבוהה בג'ירו וכנראה גם העלייה הקשה ביותר (אמנם הזונקולן טוען לכתר זה, אך ממנו לא היה צריך לרדת...) העליה היא באורך של 18 ק"מ ובשיפוע כמעט אחיד של 9-10 אחוז. 9 הק"מ האחרונים בעליה הם על דרך כורכר מהודקת. הירידה מהפיניסטרה נמשכת רק 11 ק"מ אך היא צרה, טכנית וחשופה בחלקה העליון לרוח. פסגת הפיניסטרה נמצאת 74 ק"מ מהסיום ואחריה יש מלבד 2 עליות גם קטעים ארוכים מתונים שבהם רוכבים נזקקים לשותפים לדרך, כך שקשה לי לראות רוכב דרוג כללי שיתקיף בפיניסטרה וימשיך לבד הלאה. העלייה הבאה היא לאתר הסקי ססטרייר: עלייה מתונה יותר, בשיפוע 6-7 אחוז שנמשכת כ-11 ק"מ. מהירידה מהססטרייר ועד תחילת העלייה האחרונה לברדונקיה, ישנו קטע מפתח של כ-30 ק"מ שהוא בשיפוע של כ-3% (בהתחלה ירידה ואח"כ עליה). מי שיהיה שם בקבוצה ירוויח. מי שיהיה לבד יסבול קשה. העלייה האחרונה לברדונקיה היא עליה קשה בשיפוע של קרוב ל-10% במשך 8 ק"מ. מזג האוויר נאה עם אפשרות לטפטוף כשעה לפני הסיום. רוח חלשה יחסית בעמקים.
לדעתי, למרות הפרופיל המפתה לתקיפות מוקדמות, המאבק בין רוכבי הדרוג הכללי ימתין לפסגה האחרונה. תיאורטית, לדימולן יש אפשרות לתקוף בססטרייר ולנסות לברוח בירידה ובמישור ולהכנס לטיפוס האחרון בפער על ייטס ולקוות שיחזיק או יגדיל את הפער. אבל לתסריט שכזה הוא יצטרך שותפים, אולי רוהאן דניס? הוא חייב לו את החולצה הוורודה ויש שם חוב פתוח. לאחר החולשה שייטס גילה אתמול הוא יעדיף להישאר יחד עם חברי קבוצתו וינסה לתקוף ב-2 ק"מ האחרונים בעליה האחרונה. אני מאמין שהוא גם יצליח בכך ויגדיל את יתרונו על דימולן. אשמח להיווכח שטעיתי ושדימולן תקף מרחוק ומחק את הפער לייטס.
 
מי ינצח בג'ירו?

שאלו אותי, "מי ינצח בג'ירו?", כידוע, בימינו, "הנבואה ניתנה לשוטים", אך זה כוחו של הפורום, שבניגוד לכותבי מאמר מלומד, שאינם יכולים לכתוב שטויות, כאן הדבר מותר. ובכן, אני סבור שבמצב היום, כשלפנינו 2 קטעים הרריים קשים וקטע לפרוטוקול ברומא, וכשיש לו 28 שניות יתרון, היתרון הוא של סיימון ייטס והוא לדעתי ינצח בג'ירו. מבחינת קבוצות תומכות, אני חושב שלייטס קבוצה טובה יותר. יש הטוענים שמנהלי הקבוצה שחקו את הפועלים של ייטס ברדיפה אחר בריחות חסרות חשיבות ועתה הם נשארו מותשים. לדעתי, ג'ק הייג יחזור היום לתמונה ויהיה חשוב מאוד במרוץ וגם נייבה הולך ומתחזק והם יהיו 2 הפועלים החשובים ביותר בקטעי ההרים. לדימולן יש את סם אומן שמצטיין השנה ויוכל לסייע לו, אך מעבר לכך הוא יצטרך לסמוך על עצמו ועל שיתופי פעולה מזדמנים בדרך.
אני חושב שכפי שייטס נחלש אתמול, גם דימולן יכול להחלש היום ומחר. זה שהוא הצליח אתמול במשך 5 דקות להחזיק את הגלגל של פרום, ובאותו זמן ייטס לא הצליח, זה עדיין לא אומר כלום. כריס פרום וקבוצתו ומיגל אנחל לופז וקבוצתו (וגם פוצוביבו) עדיין נמצאים חזק בתמונה ולא יהססו לתקוף את שני המתמודדים העיקריים. בקטע כמו היום (פיניסטרה), להפסיד 2 דקות זה בעיה קטנה מאוד ויכולים להיפתח גם פערים גדולים יותר. כך שהכל פתוח, אבל לסיימון ייטס יש יתרון גם מבחינת היכולת האישית וגם מבחינת היכולת הקבוצתית ולכן אני חושב שבסוף הוא יהיה המנצח בג'ירו.
 

natyh

New member
המנצח יהיה זה

שיחלים מאסטמה....
בתקופת הרפואה המודרנית כשכולם נוטלים כל מיני תכשירים
ינצח זה שרופאיו טובים יותר ....
אני לא מבין מספיק ברפואה כדי לענות אך נראה לי כי רופאיו של סיימון כבר הוכיחו עצמם ....
 

natyh

New member
כנראה שברגע המכריע הרופאים לא תיפקדו...


 

natyh

New member
מסקנות כפי שהבטחתי

באותו טור בו פרום הולעט כדבעי... , אותו טור בו קפץ על הטריינר בסיום הקטע לוונטו מול עיניו הנדהמות של קינטאנה , היה ברור שלקח . השאלה מה ומתי ?
התשובה היתה היחלשות מובהקת שלו בשבוע השלישי ונצחונות בעליות של קינטאנה עליו .
ההבדל בין פרום לסיימון הוא גודל הגוף והיכולות בנגד שעון.
כשכתבתי אתמול מסקנות אחרי הקטע מחר , כיוונתי להיחלשותו של פרום בשבוע השלישי.
סביר להניח כי סיימון השתמש ברפואה דומה , סביר להניח כי ההשפעה תפוג לאחר זמן מסוים , לאחר סיום ההשפעה תגיע היחלשות שאכן הגיעה אתמול.
כתבתי לפני מספר ימים , כי מאחר וסיימון שרף את הקבוצה , הנשרף הראשון היה אסטבאן צאבז שהחל להפסיד 15 ו 20 דקות בקטעים מכריעים , העומס עליו יהיה קשה יותר ופרום ינצל זאת, להתקפות.
אכן קרה בקטע יומיים לפני יום המנוחה , ואז הגיע הקטע למחרת בו סיימון גילה יכולות על אנושיות וחיסל את מתחריו בהתקפה 17 ק"מ לסיום.
לאחר אותו יום הגיע יום המנוחה שכנראה לא איפשר לו התאוששות מספיקה גם כשלוקחים , יש לגוף עתודות שאסור לרוקן, מי שעקב ראה כי סיימן לא יכל לזוז בסיום הקטע, הנסיון שלי ממצב דומה שייט ארוך בסירה קשה לשליטה שלאחריו הרגשתי מחוסל, לי לקח שבועיים להתאושש, להם לוקח כמובן פחות , אבל עדיין ...
סיימון צעיר לא מנוסה מספיק ורוקן את העתודות.
מה קרה עם פרום?
מספר אפשרויות קיימות אין לי מושג מהי הנכונה .
רק צריך לומר למען ההגינות פרום רחוק מלהיות טיפש , וידע שיעלו עליו במוקדם או במאוחר .
מאחר וכך הוא החל להסתמך פחות ופחות על חומרים והרבה יותר על שליטה בכל
האספקטים של הרכיבה , משען הפך להיות שען עליות , משען עליות לגולש ,
למד להפעיל לחץ על המתחרים ולקחת שניות בונוס בספרינט ביניים ועוד , בגדול לא הזניח כמעט אף תחום ,רק באספקט אחד לא שלט מעולם , אספקט בו התמחה הדהים אלברטו קונטאדור ,מהיום הוא שולט גם באספקט זה.
החל מהיום פרום הוא רוכב מושלם , לפי הפריוויו בסייקלינג ניוז , שכיוון לבריחה של קני אליזולדה , עוצמת הבריחה שלו היתה כאילו קו הסיום בםינייסטרה ...
כמובן שנשארו משם עוד כמה וכמה ק"מ...לסיום מהקו הזה , רק שעוצמת הבריחה של אליזולדה כוונה לטובת פרום .
אם כך הבריחה הזו היתה מתוכננת בדקדקנות , אז השאלה היא מה קרה לפרום בקטע לפני יום המנוחה ?
התשובות יגיעו בהמשך הדרך כפי שהגיעו במקרי לאנס ארמסטרונג ולורדה לאנדיס באסו דנילו די לוקה ..
כרגע אין לנו תשובות. נחכה להמשך.
 

אילון22

New member
פולקלור נחמד אבל לא מדוייק מבחינה רפואית/פיזיולוגית

התרומה של מרחיבי סימפונות (Beta 2 agonists) לביצועים ספורטיביים שנוייה במחלוקת. אין הוכחות שוונטולין, טרבוטלין, סלמטרול, פנוטרול,קלנבוטרול וחבריהם מגבירים ביצועים באופן משמעותי.
ראה מאמרים לגבי רכיבה של נשים
Koch et al. Effects of inhaled bronchodilators on lung function and cycling performance in female athletes with and without exercise-induced bronchoconstriction. Journal of Science Medicine in Sport
Vol 18, Issue 5, Sept 2015, 607-612
Koch S, et al High-Dose Inhaled Salbutamol Does Not Improve 10-km Cycling Time Trial Performance. Med Sci Sports Exerc. 2015 Nov;47(11): 2373-9.
 
יצאתי
אבל אני בחברה טובה

לפני שבוע בערך קונטדור אמר שפרום איבד סיכוי לנצח בג'ירו. כשפרום תקף היום בפיניסטרה 80 ק"מ לסיום טען הפרשן של יורוספורט, בריאן סמית' (שרכב עם ארמסטרונג במוטורולה באמצע שנות ה-90) שזו פעולה נמהרת והפעולה של דימולן שלא נכנס לפניקה ונשאר עם שותפים היא נכונה. כולם טעו ונוכח תצוגה חד פעמית שכזו - לא מפתיע שטעו.
בדיעבד, אפשר להיות חכמים ולומר שהפעולה של פרום היא הגיונית. לפני הקטע (פרום דורג רביעי בפער של קרוב ל-3 דקות מייטס), הפרשן האופטימי היה אומר שלפרום יש סיכוי לא רע להיות על הפודיום: אם ייטס יישבר, אז פרום יתקדם למקום 2-3 וכנ"ל, אם דימולן יישבר. הבעיה היא שאת פרום לא מעניין פודיום כי פודיומים כבר יש לו מספיק. מעניין אותו ניצחון ולכן הוא הלך על "צל"ש או טר"ש", והחליט לבצע התקפת התאבדות. אם זה יצליח הוא יזכה בכל הקופה. אם ייכשל אז לא נורא, אין הבדל בין מקום שלישי ומקום עשירי.
דימולן יצא פראייר. הוא חיכה בירידה מהפיניסטרה לרייכנבך במקבוצת גרופמה-FDJ כי כנראה פינו הבטיח לו שהם יעבדו שלושתם ביחד. בפועל מה שקרה, היה שפינו כמעט לא עבד ואת כל העבודה (חוץ מדימולן) עשה הפועל רייכנבך שהיה הרוכב החלש בחמישייה הרודפת. שון קלי לא התייחס לפינו ורק אמר שקאראפאז ולופז לא יקבלו הרבה אהדה בדבוקה על הסוציומטיות שלהם. אבל האמת, גם לשני הדרום אמריקאים וגם לפינו היה תירוץ טוב לא לעבוד. הם הבינו שייטס ופוצוביבו שמאחור כבר לא מהווים סכנה ושפרום הוא בעיה של דימולן, ולכן התחרות היא בין שלושתם על מקומות 2-5 (אם דימולן ישבוק). ואם התחרות היא בין שלושתם אז אף אחד לא רצה לעבוד ולהתעייף.
 

natyh

New member
הענין העקרוני הוא :

ירידת היכולת בשבוע השלישי , פרום כבר למד לעבור את המשבר הזה כך שהוא כמעט לא מורגש אצלו .(לוקח פחות ?)
סיימון כמעט בודאות מצבו היה כפי שקרה לפרום בטור ההוא ומעט חריף יותר.
את הירידה ביכולת ראו כבר אתמול ופרום לא טיפש... ובטוח מכיר את הסימפטומים טוב ממני .
 
פערי פרום דימולן בקטע 19

נראו לאחרונה יחד בעלייה לפיניסטרה 80 ק"מ לסיום ו-6 ק"מ לפני הפסגה כשפרום תקף.
38 שניות פער על פסגת הפיניסטרה.
1:30 דקות בסוף הירידה מהפיניסטרה שרייכנבך חבר לארבעת הרודפים.
1:52 דקות בתחילת העלייה לססטרייר, 53 ק"מ לסיום.
2:41 דקות בפסגת הססטרייר.
3 דקות לקראת סוף הירידה מהססטרייר, 30 ק"מ לסיום.
3:30 דקות 10 ק"מ לסיום, מגמת עליה, אבל עדיין 3 ק"מ לפני העלייה האחרונה. שיא הפער.
3:23 סיום הקטע (זמן פיגור אמיתי, ללא בונוסי שניות וכדומה)
ניתן לראות בדיעבד שקטע קריטי היה הירידה מהפיניסטרה שבה פרום הרוויח מעל ל-50 שניות. הפער נובע ככל הנראה מכך שפרום רוכב במורד טוב יותר מדימולן, מכך שפרום לקח סיכונים גבוהים יותר בזמן הירידה, מכך שדימולן העדיף לחכות לרייכנבך ולרכוב בהמשך המרוץ עם שותפים ולא לבד. אנחנו מסתכלים עכשיו על ההחלטה שלו ושל המנהלים שלו ברכב, ואומרים שהיא שגויה. טעות! אין לדעת מה היה קורה אם היה מחליט לרדת במהירות גבוהה יותר ולעשות נג"ש של 74 ק"מ נגד פרום. יכול להיות שהיה מסיים בתוצאה גרועה יותר.
 

natyh

New member
חושב שאין לו את הכלים

להתמודד עם שועל כמו פרום .
מצד שני הוא שמר עתודות להיום אז אולי אופתע שובבסיום הקטע .
 
למעלה