טור קליפורניה

טור קליפורניה

משודר חי ביורוספורט בלילות. לנו שלחו את ויוויאני. לאמריקאים שלחו את פרננדו גביריה, כיילב יואן, פטר סאגאן, מרסל קיטל, מרק קאוונדיש ואלכסנדר קריסטוף. בקיצור, חגיגה של ספרינטרים. אתמול בקטע 1 שהיה קריטריום ניצח גביריה.
https://www.youtube.com/watch?v=Iv_fxig_kg4
 

natyh

New member
כסף.

למאיצים אפילו שיודעים לטפס כמו סאגאן האפשרויות לגרוף פרסים כספיים בקליפורניה עדיפות על הג'ירו , בו קטעי הטיפוס והשעון מהווים את עיקר המשקל , מה גם שחלק מהמאיצים יהיו גם בטור או בוולטה או בשניהם , אז למה להעמיס עליהם עוד גראן טור ?
 
לא הכסף הזה + TOC הפך למרוץ של צעירים

הפרסים על סיום שלבים הם נמוכים, יחסית. הם מתחלקים בין כל חברי הקבוצה, כולל המכונאים, כך שבפועל זה כמה אלפי דולרים במקרה המעולה. לא סיבה מספקת לעלות על טיסה טרנס-אטלנטית. הכסף הרציני מגיע מדמי השתתפות: הספונסרים ומארגני המרוץ משלמים לסלבריטאים מבין הרוכבים כדי שיגיעו (ויביאו קהל). מלרלרים שספליישיזד מכסים את הבונוס לסאגאן בקליפורניה, ושממשלת ישראל כיסתה כמה מליוני אירו לפרום.

זה גם עניין של הספונסרים: השוק האמריקאי חשוב מאוד ליצרנים - הרבה כסף, כמו שאפשר היה לראות שעם SKY בקליפורניה היו יותר רכבי ליווי עם לוגו של פינארלו ארה"ב מאשר עם הלוגו של סקי, שלא משדרים כאן.


מה גם שהמלונות והאוכל בקליפורניה שנכנסים בתקציב מוצלחים הרבה יותר מאלו באירופה, אז לא פלא שהרוכבים בקטע.

מה שכן, TOC, בגלל שלא כל הקבוצות חייבות להשתתף בו (FDJ למשל לא באים, כי ארה"ב לא מעניינת את הספונסרים שלהם), ובגלל הג'ירו באותו הזמן, הפך למרוץ פיתוח, כמו הדופני: רוכבים שמכוונים לטור באים להתאמן בו, נצחונות הם בונוס, ואז נשאר לצעירים שיודעים שלא יגיעו לטור נותנים בו עבודה מאממת: הקולומביאנים גבייריה וברנל השנה, בנט בשנה שעברה, אלאפיליפ ב-2016.
זה גם מרוץ חשוב לקבוצות קונטי אמריקאיות: אולי ההזדמנות היחידה להשיג לספונסרים שלהם זמן שידור בטלויזיה, ונראה ש-Rally גם מקווים שהתוצאות שלהם בשנתיים האחרונות יביאו אותם כווילדקארד לטור.

הטור הממש מעניין הוא טור הנשים - כאן הפרס בהחלט גבוה - החל מהשנה שווה לזה של הגברים (ובשנים הקודמות היה נמוך יותר, אבל לקסוס העניקה רכב לזוכים בשני המרוצים - אלו כמה עשרות אלפי דולרים, סכום נדיר במרוצי הנשים, שבהם בד"כ הפרסים מצחיקים), מה שהופך את התחרות לאחת החשובות בלו"ז המצומצם גם כך שלהן.
 
ועוד מילה על טור הנשים

למרות הגדלת הפרסים, הוא עדיין בתת-תקצוב: לא משודר חי בטלויזיה (רק סיכום של חצי שעה), יש רק שני אופנועי צילום (ואין מסוק), אין אפילו רכב עם רמקולים שמשמיע לקהל את רדיו המרוץ לפני שהפלוטון מגיע - אבל כמו שהיה רשום על הלוח של אופנוע הזמנים לפני הפלוטון - these ladies are awesome!
 

natyh

New member
נהדר למדנו תודה.

אישית ברור שאעדיף לנסוע לקליפורניה מאשר לאיטליה .
ברור שגם לקולומביאנים עדיף וברור שאין את המשטרה האיטלקית הנוראית על הראש
שתפריע.
עדין הגירו הזה פשוט מדהים מבחינת הרמה , מענין בהרבה מהטור של 2004 2005 באסו את ארמסטרונג , או הגירו בשנת 2004 הגירו של 2005 עם משחקי החתול עכבר איל פאלקו סובולדלי נגד די לוקה , היה מענין לא פחות מהגירו הזה ,אך הוא היה למיטב זכרוני יוצא מהכלל.
 
למעלה