ג'ירו קטע 12 - הים האדריאטי

ג'ירו קטע 12 - הים האדריאטי

214 ק"מ מישוריים בעיקרם, לאורף החוף של הים האדריאטי והסיום במסלול מרוצי המכוניות של אימולה. המסלול עובר בערי החוף אנקונה ופזארו ואחר כך צפונה אל ערי הנופש ריצ'ונה ורימיני ואז נכנס ליבשה אל צ'זנה (עירו של מרקו פנטאני) ופורלי ומסיים באימולה. הסיום באימולה הוא מעניין. מתחילים באוטודרומו פרארי, מסלול המרוצים בו נהרג איירטון סנה ואז עוזבים את המסלול ועולים לסיבוב בגבעות שמסביב. 12 ק"מ מהסיום מתחילה עלייה של 4.3 ק"מ שמדורגת בקטגוריה 4. בעליה הזו יש שתי רמפות של ק"מ בערך שהן בתלילות גבוהה של כ-8% כשהשאר מתון מאוד. לספרינטרים שמגיעים למעלה יש 7.6 ק"מ לסיום כדי להחזיר את הברחנים. 750 מ' לסיום נכנסים תוך כדי עיקול שוב לאוטודרומו ושם מתבצע ספרינט הסיום.
השאלה היא האם יוכלו הספרינטרים שנשארו לעמוד באתגר. נראה לי שכן. ויוויאני גילה אתמול כושר יפה והקבוצה שלו חזקה. סם בנט יכול גם הוא לעמוד באתגר וגם הקבוצה שלו תעזור במרדף. כמובן, יש אפשרות שהדבוקה תעדיף יום מנוחה ותיתן לבריחה ללכת עד הסוף, אבל אני חושב שלקבוצות קוויקסטפ ובורה אין הרבה מטרות מעבר לניצחונות בקטעים והם ילכו חזק על הקטע הזה.
מזג אוויר - מעונן אם אפשרות לטפטופים פה ושם.
הימור שלי: ויוויאני
 

elkanakohn

New member
לא פעם ראשונה שרוכבים במסלול מרוצי מכוניות

היה לפני כמה שנים מרוץ (אליפות עולם?) שעבר במסלול מרוצים. הבעיה שאני לא זוכר מתי ואיפה...
 
הייתה אליפות העולם בזולדר, בלגיה, במסלול מרוצי מכוניות

זה היה ב-2002 ומריו צ'יפוליני ניצח במרוץ.
לפי סייקלינגניוז בג'ירו 2015 היה קטע שהסתיים במסלול באימולה ואילנור זכארין מקטיושה ניצח בבריחת יחיד קצרה לפני הסיום.
בינתיים יצאה בריחה של 5 רוכבים מ-3 קבוצות הקונטיננטל-פרו האיטלקיות. קבוצת הפרו-קונטי היחידה שלא בבריחה היא האקדמי. לא מן הנמנע שנראה בהמשך את האקדמי עולה לראש הדבוקה להשתתף בהחזרת הבריחה. א: שייראו את הצבעים של הקבוצה. ב)קריסטיאן סבראלי הוא הספרינטר של הקבוצה, מטפס לא רע, ואם יצליחו בטיפוס שלפני הסיום להשאיר את ויוויאני ואחרים מאחור, אז יש לו סיכוי להיאבק על ניצחון.
 

Yuval I

New member
בזולדר יש תחרויות סייקלו קרוס על המסלול

היתרון של המיקום הוא שיש שם יציעים לצופים, דוכני אוכל, חניה וגם קופות שכל מי שנכנס קונה שם כרטיס
 
הטור הקליפורני ביקר השבוע ב-Laguna Seca

מסלול מרוצים במפרץ מונטריי בצפון קליפורניה, וגם ב-2016 היה שם (זה קטע מעניין, כי למסלול יש קאמבר שונה מזה שרגילים בו בכביש)
 

natyh

New member
נשמע מענין מאד

מהמקומות ששמם מצטלצל יפה באוזניים ופעם אחר פעם מתקימים בהם אירועים מושכי תיירים כאלו ואחרים .
אז הצליל הספרדי לגונה יבשה שכנע אותי ללכת לחפש בגוגל ומסתבר שאכן יש סיבה לבקר שם :
https://www.trailforks.com/region/laguna-seca/?lat=36.580182&lon=-121.754027&z=15&m=trailforks

http://www.co.monterey.ca.us/govern...-management-agency-rma-/parks/royal-oaks-park
 
אזור מפרץ SF מאממם

אמנם כבר אין זהב ברחובות (למעט sand hill road בפאלו אלטו), אבל קליפורניה עדיין זוכה בצדק לכינוי golden state, ואזור מפרץ SF הוא מהיפים --
&nbsp
מפרץ מונטריי צמוד מדרום למפרץ SF, בין שמורת הטבע של Big Sur (ומלכודת התיירים המפורסמת של ה-17 Mile Dr) לרכס הרי סנטה קרוז, שהם גם יעד פופולרי לרוכבי הרים - בהם ובאזור מרין, החלק הצפוני של מפרץ SF, המציאו את אופני ההרים. אולי כי מצב הכבישים במדינה מזעזע - אמנם הכלכלה החמישית בגדולה בעולם, אבל העסקים בקליפורניה לא ממש בקטע של לשלם מיסים. תביא את הצמיגים הכי רחבים שנכנסים לך בשלדה.
 

natyh

New member
תודה לא נוסע לארה"ב כל כך מהר...


השהיה עולה פי חמש בערך מבולגריה ...אבל אולי יום אחד.
אבל סקי רגיל ועפיפונים היום הרבה יותר מושך אותי ודוקא שמעתי המלצות מהממות על וואיומינג ואפילו ראיתי סירטון.
אז אולי יום אחד...אופניים בטוח לא אסחב עד שם...
 
היו קצת טפטופים...


פוצוביבו וקאראפאז צריכים להודות לוויוויאני. אם ויוויאני לא היה נתפס בקבוצה האחורית בזמן הפיצול שהיה בערך 30 ק"מ לסיום בגשם השוטף, אז קוויקסטפ היו לוחצים בכל הכוח מקדימה כדי להשאיר ספרינטרים אחרים מאחור ואז לא היה לשני רוכבי הדרוג הכללי שום סיכוי לחזור לדבוקה. בסופו של דבר התברר שזה פשוט לא היה היום של ויוויאני. הוא לא הצליח להחזיק את הדבוקה המאוחדת ולעומתו סם בנט היה בבירור הרוכב המהיר והחזק ביותר היום.
 
ג'ירו קטע 13 - אל שדות הקרב

היום עוד יום במשרד. 180 ק"מ מישוריים. 30 ק"מ לסיום נכנסים לשטח גבעי שבשיאו טיפוס מקטגוריה 4 שלא אמור להוות בעיה משמעותית לרוב הרוכבים בדבוקה. הכל נגמר כ-12 ק"מ לסיום ומשם מישור וכביש ישר ללא עיקולים ב-5 ק"מ האחרונים.
נקודת היציאה היא העיר פרארה שנמצאת במחוז אמיליה רומאניה, ומשם עלייה צפונה במישורי מחוז ונטו, עד לעיירה נרווזה דלה בטאליה שנמצאת מצפון לעיר טרוויזו. העיירה קיבלה את שמה הודות לקרב במלחמת העולם הראשונה, הקרב על נהר פיאווה, שהשנה ימלאו 100 שנים לקיומו. כ-10 ק"מ צפונה משם נערך לאחר מספר חודשים קרב ויטוריו ונטו, שהיה בערך הקרב היחידי בהיסטוריה המודרנית שהאיטלקים ניצחו בו, ולכן המקבילה האיטלקית ל"רחוב הרצל" זה רחוב ויטוריו ונטו שקיים בכל עיר ועיירה איטלקית.
מבחינת מזג האוויר, העניין העיקרי עובר לצונקולן, ההר המאיים שאליו יגיעו מחר. מה יהיה מזג האוויר שם?
הימור: ויוויאני, מודולו או בנט, או אולי בכלל בריחה? לכאורה, זה קטע שרשום על מאוץ המוני אל קו הסיום. אבל, מודולו מאכזב מאוד עד עכשיו. קבוצתו - "קודם חינוך" עבדו קשה אתמול בשבילו ובסוף קיבלו קדחת. לא יודע אם יעבדו היום, אולי רק ב-3 ק"מ האחרונים. ויוויאני נראה סובל אתמול וקוויקסטפ לא יעבדו בשבילו היום, אלא רק אם יגיע לסיום יחד עם כולם. בנט נראה סופר חזק והקבוצה שלו תעבוד בשבילו כל היום. אבל, יש מצב שאם תהיה בריחה חזקה של 6-10 רוכבים, היא יכולה ללכת עד הסוף. קבוצות הדרוג הכללי שומרות כוח להרים שיתחילו ממחר ועד סוף הג'ירו ואף אחת מהן לא תרדוף. בקיצור, ההימור שלי: בכל זאת סם בנט.
 

natyh

New member
הימורים גיא שגיב מחזיק או לא ?

ואם לא באיזה קטע יפול ?
גהמר אחרי הקטע היום במידה ויצליח לעבור אותו
גיא מץקשה כבר שני קטעים ברציפות , ובהרים הוא ממש סובל .
 

cipo 1

New member
סלח לי על הבוטות מראש נתי אבל יש לי הרגשה שאתה ממש אבל ממש

רוצה/מעוניין שהוא יכשל . אף רוכב ישראלי לא עשה עד היום את מה שגיא עשה אז למה בית החרושת להימורים שאתה רוצה לפתוח .
כל יום שהוא צולח עוד קטע ממלא אותי בגאווה ישראלית ואני אמשיך להיות גאה בו גם אם לא יגיע בשערי רומא .
אשמח לשמוע ממך שאני טועה באבחנה שלי!!
שבת שלום וחג שמח !!
עודד צור
בית השיטה

 

natyh

New member
למיטב ידיעתי כבר רכב ישראלי בטור.

לא קשור להרגשה שלי ההרגשה שגם גיא וגם קני אליזולדה מתקשים מאד .
ובדרך כלל למיטב זכרוני המהירות הממוצעת בגירו נמוכה בארבעה עד חמישה קמש.
למעשה מאחר ורוכבי אוריקה מיצלסטון סקוט מחק את המיותר בשיא הכושר כרגע מטחר והעונה שלהם החל מוקדם, גיא ואחרים נמצאים בגראן טור שאותו רוכבים בעצימות אחרת.
בגדול ברגע שרוכב נמצא בתחרות מקצוענית הימור אם ינצח או לא הוא לגיטימי .
אם המטרה היא להשתתף ולסיים גם הימור על הצלחה או כישלון הוא לגיטימי .
 

natyh

New member
סיים במקום ה 136 3:10 דקות אחרי המנצח

זמן כולל 3:59:35 מהירות ממוצעת ל 180 ק"מ מעל 45 קמ"ש .
אם צריך להמר על סמך התוצאה היום אז גיא יסיים .
המשבר מאחוריו אך לא מאחורי אסטבן צאבז שהפסיד עוד 15 דקות בערך היום .
מי שמייחס לי ענין אישי , זכותו אני מסתכל על תוצאות , והן לא משקרות , יש יכול יש לא יכול .
התוצאה של היום ברורה אכזרית קשה , אך לא לגיא שגיב , זוהי המציאות במירוצי אופניים , גיא יצא מהמסע הזה כמנצח אומרות התוצאות , לו היו אומרות אחרת , הייתי מהמר על פרישה .
מה לגבי אסטבן צאבז , התוצאות שוב ברורות פעם שניה שהוא מאבד הרבה מאד זמן , משהו בודאות מאד מאד לא בסדר , יש לי השערה ברורה .
לא חדש כי במירוצי אופניים רוכבים מסוימים מתקשים לפתע , עיינו ערך איבן באסו וקלקולי קיבה ... באחד הגראן טורים ...
האם צאבז לקח משהו שהשפיע כך ?
לא יודע אך התירוץ של התפרקות לאחר יום המנוחה כבר לא תופס בקטע הזה , כן תופס עבור גיא שגיב.
מה גרם להתפרקות של גיא ?
כפי שמחאתי כפיים כאן להתנהלות הקבוצה במירוצים חד יומיים , אז כאן יש מקום לביקורת על התנהלות קבוצה לא נכונה ביום המנוחה , עובדה גיא מצא עצמו מפורק אחריו , והעובדה שהחל להתאושש שלשום והתאושש בגדול היום מעידה שזו לא אשמת הרוכב , הוא יכול לעמוד במאמץ הזה .
 

natyh

New member
הניתוח שלך אודי לא מסתדר לי

עם מהירות.ממוצעת.מעל 45 קמש.
לא רואה איך קבוצות הדירוג הכללי שמרו כוח להרים .
להבנתי בין אם אוריקה יזמו או נגררו כוח הם לא שמרו למחר .
ומחר הם בודאי לא ישמרו כוחות.ממחר כל קטע הוא קטע הכרעה .
 
אף רוכב של מיצ'לטון-סקוט לא היה מקדימה היום

שתי קבוצות בלבד משכו את הדבוקה היום: בורה וקוויקסטפ, שבעובדה, שני הרוכבים שלהם הגיעו בסיום בשני המקומות הראשונים כך שכנראה הקבוצות האלו ידעו מה הן עושות. כל מה שנשאר לקבוצות הדרוג הכללי זה לרכב מאחורי שתי הקבוצות הללו. מהירות המרוץ נקבעה לפי קצב הרכיבה של הבריחה. כל מה שקבוצות הספרינטרים עשו היה לשמור על פיגור של 3 דקות מהבורחים. גם אם משום מה, הבריחה הזאת הייתה תופסת פער של 10 דקות ואפילו 20 דקות, אני בטוח שמיצ'לטון-סקוט וסאנווב וגרופומה-FDJ לא היו משנות את הקצב. הרי הרוכב הטוב ביותר בבריחה הוא בפיגור של מעל לשעה מייטס. במקרה הגרוע מבחינתם הם היו רוכבים בראש הדבוקה ב-40 קמ"ש. זה לא נקרא לרדוף. הניתוח שלי היה נכון בבסיסו (זו לא גאונות גדולה, כי זה המתווה הנורמלי בקטע כזה). הטעות שלי הייתה שחשבתי שקוויקסטפ ינטשו את ויוויאני בגלל שהיה לו יום רע מאוד אתמול. קוויקסטפ הראו תמיכה מלאה בוויוויאני והוא החזיר להם בספרינט מושלם ובניצחון בקטע.
 

natyh

New member
לכן כתבתי

שאני לא יודע אם סקוט יזמו או נגררו , השורה התחתונה בגירו למיטב זכרוני המהירויות הממוצעות היו באזור 36 קמ"ש מלפני מספר שנים, זו מהירות ממוצעת של הטור או הוולטה , מבחינת האוסטרלים , אין להם סיבה לתת לצוות המסייע של המתחרים לנוח כאשר הם בשיא העונה כרגע .
אך בגדול נראה לי כי סיימון ביקש מהקבוצה ללחוץ על הדושה גם כשהם לא מלפנים , זו מהירות ממוצעת מטורפת ביום לפני ההרים .
 
ג'ירו - קטע 14, הטיפוס לצונקולן

186 ק"מ באלפים הקרניים, הרכס ששייך יותר לאוסטריה ונכנס גם לצפון מזרח איטליה. כולל 4 טיפוסים מדורגים + הטיפוס החמישי והקשה מכולם למונטה צונקולן שגם מסיים את הקטע. הטיפוס לצונקולן הוא באורך של 10.1 ק"מ ובשיפוע ממוצע של 11.9%.
מזג האוויר קריר עם אפשרות לגשם. אם אכן הכביש יהיה רטוב, גם המורדות עלולים להשפיע על תוצאות המרוץ.
לדעתי, נראה היום קטע סטנדרטי מבחינת ההתנהלות שלו. בריחה די גדולה, שתכלול גם רוכבים הלוטשים עיניים לחולצת המטפס. דבוקה המובלת על ידי מיצ'לטון-סקוט עד אמצע הטיפוס לצונקולן. משם - המועמדים בדירוג הכללי יצטרכו לדבר. שלושת המועמדים המובילים לניצחון היום הם גם שלושת הראשונים בדירוג כרגע: ייטס, דימולן ופינו ולדעתי הפערים ביניהם בסיום יהיו של שניות בלבד. כיוון שכך, טיבו פינו.
 

natyh

New member
הימור מענין

הימרתי נגד ייטס ונכוויתי אז נשאר לי רק להמר עליו ,השאלה כמה צאבז יוכל לעזור היום לא מן הנמנע שאתמול פשוט נח לא ראיתי את הקטע כך שאיני יודע ,בקשר לצאבז שום דבר החל בהתפרקות שלו וכלה בניצחון בקטע לא יפתיע אותי כי פשוט הקבוצות שומרות את הקלפים קרוב לחזה ,גם התמקמות שלו בקבוצת בריחה לא תפתיע
דבר אחד ברור היום קטע אש .
בקשר לגיא שגיב אני צופה לו היום יום טוב דוקא .
אסביר בסיום .
 
למעלה