ג'ירו - קטע 9 סיום בפסגה בגובה 2135 מטר

ג'ירו - קטע 9 סיום בפסגה בגובה 2135 מטר

היום קטע ארוך וקשה שלאחריו יום מנוחה. 225 ק"מ שבהם רוכבים צפונה לאורך רכס האפנינים ובסיום מגיעים לאזור הגבוה ביותר במרכז איטליה. יש בקטע 3 עליות מדורגות: הראשונה בדרגה 2 והשתיים האחרונות בדרגה 1. העלייה האחרונה, המסתיימת באתר הסקי קמפו אימפרטורה שבשמורת הטבע גראן סאסו, נקראית על ידי מארגני הג'ירו "מונטניה פנטאני", לכבוד מרקו פנטאני שניצח שם בג'ירו ב-1999. למעשה, שתי העליות האחרונות הן המשך של אותה עלייה רק עם הפסקות קצרות באמצע. אורכן הוא מעל 40 ק"מ אבל רוב המרחק הוא בשיפוע מתון יחסית. רק ה-7 ק"מ האחרונים הם תלולים מאוד, מעל 8% שיפוע.
מזג אוויר - מעונן, גשמים קלים אמורים לרדת במחצית השנייה של המסלול.
הזנקה ב-12:00, גם כאן יהיו בוודאי קרבות על כניסה לבריחה, למרות שרוב הסיכויים שהמנצח בקטע יגיע מרוכבי הדרוג הכללי. מי שיהיה בבריחה יוכל לאסוף נקודות לחולצת המטפסים ובכל זאת, זה קטע של שש שעות רכיבה ומי שיהיה בבריחה יקבל הרבה חשיפה.
הימור על מנצח בקטע: סיימון ייטס
 
עוד משהו שאף פעם לא הבנתי

למה אצל רוב הקבוצות, הדירקטור ספורטיף, שהוא בחור מוכשר ללא כל ספק, צריך להיות בזמן המרוץ גם הנהג, גם זה שמגיש את המים והאוכל לרוכב שמתקרב לחלון, וגם המנהל הספורטיבי בעת ובעונה אחת. זה נראתה לי משימה קצת כבדה על איש אחד, שבה תפקוד אחד בא על חשבון התפקוד השני. האם רק בגלל שהוא יושב ליד החלון שאליו מותר לרוכב להתקרב וכך יכול לצעוק הוראות לרוכב שלו שנמצא בבריחה, רק בגלל זה שווה להפיל עליו את כל התפקידים הללו? אני תמיד חשבתי שזו שגיאה.
אבל, מתברר שיש לפעמים גם קצת שפיות בדבוקה. ראו את הסרטון הזה של טים סקיי
https://twitter.com/TeamSky/status/995377838290296833
שבו ניקולא פורטל יושב בניחותא מול מסך הטלוויזיה ומחלק הוראות בשלווה.
 

natyh

New member
הימור יפה לטיול היום

היום הדואו צאבז אסטבן סיימון ייטס חייב לפתוח עוד זמן כדי לכסות על השתי דקות מינימום שיפסידו בנגד שעון .
הימור על סיימון כמנצח הוא יפה אך מוביסטאר הוכיחו שיש להם מה להגיד ,הגשם יגרום לקאראפאז לפתוח מבערים , הפעם יתכן שקרלוס בטנקור פאביו ארו טיבו פינו ועוד מה עם פנטנו ? ינסו להצטרף, הדואו שמר כוח אתמול סימן של חולשה פרום נפל. פולס היה מחוץ לענינים .
מה ייעשו קטיושה? לדעתי היום הם לא יסגרו בריחה .
למוביסטאר עם קאראפאז יש סיבה לפרוץ קדימה אז תצא אש מהגלגלים .
אודי אתר הסקי הזה יהיה פתוח גם באוגוסט השנה ,או עדיף שוב צרוויניה ....?
 
סייקלינגניוז כותבים שלא ירד היום גשם

אם היה לי כסף הייתי קונה דירה בצ'רביניה והולך לשם כל שנה לחודשיים ביולי ובאוגוסט. יש משוגעים שנוסעים לשם בחורף. טירוף מוחלט.
 

natyh

New member
חד משמעית טירוף...


נראה שגם בקיץ קר שם ...לא מבין את אלו שנוסעים לשם .

הימור יפה על ייטס להיום כל הכבוד , החיסרון בגשם הותיר את קאראפאז במקום החמישי.
סיימון תקף ברגע הנכון , קטף את זמן הבונוס , ונראה טוב, אך ייטס צריך הרבה יותר מ 38 שניות כדי לנצח את דוומולאן בגירו הזה , ולא בטוח ש 45 שניות יספיקו נגד טיבו פינו .
 
הבריחה ירתה לעצמה ברגל

נכון שגם ככה רוכבי הדרוג הכללי (אני יוצא מדעתי כשאני שומע בערוץ הספורט שהם מדברים על רוכבי ה-GC. בכלל אני יוצא מדעתי שאני שומע אותם, לכן מעביר לערוץ הספורט רק כשיש פרסומות ביורוספורט) היו משיגים את הבריחה, אבל אולי זה היה מגיע עד לקילומטר האחרון.
מה שקרה זה שגם לטרק-סגפרדו וגם לבחריין-מרידה היו 2 רוכבים בבריחה: בוארו שנחשב כרוכב נג"ש מעולה וויסקונטי שנחשב כרוכב בריחות שמסתדר גם עם הרים. בחריין שיחקו אותה כאילו בוארו הוא הפועל של ויסקונטי וטרק כאילו שדידייה הוא פועל של ברמבילה ולכן ויסקונטי וברמבילה מיעטו להיכנס לרוטציה. כשהיו 14 רוכבים בבריחה, עוד אפשר היה לאכול את הלוקש הזה. כשהגיעו ל-40 הק"מ האחרונים, דידייה נשר וויסקונטי המשיך לעשות קולות של שטיח שבקושי מצליח להחזיק את הגלגלים של הבריחה ולכן רוכב כל הזמן בסוף, זה כבר היה יותר מדי, במיוחד ל"צדיק" הגדול ברמבילה. התחילו ויכוחים בבריחה והתחילו גם התקפות מתוך הבריחה, למרות שהמרחק לסיום היה גדול והפער לדבוקה היה עדיין גדול. המעניין היה שדווקא הרוכבים שנחשבו חזקים ובעלי סיכויים: ברמבילה וויסקונטי נשרו יחסית מהר והרוכבים הפחות מפורסמים: מנסדה, קרתי ובוארו הוותיק, הם אלו ששרדו אחרונים.
 
מה יעשו כריס פרום וקבוצת סקיי?

המטרה הראשית בכל שנה של כריס פרום ושל קבוצת סקיי היא לנצח בטור דה פראנס. כל היתר זה בונוס. כריס פרום אמנם בא לג'ירו כדי לנצח בו, ככה אני מאמין. אבל עכשיו, אחרי 9 קטעים, אחרי שנפל פעמיים ונחבל ואחרי שהוא ממוקם במקום ה-11 בדרוג הכללי בפיגור של 2:27 דקות מהמוביל, ובפיגור של 1:49 מטום דימולן, ואחרי שהקבוצה שלו לא מגלה עליונות, זה אולי הזמן להגדיר את המטרות מחדש.
אני סבור שכריס פרום ימשיך לרכוב - אבל כהכנה לטור. כלומר, לא ינסה להצמד למובילים או להתקיף ולנצח קטעים, אלא ירכוב בעצימות נמוכה יותר ויגיע בקטעים ההרריים במקום 40 נאמר, בפיגור של כמה דקות טובות אחרי המנצח. וקבוצת סקיי? היא תתן לרוכבים שלה חופש פעולה להיכנס לבריחות ולנסות להביא ניצחונות בקטע.
 

natyh

New member
לא מבין איך פרום נפל דוקא בירושליים ...

אך כילד השיפועים של שכונת ממילה בירושליים היו עבורי הסיוט הכי גדול שקיים .
לא ברור לי עד היום איך ולמה כי כבר בגיל שנתיים עברתי לחיפה ....
אך הסיוטים והשיפועים של ממילה המשיכו לרדוף אותי בלילות....
לך תבין למה התחלתי לרכב רק בגיל שלוש למיטב זכרוני ....
אבל לך תבין ...חמישים ומשהו שנה אחרי מסתבר כי החשש היה מוצדק .
אני אפילו לא זוכר את הכביש ההוא היום רק את הפחד ממנו .
 
למעלה