ג'ירו - קטע 8, אל אזור נאפולי

ג'ירו - קטע 8, אל אזור נאפולי

קטע 8 באורך של 209 ק"מ, יוצא מהסיום של אתמול, עיירת החוף, פראיה א מארה, וממשיך בכיוון כללי לאורך החוף, בתווי גבעי ואחר כך מישורי עד סלרנו, שמדרום לנאפולי. משם הוא נכנס לתוך היבשה בעליה די ארוכה שמסתיימת בנקודה העונה לשם מונטוורג'ינה די מרקוליאנו. העלייה לא תלולה יותר מדי ובפעם האחרונה שהייתה סיום בג'ירו ניצח בה ברט ד'קלרק הבלגי (כנראה מבריחה). דנילו די-לוקה ניצח שם פעמיים וגם דמיאנו קונגו פעם אחת. כיוון שמחר צפוי קטע לא פחות קשה, ורוכבי הדרוג הכללי כנראה ירצו לשמור רגליים לעוד יום של טיפוס, סביר להניח ששוב תהיינה בתחילת הקטע מלחמות קשות על כניסה לבריחה, כי יש סיכוי טוב שבריחה תנצח היום. תחזית מזג אוויר לסלרנו היא סולידית, אבל נראה לי שיש סיכוי טוב לגשם בעלייה לנקודת הסיום.
ההימור שלי: דייגו אוליסי מקבוצת האמירויות.
 
טקטיקה קצת מוזרה של מיצ'לטון

רוכבים כבר הרבה זמן בראש הדבוקה עם 4 רוכבים, בזמן ששני המובילים שלהם, ייטס וצ'אבס, נמצאים אי שם במעמקי הדבוקה. אם כבר עובדים קשה מקדימה, לפחות ששני המובילים יהנו ויהיו מקדימה. אולי יש רוח צד (אני בספק) והם מעדיפים להיות בתוך הדבוקה ולא בטור, אבל סכנת נפילה גדולה יותר בדבוקה מאשר בטור.
בבריחה נמצאים שני רוכבים סלובנים חזקים: מוהוריץ' מבחריין -מרידה, אבי שיטת הרכיבה על הרמה (top tube) במורד, שלאנס ארמסטרונג קטל אותה בפודקאסט שלו, אבל רוב רוכבי הדבוקה אימצה אותה. ויאן פולאנץ מקבוצת האמירויות שניצח בעברו כבר 2 קטעים בג''ירו.
 

natyh

New member
או שהם שומרים כוח למחר .

הסיכוי ליפול בדבוקה בעליה נמוך בהרבה מאשר,במישור או בירידה , מה גם שאם תהיה בריחה של רוכבי דירוג כללי רוכבי אוריקה ברשותך השם הקודם מלפנים יסגרו אותה .
 
נקמתה של קטיושה

עד כ-25 ק"מ לסיום (תחילת העליה האחרונה הייתה 17 ק"מ לסיום), התנהל המרוץ בעצלתיים. מיצ'לטון רכבו מקדימה והיה פער של ארבע וחצי דקות והיה נראה שכולם שלמים עם ניצחון הבריחה. לפתע פתאום, אולי בגלל הגשם שהתחיל להתפשט מההר כלפי מטה, אבל נראה לי יותר בגלל סגירת חשבונות, לחצה קטיושה על הגז ותוך 10 דקות ירד הפער ל-2 דקות. משם זו הייתה רק שאלה של זמן עד שהבריחה תיתפס.
אתמול טוני מרטין ניסה להיכנס לבריחה והדבוקה לחצה והחזירה את הבריחה ונתנה לה לצאת שוב רק אחרי שטוני מרטין נשאר בדבוקה. היום שוב ניסה מרטין לברוח ושוב, בגללו או בגלל סיבות אחרות, הדבוקה לא איפשרה זאת. לקטיושה אין אף רוכב שיכול לנצח מתוך הדבוקה בקטע שמסתיים בטיפוס ארוך כך שלא הייתה להם סיבה אמיתית לרדוף בכזאת נחישות. לדעתי, הסיבה היחידה היא אמירה לשאר הקבוצות: אם לא תתנו לטוני מרטין להכנס לבריחה, אז אנחנו ננטרל את הבריחות שייצאו.
 

natyh

New member
יש להם שלושה שענים מצוינים .

חוזה גונזלבס והבריטי סימו בנגד שעון הקצר במקומות 4-5 בהתאמה , למישור יש להם קבוצה מדהימה , אך בפועל הם מצליחים הרבה פחות מאשר לפי הכישורים על הנייר.
 

natyh

New member
ואכן יורד גשם בסיום

עוד שלושה ומשהו קמ, הבריחה קרוב לודאי לוקחת.
 

natyh

New member
לגמרי לא לקחה ...

איזה פראיירים הם יצאו , זה כואב ...
כבר עמדתי לכתוב הספד על הקבוצה שמוביסטאר שלחה השנה לגירו...
אבל ...יש לי לכתוב משהו טוב יותר המבול שתפס אותם היום בעליה ....
זה אותו המבול אולי אפילו קצת חזק יותר שהם ברחו ממנו במצפה רמון...
את נקודת התצפית גירו מהגשר הלבן לכיוון מלון בראשית המדהים פיספסתי בשבת אז החלטתי לעבור בה ביום ראשון לראות איך התנאי צילום .
עברתי ראיתי וקצת אחרי שעברה משפחת יעלים ונתנה לי להמשיך הגיע המבול שאף הוא פיספס את הג'ירו...אז הסתפק בי במקום ..רק שאני רצתי להסתתר במאהל הבדואי של בן מדבר שמוציא טיולי גמלים ולעגתי לו למבול...
הם רוכבי האופניים לא יכולים .
ריצארד אנטוניו קאראפאז רגיל בדיוק לתנאים הללו , שמש גשם מזג אויר טרופי הוא נולד גדל ופורח בתנאים הללו .
אם אחד בשם רן מרגליות קורא כאן אז מחר בבוקר סע לך לאל כרמלו מחוז קארצי האקודור תביא לך משם כמה רוכבים .
 
למעלה