הג'ירו מתקרב

urias1

New member
הג'ירו מתקרב

מצאתי לנכון ל הדביק לכאן פוסט חשוב לדעתי של דרור פקאצ' על ה ג'ירו
אני מתנצל מראש אם זה לא מקובל.


Dror Pekatch
‏6 אפריל‏ ב-‏08:58‏ ·
אחד לשבת, או-עד כמה זה גדול?
עד כמה זה גדול?
הרעש סביב הג׳ירו של איטליה מתעצם בכל יום שעובר. מי כמוני יגיד שזה בצדק ואולי אף לא מספיק. אבל זה עוד יגיע- הרעש הראוי.
שאלה אחת לדעתי אינה ברורה לנו, מראשון סולדי הספורט והמתלונן המתמיד על סגירת הכבישים ועד אוהדי הספורט הגדולים ומורעלי הענף הזה- עד כמה זה גדול?
במשפט לאלו שפחות מכירים- הג׳ירו של איטליה הוא תואם טור דה פראנס וביחד עם הוואלטה של ספרד הם מרכיבים את שלושת הגראנד טורים שמתקיימים בכל שנה- 21 ימי מרוץ נטו כל אחד מהם. מאתגרי הספורט הקשים ביותר, מהמון סיבות. תסמכו עלי.
כמה זה גדול?
הג׳ירו הוא אירוע הספורט השנתי השני בגודלו אחרי הטור דה פראנס והרביעי בעולם אחרי אולימפיאדה ומונדיאל. ובכלל, באירופה אופניים נחשב לאחד משלושת הענפים המובילים אחרי כדורגל ובקרב צמוד עם הספורט המוטורי.
כמה זה גדול?
ישראל תעמוד 3 ימים נטו ו4.5 ימים ברוטו לנוכח הפסטיבל. פסטיבל שיצולם בהפקה טלוויזיונית גרנדיוזית. כמה גרנדיוזית? עד כדי 850 מיליון איש בערך שצפו בכך אשתקד. וזה אומר חשיפה מטורפת למדינת ישראל שאם נודה על האמת- לא מצטיירת באור חיובי כל כך בעולם. זו הזדמנות בשביל כולם להביא, להראות ולהבליט את הטוב פה- הנופים, המקומות הייחודיים, האירוח החם, האוכל ועוד... יהיה פה קהל בהמוניו וזה צפוי להכניס למדינה כ60 מיליון שקלים מתיירות באירוע ובאפטר שוקים שאחריו.
בעיניי זה שווה הרבה מעבר למונדיאל- זה ׳צלים׳ בצורה פנטסטית, זה יראה את המדינה מצפון ועד דרום, מהאוויר ומהיבשה וכל מי שיגיע לפה- ספורטאים, צוותים, אורחים, פוליטיקאים, עסקנים, אוהדים וכו׳ ידברו את זה החוצה. ידברו אותנו החוצה.
כמה זה גדול?
אומנם רק שלושת הימים הראשונים יערכו כאן אבל הרעש יורגש בכל פינה. תוסיפו לימי המרוץ את טקס הצגת הקבוצות המסורתי ועוד מעגלים שונים של טקסים, רכיבות ודלתות שיפתחו.
הקטע הראשון יערך בירושלים ובו כל רוכב יזנק לבד למקטע קצר (10 קמ) של ״נגד השעון״. הזמן הטוב ביותר שרוכב יקבע על מסלול נתון מבלי שרוכבים אחרים לצידו ברגע נתון. ההקפה הזו בתוך ירושלים תהיה עוצמתית וקשה וקדושה ומרהיבה.
היום השני ייחל בצפון ויסתיים בתל אביב והשלישי בבאר שבע ויסתיים באילת. משם הרוכבים יטוסו לאיטליה וימשיכו ל18 ימים נטו של תחרות סזיפית מאוד! ואנחנו נישאר עם אבק הכוכבים ומה שישאיר הרושם שנעשה פה.
כמה זה גדול?
כמעט כל אחד במדינה עובד בזה, או מכיר מישהו שעובד בזה. יאבטחו את זה מעל 4000 שוטרים וקרוב ל5000 מאבטחים וסדרנים ועוד. צבא וכאלה שאינם נראים.
כבר הוחלט על בית חולים ראשי שאחראי במידה ויקרו חלילה תאונות קשות. 3 רופאים איטלקים ו3 רופאים ישראלים ילוו את המרוץ מתוך השיירה שתורכב מ60 רכבים ו40 אופנועים בערך. לא כולל רופא מרוץ ראשי מאיטליה ורופאה ישראלית אחת מירושלים.
לכל קבוצה יהיו 2 רכבים מאובזרים שלכבודם הובאו 48 גגונים שיכולים לשאת 7 זוגות אופניים וגלגלים כל אחד. 44 מתוכם ל22 הקבוצות ו4 לרכבים הנטרליים שיספקו עזרה טכנית במידת הצורך.
כל קבוצה תטיס לכאן ממוצע של 24 זוגות אופניים. יהיו פה קונטיינרים, ומשאיות, ושערים, ובמות והרבה ציוד ובלאגן- לא ברור מה יותר אגב.
בשיירה ינהגו שוטרים על 30 אופנועים ועשרה אחרים יהיו עיתונאים, עשרות ניידות, שופטים בין לאומיים ודוברי שופטים (רדיו טור) שידבר אנגלית, איטלקית וצרפתית וישודר בעשרות מכשירי קשר לתוך הרכבים הרלוונטיים.
בכל קבוצה יעבדו מעסים, מכונאים, כירופרקטים, רופאים, אנשי לוגיסטיקה, שפים ואנשי מזון מטעם ההפקה הישראלית, מתאם משגיחי הכשרות של בתי המלון ועוד. בתי מלון, חברות הסעות, מקומיים שיתמכו בקבוצות ופרוייקטים פרטיים ולאומיים שיסובבו את האירוע הזה ועוד לא ספרתם 8 רוכבים בכל קבוצה ועוד בערך 15-20 איש שיעטפו כל קבוצה או בקיצור- ה מ ו ן אנשים.
כמה זה גדול?
זה ישודר ב150 מדינות לפחות. שידורים חיים לכל העולם ביורו ספורט וכמובן שידורים לכל בית בישראל בערוץ הספורט. לווינים מעורבים, עשרות צלמים, עורכים, בימאים, מפיקים, פרשנים וכתבים ועיתונאים שמסתובבים לנו פה כבר בין הרגליים ורק עכשיו מתחילים להבין שזה אמיתי- הג׳ירו של איטליה מגיע לישראל.
איפה שזה לא ישודר חי, זה ישודר במהדורות חדשות ובכתבות מיוחדות. במדיניות מערביות ובמדינות ערב. ישראל מארחת את הג׳ירו. וזה גדול. גדול מאוד.
כמה זה גדול?
לראשונה תרכב קבוצה ישראלית בגראנד טור- הסייקלינג אקדמי של ישראל. יש פה רוכבים תחרותיים מאז שנות החמישים. 4 ישראלים התחרו במשחקים האולימפיים לאורך השניים, 2 מהם במקצה אופני כביש לגברים. אף ישראלי מעולם לא היה קרוב לזה. הפעם יהיה פה ישראלי אחד בוודאות. ואם האקדמי תוכל להרשות לעצמה, לוותר או לשנות חלק מהמטרות הנדרשות לקבוצה ברמה הזו וממש לתת עוד פוש אז יש סיכוי טוב שהם ילכו על שני רוכבים ישראלים ואני אכן מקווה שכך יהיה. וזה באמת גדול. ואל תשכחו לרגע אחד- יש פה משרדי ממשלה, שרים, ח״כ, מנהלי משרדו/משרדה/משרדם, איטלקים יצירתיים וקנדי פטריוט אחד עם הרבה כסף ואהבה למולדת אבל הכי הרבה- ישראלי אחד שהולך עם זה בבטן הרבה שנים ומצליח להגשים את זה- ככה שזה לא רק הרוכבים הישראלים אלא רן מרגליות שהגה את זה והוא ישראלי. הוא בעיניי, איש השנה בספורט הישראלי ל2018. עברתי איתו לא מעט ועם הכל אני אומר לכם- זה מאוד גדול.
כמה זה גדול?
זה יותר גדול ממה שכל ספורטאי פה חווה. ממה שכל רוכב אופניים כולל המבינים ביותר יודעים. יותר ממה שכל פרשן יגיד ויותר גדול ממה שכתבתי פה. ישראל היא אפילו לא נעץ קטן על מפת העולם והאירוע הזה ינצנץ כמעט בכל מקום על הגלובוס. הוא לא ישאיר אתכם אדישים, את העולם אדיש וכך גם את הספורטאים שכבר התחרו כמעט בכל מקום בעולם.
תרבותית, חינוכית והיסטורית אנחנו בקרוב נבין לפחות ולו במעט- עד כמה זה גדול.
 

cipo 1

New member
כמה זה גדול? גדול מאוד זה ענק

1.את המלון בירושלים הזמנתי כבר חודשים מראש מי שלא יהיה שם לא יבין כמה זה גדול.
2. לקטע הצפוני אסע מהבית (זה קרוב לי).
3. כמי שצפה בעבר ב - T.D.F חובה על כל רוכב אופניים לצפות לפחות באחד הקטעים.
4. כמה זה גדול? גדול מאוד זה יהיה ענק.
עודד צור
בית השיטה
 

natyh

New member
לא צריך להתרגש ....רק שזה מדהים ...


ומאחורי כל זה עומד רן מרגליות אחד שאני אישית גרמתי לעזיבתו את.פורום אופניים אחרי שנכנסתי בו ....
אחר כך פגשתי בו אצל תמיר בחנות ,הוא היה היחיד שעבד שם...
ובגדול הקב שהוא בנה עובדת יפה התחרתה בכל מירוצי הקטעים הספרדיים שכתבתי עליהם
עם פתיחת הפורום הזה בזמן שעוד היו כאן גולשים רוכבי אופניים ומנהל ....
בלי לפתוח פה על הפורום הזה ,הלואי שהיה כאן מנהל אמיתי היום לא כזה בתחפושת.
כמה גדול , מה זה משנה , השורה התחתונה מכירים בנו כמדינה אפילו באירופה
למען הדיוק. זהו רק הגראן טור השלישי בחשיבותו ,אך חשיבות נקבעת לפי המשתתפים והשנה יהיה כאן פרום מה שעלול להפוך את הגירו לראשון בחשיבותו כי לפרום יש שק כבד שעלול למנוע ממנו את ההשתפות בטור ....,השק הזה קשור למחלת האסטמה ממנה פרום סובל...לדבריו ....
בקשר לפורום בטוח ימשיכו לכתוב כאן גם בזמן הגירו דברים לא קשורים ולא לענין ,המנהל בתחפושת ימשיך לגלות חוסר ידע והבנה ומעט מאד גולשים יגיעו לכאן.
אבל האירוע מתרחש באמת בחוץ לא כאן .
אז מה זה משנה .
 
למעלה