קצת על טרנד ה 28 מילימטרים

rubber duck

New member
קצת על טרנד ה 28 מילימטרים

אחרי כמעט חודשיים של רכיבה על צמיגי 28 מילימטרים
העליתי פוסט באתר שלי על הנושא

מוזמנים לקרוא להגיב ולשאול

שרון


גילוי נאות
אני עוסק כיום ביבוא אופני Wilier לישראל ( למי שעוד לא ידע )
 

odedbc

New member
אמרת טרנד, אמרת הכל

ממחזר פוסט שכתבתי

לפני כחמש שנים או משהו כזה, עברתי לרכב על צמיגי 25. ההיגיון אמר שזה יותר נוח.
שינוי בהתנגדות לגלגול? זה לא משהו שישבני המעודן או רגלי העייפות מסוגלים להרגיש או למדוד.
נוחות אני כן יכול להרגיש ובאמת הרגשתי יותר נוח.
הצמיג קצת יותר כבד מצמיגי 23, אבל לא משהו דרסטי. נשארתי עם לחץ אויר (קדמי ואחורי) בין - 110-105 כהרגלי. שילוב סביר בין נוחות ליעילות.
לפני כחודשיים, או משהו כזה, לפני רכיבה ארוכה, עברתי מגלגלי אירו קרבון לשימנו רגילים, והחלפתי גם הצמיגים לצמיגים 23, כי זה מה שהיה לי בבית.
להפתעתי, עם אותו לחץ אויר של 105, הרגשתי נוח למדי. כלומר לא הרגשתי פחות נוח.
לעומת זאת, מבחינה הגיונית, נראה לי שה 23 יותר יעילים. כלומר עם לחץ אויר זהה, שטח הפנים של צמיג 23 שנוגע בכביש, קטן משטח הפנים של צמיג 25, אם כי במידה זניחה, ובוודאי קטן משטח הפנים של צמיג 28. ואם נרצה לדקדק בקטנות, התנגדות לרוח בצמיג עבה, גדולה מההתנגדות של צמיג צר. פיזיקה פשוטה. ושום מאמר של יצרן/צרכן כזה או אחר לא ישכנעו אותי.
אמנם לא הרגשתי הבדל, אבל נראה לי הגיוני שהדיווש מעביר יותר כוח לקרקע. לא שאני יכול למדוד, או לחתום על כך שבאמת היה הבדל.
אבל ההיגיון אומר לי שצמיג צר בלחץ 105, יעביר יותר כוח לכביש מאשר צמיג רחב בלחץ 90, היות ובלחץ נמוך, חלק מהאנרגיה נבלע עקב ״מעיכת״ הצמיג כאשר מפעילים לחץ. אמנם נראה לי שאחיזת הכביש בירידות טובה יותר עם הצמיג 23 , אבל גם זה אני לא בטוח. יכול להיות שההבדל נובע מהגלגלים החדשים.
מה שכן, אחרי שנים רבות שרכבתי עם צמיגי קונטי 23 בצבע צהוב (בעיקר), או אדום (לשם גיוון), צמיגי 25 באים רק בשחור, וזה כבר ענין של מצב רוח.
המסקנה שלי היא, שבעתיד אמשיך כנראה להתלבט, האם לחזור לצמיגי 25 שהם כנראה יותר נוחים, או לחזור לצמיגי 23 הצבעוניים שעושים לי טוב בעיניים.
צמיגי 28? לא השתכנעתי שיש איזשהו יתרון. טרנדי? כן. אבל כל הסיפור על התנגדות נמוכה יותר לגילגול, לא נראה לי הגיוני. ולא נראה לי שיש איזה הבדל משמעותי מבחינתי כרוכב לא תחרותי.
 

rubber duck

New member
הסבר טכני קטן

אם ניקח שני צמיגי 700 מדגם זהה
רק מידת רוטחב שונה ולחץ זהה
נקבל שטח מגע זהה לחלוטין
השוני יהיה בצורתו ( לא בשטח עצמו )
בצמיג הצר יותר שטח המגע יהיה אורכי יותר ( בכיוון התנועה )
לעומתו בצמיג החר תהיה יותר פריסה לרוחב

אז מדוע אם השטח זהה התנגדות הגלגול נמוכה יותר
התבוהה היא בצורת השטח
במקום מלבן לאורך נקבל משהו שהוא ריבועי יותר
מאחר ואורך השטח קצר יותר הצמיג למעשה יידחס פחות כלפי הקרקע כלומר יישאר עגול יותר
כפועל יוצא של נקודה זו נקבל פחות התנגדות תנועה ( גלגול )
נקודה חשובה היא שאם נוריד את לחץ האויר נקבל יותר נחות עם אותה התמנגדות גלגול כמו בצמיג הצר
זו הסיבה העיקרית למעבר ל 28

תמיר אשל פרסם אתמול מאמר המדבר על רוחב של 40 ומעלה
לי זה נראה לא הגיוני
ולמעשה דיי קשה לבחון את הנושא מאחר ולצורך כך יש לבדוק תמיגי כביש שונים על אופני גראבל
רק בהם יש אפשרות לצמיג ברוחב של 40 מילימטרים ומעלה ( וגם כן לא בכולם )

שרון
 

יזהר BiBi

New member
שרון אתה טועה ומטאטא

מכייון שאוויר הוא דחיס הוא מתנהג אחרת. במקרה של נוזל הידראולי אתה צודק אבל בשביל שזה יהיה דומה עובי הצמיג ב 28 צריך להיות עבה יותר באופן משמעותי לקזז את נושא הדחיסה ולכן הם לא יהיו דומים מה שכן 28 יותר רגיש לפנצרים ועם הוא לא מגיע באדום צריך להחליף את כל הגורדרובה וזה כבר יקר
בנפלא
 

rubber duck

New member
אחת הבעיות הקיימות כרגע היא עובי הפנימיות

פנימיות ה 19/21 שהתאימו גם ל 23 ול 25
אכן מהוות בעיה בצמיגי ה 28
כבר יש פנימיות ברוחב הנכון אך הם קשות להשגה
( במיוחד בארץ הקודש )

בשורה התחתונה כרגע אני אשאר עם השחור שמרגיש לי מהיר יותר
 

quant1

New member
זה גם תלוי בדגם של הצמיג

יש דגמים שבהם הצמיגים הרחבים מפתיעים לטובה, אבל אני נתקלתי גם בדגם שבו לצמיג 25ממ יש התנגדות לגלגול גבוהה (גרועה יותר) מל 23ממ.

למה? לא יודע, אבל זה מה שמראות המדידות. הפיזיקה יכולה להיות מורכבת, יש צמיגים שיש להם כמה שכבות, וגם לצורת החישוק יש השפעה.

ולדעתי זה גם תלוי גם ב spec limits של מפעל הייצור. כלומר, יש חברות שפס הייצור שלהם מייצר את כל הצמיגים מאוד דומים זה לזה, ויש כאלה שבהם הצמיגים שמיוצרים במפעל ואח"כ גם נמכרים הם בעלי תכונות שונות מעט יותר זה מזה, ולכן מי שקונה צמיג, צריך שיהיה לו מזל ליפול על צמיג שיצא טוב (או לקנות כמה צמיגים מאותו הדגם ולבחור רק את הטובים מבינהם לתחרות, אבל רוכב חובב לא יעשה את זה).

באיזה צמיג אתה משתמש? ומה הרוחב הפנימי של החישוקים שלך?
 

rubber duck

New member
קשה לדעת מה רמת הקונסיסטנטיות של צמיג

אך בהנחה שמדובר על יצרנים בעלי ניסיון ואמינים
אני נוטה להתיחס לקונסטסינטיות כאל אחידה למדי

הצמיגים המורכבים על אופני כרגע הם Contintnal gp4000s2
אלו צמיגים שאני מכיר כבר שנים מגירסאות רוחב שונות
נחשבים כאוחזים הייטב
כרגע ככתוב אני עם רוחב 28 מילימטרים

החישוק המורכב כרגע הוא Ursus C37 Disc
רוחב פנימי 23.5 רוחב חיצוני 26

זהו חישוק רחב הנותן שטח מיג גדול יחסית

שרון
 
למעלה