לקראת הג'ירו בישראל

nachshon4

New member
לקראת הג'ירו בישראל

כידוע, הג'ירו מתחיל בשנה הבאה עם 3 ימים בישראל.
בהנחה שזה באמת יקרה (אני עדיין לא מאמין...), זו הזדמנות אדירה להתקדמות הענף בישראל. אני מתייחס לשני אספקטים שבהם יש לי תקווה להתקדמות: הראשון הוא היבט קידום הענף המקצועי-תחרותי בארץ, השני הוא מהפך בפופולריות ובהכרה של הציבור את התחום, וההבנה שרוכבי כביש הם משתמשי כביש לגיטימיים.

אני חושב שעם עבודה נכונה, זו כאמור הזדמנות עצומה להעיף את כל התחום למעלה. אני לא יודע מה או מי צריכים לעשות, אבל יש לי תחושה שעם בילד אפ נכון לקראת מאי, אפשר להוציא עשרות אלפים לכבישים בימים הללו, ולשתף בחוויה גם את אלה שרק יראו את זה בטלוויזיה. לא כקוריוז אלא כחווית ספורט עצומה.

היות ואותי זה כבר מרגש, אני מנסה לחפש באינטרנט מידע על מה נעשה בעניין ולא מוצא כלום. מקווה שלא נרדמים שם. צריך לזכור שהג'ירו עובר בערים הכי גדולות בישראל, זו יכולה להיות חגיגה עצומה.
אין לי בראש איזה תוכנית כוללת של מה צריך לעשות, אבל ברור שאפשר לעשות המון.
לדוגמא, אם יתחילו לקדם את התחום בערוצי הספורט, עם תוכניות יעודיות שמסבירות על מהות התחרויות ועל הקבוצות של UCI, ואז יתחילו לשדר מירוצים החל ממילאן-סן רמו והלאה לתוך האביב, כל זה תוך פרומושן מתאים, יהיה לזה ערך רב מבחינת חובבי ספורט שעדיין לא מכירים את התחום ואת השחקנים (וחושבים שיש רק טור דה פראנס בעולם).
לדוגמא, חשוב לעשות קידום מכירות מתאים לג'ירו עצמו, תוך בניית אירועים סביבו בשיתוף העיריות, והכנה מקדימה לציבור להפרעות הצפויות בתנועה חודשיים מראש.
אני לא יודע אם יש מישהו שמוביל את זה שם למעלה, כי אני לא רואה שום עדות לזה, אני מקווה מאד שכן, ושלא תתפספס ההזדמנות.
אם מישהו יודע משהו שאני לא, אשמח להתעדכן.
 

nachshon4

New member
מעניין

תודה. מעניין מי זה? לא כתוב שם שום דבר על הגוף שמנהל את האתר או לחילופין את ארגון הג'ירו בישראל. נעקוב.
 

nachshon4

New member
אני מקווה שאלה לא אחראים על הגי'רו בישראל

אני מדבר על מי שמפעיל את אתר הפייסבוק הזה.
ראה את הפוסט שמופיע שם היום על משמעות החולצה הורודה. בורות שאפילו אשתי הייתה מתביישת בה. גם הניסוח בפוסט לא מקצועי, וזה בלשון המעטה.
אם זה קשור איכשהו למי שמטפל בג'ירו בארץ, זו לא בשורה טובה.
 
משדרים חי את ה-TDF כבר כמה שנים בערוץ הספורט

עם פרומואים ובילד אפ. לא יודע כמה רייטינג יש לזה, אבל אני בטוח שזה לא הוסיף אפילו צופה אחד בבית גוברין. אם סייקלינג אקדמי ירכבו בג'ירו ואם ערוץ הספורט יקנה את זכויות השידור, אז אולי יש תקווה.
 

nachshon4

New member
1. כי גם על בית גוברין בקושי יודעים

2. באנלוגיה, זה שיש מאות אלפים שרואים ליגת אלופות בערוצי הספורט, זה לא מקדם את את כמות הצופים בליגה א' צפון בכדורגל.
לא נעים להגיד, אבל זה ההבדל בין הרמה של הג'ירו לבית גוברין.
אם ברצלונה, ליברפול, מילאן וביירן מינכן יבואו לטורניר של 3 ימים בישראל, לטורניר בעל חשיבות, לא משחקי ידידות, אני מבטיח לך שהרבה אנשים יבואו לראות.
אלא שכדורגל כולם מכירים, אז זה לא יקדם כלום בכדורגל המקומי. אופניים זה תחום לא מוכר בישראל, ואם יש סיכוי שתהיה לו פופולריות כלשהי אי פעם, אז הג'ירו הזה הוא המנוף הכי גדול שתוכל לקבל לשם כך, ספק אם מתישהו תהיה עוד הזדמנות כזו.


אגב, יותר אנשים רואים היום TDF בישראל מאשר לפני 5 או 10 שנים. אז זה קצת יותר פופולרי, וזה בלי שום פרומושן.
אגב 2 אני מאד לא אוהב את השידור הזה בערוץ הספורט, הוא לא מקצועי ולא נעים. אני תמיד רואה ביורוספורט. ובכל זאת, יותר אנשים רואים היום בזכותו. זה רק מראה הפוטנציאל.
אבל הטור הוא משעמם. תראה להם חד יומיים, תחרויות שחיבים לנצח אותם בסוף היום, הם יתלהבו יותר (אולי...).
 

ItsikH

Member
גרנד טורים הם מרתקים אבל לאיש מהצופים בארץ
אין מושג בכללי המשחק, כל מה שהם רואים זה נופים וחבורת גברים בבגדי לייקרה צמודים בצבעים מוזרים מטיילים בהם. ככה הם רואים את זה.

(כמובן למעט באי פורום זה ורוכבי כביש אחרים)

אולי נתחיל בחשיפת הרעיונות שבבסיס הענף, גם יועיל. ואז לא אשמע שאלות כמו 'השתתפת בטור דה פראנס פעם?'
 
הגזטה דלו ספורט מפרסם מסלול הג'ירו על פי שמועות



 
אולי אפשר לסדר שילכו שם מכות, אז יהיה פרסום

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5039662,00.html זה מה ש-ynet מפרסם בנושא מרוצי אופניים. רק שכחו לכתוב שם שהרוכב הסיני האשים את הרכב השוויצרי בגרימה לנפילתו בזמן המרוץ. הוא לא תקף רוכבים אלא את האנשים שהיו במכונית.
 
למעלה