מת רוכב אופניים מפגיעת רכב בכפר סבא

quant1

New member
ראיתי הבוקר רוכב שרכב בחושך נגד התנועה, עמוק בתוך הכביש

זה מזכיר לי שהבוקר במהלך רכיבת הבוקר שלי ראיתי רוכב שנראה כמו אחד המהגרים שגרים בדרום תל אביב.
בשעה 5 בבוקר, בחושך, בחלק הדרומי של רחוב משה דיין בת"א, הוא הגיע מולי כשהוא רוכב עמוק בתוך הנתיב, עם בגדים שחורים ואופניים שחורים, בלי תאורה ובלי קסדה.
צעקתי לו שלא רואים אותו...
 

אילון22

New member
עוד שאלה לפורום המנומנם והמתדלדל


...שוב שואל את עצמי איזה הנאה מורבידית יש לפרסם פה שוב ושוב הודעות על פגיעה או מוות של רוכבים?
אולי יותר נכון להודיע על מפגעים, כבישים מסוכנים, איך לשפר את הניראות, להדריך איך לרכב בצורה בטוחה... ?
 

ItsikH

Member
מה שעבורי חשוב - עד כמה שניתן, לנסות להפיק
מסקנות ולקחים מתאור התאונה, למרות שפעמים רבות הוא חסר או מוטל בספק. לכן גם הייתי שמח לשמוע על תאונות לא קטלניות בהן הנפגע עצמו יכול לתרום מידע.
רק הבוקר עברתי כמעט תאונה בכביש 40 המקולל מול גני יער בדיוק ליד הציון לזכרה של טלי פינק. מכל ארוע כזה אני משתדל ללמוד עוד.
 

אילון22

New member
זו בדיוק מטרת הפורום!

אנחנו (רוכבים בטוח) מתחננים לקבל מידע מהרוכבים לגבי מפגעים בכבישים, בעיות בשוליים, סכנות וסתם דיווחים על "כמעט ונפגע"... אבל הפורום אילם, לא מגיב...
בקרוב תהיה לנו פגישה נוספת עם אנשי "נתיבי ישראל" (מ.ע.צ) ואנחנו רוצים לקבל מידע מכם- כדי לדרוש תיקונים ואחזקה.
מי שבכל זאת אכפת לו שייכתוב לי למייל [email protected]
אבנר
 

quant1

New member
אני אשאל כאן. יש תקן לרוחב שול שצריך להשאר לאחר החריצה?

יש רוכבים שאוהבים לרכב מהר.
וככל שרוכבים מהר יותר, כך קשה יותר להשאר בתוך מסלול צר.
ככל שהשיפוע גדול יותר בירידה, כך גם מהירות הרכיבה היא גדולה יותר, וצריך להשאר שול רחב יותר לאחר החריצה.

יש מקומות בהם עיני החתול + חריצה עבה בתוך השול לוקחים בערך חצי מהשול, ונהיה קשה לרכב בתוך המסלול הצר שנשאר.

סיבה נוספת לתקן לרוחב שול לאחר החריצה, היא כדי שהחריצה תפסק לקראת הגעה לצמת, עוד לפני שהשול נהיה צר מכדי לרכב בו.
מקרה שבו חריצה כזו מסכנת את חיי הרוכבים: צמת הכניסה לכרמי יוסף בהגעה מכיוון צמת נחשון. מגיעים אל צמת הכניסה לכרמי יוסף במהירות גבוהה, לאחר ירידה, ואז השול מצטמצם לקראת הצמת, אבל החריצה הרחבה בתוך השול נמשכת עד שהיא תופסת את רוב השול. התוצאה היא שרוכב שמגיע במהירות גבוהה בירידה, נאלץ למהר ולפנות בזווית חדה אל תוך הכביש כדי לעבור לצד השני של החריצה. מה יקרה אם בדיוק באותו הזמן רכב יעבור קרוב לקו הצהוב?

בירידה מנס הרים למחסיה, המצב אבסורדי עוד יותר. החריצה בירידה מנס הרים הפכה את השול ללחלוטין לא שמיש לרוכבים. לפני החריצה היה אפשר להאט ולרכב על הקו הצהוב כדי לאפשר לרכבים לעקוף. עכשיו חייבים להשאר כל הזמן בתוך הנתיב. חלם.
 

אילון22

New member
מטפלים בזה מול נת"י

החריצה (פס הרעדה) מגינה על הרוכבים מפני סטייה פתאומית של רכב לשוליים. אנחנו יודעים שזה בעייתי לרוכבים מהירים ובעיקר לקבוצות-פלוטונים.
הדיווח שלך לגבי כרמי יוסף אינו נכון (נכון להיום). בנס הרים/ צור הדסה נעשו טעויות - בעיקר בירידות- וננסה להשפיע שיתקנו אותן בהקדם.
בכל מקרה עדיין אין חוק שמחייב רוכבים לרכב בשול וצריך לנהוג בשיקול דעת.
 

quant1

New member
הייתי בכרמי יוסף ביום שישי. מה שכתבתי - נכון וקרה לי

לא הכרתי את החריצה החדשה באזור כרמי יוסף, רכבתי מהר בירידה, הופתעתי לקראת ההגעה לצמת ופניתי בזווית חדה אל תוך הכביש.

זו הייתה הפעם השניה באותה רכיבה שהחריצה סיכנה אותי. בכביש 38 מבית שמש למחלף שמשון היה כל כך הרבה חצץ בתוך השול, שנאלצתי לרכב בתוך הנתיב, עד שהחריצה הסתיימה, גם בגלל החריצה. אם לא הייתה חריצה, לפחות הייתי מנסה לרכב על הקו הצהוב או מעט מימין לו ככל שמאפשר החצץ. העובדה ש"אין חוק שמחייב רוכבים לרכב בשול" לא תעזור לרוכב שרכב יפגע בו במהירות מאחור בכביש בין עירוני.

נכון להיום, במס' מקומות, החריצה מסכנת את חיי הרוכבים הרבה יותר משהיא מגנה עליהם.
 

ItsikH

Member
יש חוק שמחייב רכיבה בשול ולכן החירוץ
בעייתי עוד יותר
 
למעלה