החלפת קסטה

danorange

New member
החלפת קסטה

שלום לחברי הפורום
אני חדש בתחום. לפני כחודש רכשתי אופני כביש משומשות עם מערכת הילוכים speed 10 Ultegra סטנדרט: 53/39 קדמי ו 25/11 אחורי. סה"כ אני מרוצה מהאופניים אבל הייתי רוצה קצת "עזרה" בעליות הקשות. חשבתי להחליף את הקסטה ב 32/11 לדוגמה:
https://shop.harim.co.il/product_info.php?cPath=61_100_92_399&products_id=9993
1. האם זה אפשרי מבחינה טכנית? האם יתאים לקרנק הקיים?
2. האם אפשר לעשות החלפה לבד? אם לא, מעלות החלפה?
3. האם צריך להחליף את השרשרת לאחת ארוכה יותר?
תודה
דני
 

זכיר

New member
123+

1. כן. ולקראנק שלך לא איכפת מה טווח גלגלי השיניים של הקסטה.
2. כן. להחלפת קסטה צריך כלים מיוחדים. סרטוני הדרכה ביוטיוב יש בלי סוף.
3. כן. בכל מקרה שווה להחליף שרשרת בזמן החלפת קסטה ישנה. והשרשרת צריכה להיות ארוכה יותר כדי לעמוד בסיטואציה שהיא יושבת על גלגלי השיניים הגדולים יותר מלפנים ומאחור.
+ יש סיכוי טוב שתצטרך להחליף גם מעביר אחורי. אם המעביר האחורי שלך עם כלוב קצר מדי, אז הוא לא יצליח לעמוד בפער שבין גלגלי השיניים הקטנים ביותר לבין גלגלי השיניים הגדולים ביותר ואפשר שהוא גם לא יצליח לעבוד עם גלג"ש 32. אתה צריך מעביר אחורי עם קיבולת 35 לפחות ועם יכולת לעבוד מול גלג"ש 32 לפחות.
 

danorange

New member
מעביר אחורי

תודה על תשובתך המפורטת!
איך אני יכול לדעת אם המעביר האחורי שלי מתאים? על המעביר כתוב:Shimano Ultegra ללא מספר דגם.
ראיתי סרטונים על החלפת קסטה, לא נראה מסובך עם הכלים המתאימים, אבל אם צריך להחליף גם מעביר אחורי, זה כבר קצת יותר מסובך.
בינתיים אמשיך להתנשף בעליות

תודה
דני
 

זכיר

New member
מעביר אחורי

שימנו אולטגרה קיים למערכות של 11 או של 10. תלוי בשנתון. עם כלוב קצר או ארוך. ואולי קיימים מעבירים ישנים יותר שמכונים גם שימנו אולטגרה.
&nbsp
אז אתה יכול להמר, אולי על קסטה טיפלה יותר קטנה. ראה הקישור הבא:
http://www.chainreactioncycles.com/il/en/shimano-ultegra-6700-10-speed-rear-mech/rp-prod85967
מפורט שם קיבולת של 34 ויכולת עבודה עם גלגש 30 במעברי אחורי אולטגרה 10 הילוכים עם כלוב קצר (במקרה הרע) או קיבולת 40 במעביר עם כלוב ארוך (במקרה הטוב). קיבולת 34 יספיק לך לסטאפ של 53/39 מקדימה ו 30/11 מאחורה.
&nbsp
אגב, להחליף מעביר אחורי זה יותר פשוט מלהחליף קסטה. כולה בורג אלן אחד שפותחים. (ופירוק והרכבה מחדש של השרשרת). וכמובן כיוון ברגים (יש שלושה) על המעביר שכדאי שיעשה גם אם רק החלפת קסטה. צפה בסרטונים על adjustment של מעביר אחורי
 

danorange

New member
מעביר אחורי

שוב תודה רבה על ההסבר הברור!

עוד שאלות ברשותך:
1.מה המשמעות הפיזיקלית/פרקטית של המושג קיבולת של מעביר אחורי?
לפי החישוב שמצאתי בגוגל במקרה שלי: (53-39)+(25-11) מתקבל קיבולת של 28. מה המספר הזה אומר?
אם אחליף לפי ההמלצה שלך אקבל: (53-39)+(30-11) מתקבלת קיבול של 33. האם זה אומר שמעביר עם קיבולת 34 יספיק? האם זו הכוונה?
2. מה הקשר בין קיבולת לגלגש? (קיבולת 34 ויכולת עבודה עם גלגש 30?)
תודה וסליחה על החפירה.
דני
 

זכיר

New member
12

1 כאשר השרשרת יושבת על הגלגשים הכי קטנים, נוצר עודף באורך השרשרת לעומת כאשר השרשרת יושבת על הגלגשים הכי גדולים. המעביר האחורי צריך להכיל את העודף הזה ולשמור על השרשרת מתוחה. הוא עושה את זה באמצעות תנועה (כנגד קפיץ) של הפולי התחתון קדימה ואחורה לפי צורך. אורך התנועה (הקשת) תלוי באורך הכלוב (הרדיוס) של המעביר. כלוב ארוך יותר נותן יותר קיבולת. יותר קיבולת היא יכולת עבודה עם הפרש גדול יותר בין סכום הגלגשים הקטנים לבין סכום הגלגשים הגדולים.
הבנת נכון. זו הכוונה.
2. היכולת של המעביר לעבוד עם גלגש גדול לא תלויה בקיבולת שלו אלא במרחק המקסימלי שיכול להשמר בין הפולי העליון של המעביר לבין ציר הגלגל. מעביר שלא בנוי לגלגש אחורי גדול, פשוט יתנגש בקסטה בתנועתו הלטרלית שמאלה. יש דרכים לעקוף מגבלה של מעביר בעזרת תוספת לחיבור בין המעביר לשלדה, אך אני לא בקיא בהם.
אפשר להניח שיצרן לא יבנה מעביר עם קיבולת גדולה ובמקביל עם יכולת מצומצמת לעבוד עם גלגש גדול בקסטה. זה פשוט לא הגיוני (להבנתי). כלומר קיים קשר פונקציונלי ישר בין קיבולת לבין גודל גלגש מקסימלי, אבל אין קשר נוסף.
 

rubber duck

New member
11-30 זה ה 11-28 החדש

יש לשים לב לסוג המעביר האחורי
( יש לשימנו כיום מעבירי shot ו super short )

הקסטות הללו נועדו בעיקר לסידור יחסי ההעברה בעבודה עם קראנק בתצורת semi compact 52/36

שרון
 

danorange

New member
לא מצאתי 11-30 אבל יש 12-30

לא מצאתי 11-30 אבל יש 12-30.
המרחק בין שני הגלגלי שיניים (jockey wheel) של המעביר האחורי שלי הוא 60 מ"מ. אני מניח שזה short ולא super short
 

ItsikH

Member
מנסיון אל תוותר על ה11
במישור הוא חיוני, ובעליה 34/28 אמור להספיק
 

ItsikH

Member
אם אתה נשאר עם הקראנק
53/39, ה11 פחות משמעותי ומנגד ה30 הופך חיוני
 

rubber duck

New member
11-30 זו קסטה חדשה יחסית בשימנו

היא הופיעה לכבוד דגמי ה אולטגרה 8000 החדש
והדורה אייס 9100

בארץ אני חושב שהיא עוד לא נמצאת ( אני יודע על 2 יחידות אולטגרה בדרך לארץ , פשוט כי אני הזמנתי ללקוחות שלי )

סביר להניח שתוך חודש עד חודשיים כבר תהיה נפוצה יותר

לגבי 12-30
זה יחס של מערכות קמפניילו
ואם אין לך גלגל מתאים אז זה בכלל לא רלוונטי

שרון
 

danorange

New member
12-30 SHIMANO

שלום שרון
הקסטה אלטגרה 12-30 של Shimano ולא של Campagnolo.
השאלה אם ה 11-30 תתאים למעביר אחורי קצר כאשר מקדימה יש 53-39? אגב, על הכלוב של המעביר האחורי כתוב 30T.
מההודעה שלך אני מבין שיש לך עסק לטיפול באופניים. האם תוכל לתת לי הערכה כמה יעלה לי לעשות החלפה של קסטה ושרשרת אצל בעל מקצוע?
תודה
 

rubber duck

New member
יחס 12-30 הוא יחס של דור מערכות ה 10X2 של שימנו

במצב זה 11-30 לא תתאים למערכת שלך מאחר ומערכת ההילוכים שלך אינה תומכת בקסטה זו

לגבי
אני יבואן אופני כביש
אין לי סדנא או חנות בעצמי

לגבי עלות החלפה של קסטה ושרשרת

העבודה עצמה היא כ 15-30 דקות
כלומר שוות עך ל כ 80 עד 120 שקלים ( תלוי בבעל המקצוע הספציפי )
מחיר שרשרת מאיכות טובה ( לא חייב שימנו ) הוא סביב ה 100 שקלים
מחיר קסטה הוא כ 150 שקלים לערך ( תלוי תת דגם ויחסי העברה )

ובלי קשר , אם האופניים לא תחוזקו הייטב זמן רב
שווה לבקש מהמכונאי לעבור עליהם מעט
זה לא יקר ויחסוך הרבה תקלות וכאב ראש ......


שרון
 

ItsikH

Member
זהו תקן תחרותי. מבלי להתעמק ב
דיון הטכני המפורט שכאן (קטונתי), קראנק דאבל עם קסטה 25 זה סטנדרט קשה לרוכב מתחיל. הסטנדרט הנפוץ כבר שנים, במקביל לזה, הוא קראנק קומפאקט 54/30 עם קסטה 11/28.
איני מתיימר לידע טכני אבל סביר שהמעביר לקסטה 25 יוכל 'לאכול' 27 או אפילו 28 אבל לא 32.
 

danorange

New member
תקן תחרותי

"סטנדרט קשה לרוכב מתחיל". כן, הבנתי את זה בדרך הקשה. לצערי, כשרכשתי את האופניים (משומשות) לפני כחודש, לא הבנתי כלום באופניים (חוץ מזה שצריך לפדל כדי להתקדם
) עכשיו אני רוצה להחליף קסטה כדי לשפר קצת את המצב.
 

ItsikH

Member
ב2006 הגעתי לראשונה לאנגלירו
עם הסטנדרט שאתה מתאר, החלפתי לקסטה 27 במחשבה שזה יעזור לי.
ב-2008 הגעתי עם קסטה 29, גם לא עזר.
ב-2009 הגעתי עם קומפאקט + 27 וגם לא עזר.
רק לפני שנה עם קומפאקט + 28 הצלחתי
 

danorange

New member
קומפקט

אם היה לי לפני חודש, כשרכשתי את האופניים הידע שיש לי היום הייתי הולך על קומפאקט +28
מטעויות לומדים...
אגב, מה זה אנגלירו?
 
למעלה