אליפות העולם בנורבגיה - מרוצי הכביש. היום נערות ו-U23

אליפות העולם בנורבגיה - מרוצי הכביש. היום נערות ו-U23

בשני המרוצים משתתפים רוכבים ישראלים.
בשעה 11:05 מזנקות 92 נערות עד גיל 18 ובהן שירה בירן הישראלית. המסלול הוא של 4 הקפות של המסלול הקבוע בברגן וסה"כ 76.4 ק"מ.

בשעה 14:15 מזנקים 178 רוכבי U23 ל-10 הקפות כנ"ל, המסתכמות ב-191 ק"מ. מזנק גם עומר גולדשטיין מישראל.

מזג אוויר: קריר. רוח בינונית-חזקה בשעות מרוץ הנערות ובינונית בזמן מירוץ ה-U23. בהינתן שרוב המרוץ הוא בשטח בנוי, השפעת הרוח תהיה כנראה פחותה. גשם צפוי בסבירות גבוהה בזמן מרוץ ה-U23.

לרוכב ולרוכבת הישראלים
 

rubber duck

New member
קראתי את הפוסט של עומר

כמו שזה נשמע ה dnf הוא בעיקר של הצוות שליווה אותו

( לא קראתי את תגובתם אז אני לא יכול לקבוע את זה כעובדה )

הנתון החשוב הוא שהצוות הטכני פיספס אותו 2 ק"מ מפתיחת המירות עם שרשרת קרועה .........

שרון
 
שבת-מרוץ נשים עילית בהשתתפות נבחרת ישראל

8 הקפות של המסלול שמסתכמות בכ-153 ק"מ. 153 הוא גם מספר הרוכבות שאמורות לזנק. ביניהן רותם גפינוביץ (מספר גב 140) עומר שפירא (141) והילה יצחק (142). זינוק ב-14:30. מזג אוויר קריר אבל כנראה ללא גשם ורוח.
הנבחרת ההולנדית היא המועמדת הבולטת לניצחון היום אם כל הרוכבות שלה יצליחו לאחד כוחות ולרכוב כקבוצה. נקווה למרוץ טוב לנבחרת הישראלית. לדעתי, סיום המסלול הוא בבחינת הישג מספק. דרוג בין ה-50 הראשונות הוא הישג מצוין.
 

nachshon4

New member
חצי מהרוכבות שהתחילו את התחרות הן DNF

בינהם רוכבות מעולות כמו בורגהיני מאיטליה, בארנס הבריטית או גרייסי אלווין מאוסטרליה, שהייתה חלק מהזמן בבריחה.
מעניין מה קובע את זה.
בכל מקרה, עומר שפירא בחברה מצוינת.
 
אליפות העולם 2017 בברגן - מרוץ הכביש גברים עילית

267 ק"מ (ארוך מהרגיל), 12 פעמים עלייה של גבעת סלמון (רשמית 1.5 ק"מ, מעשית 3.5 ק"מ). מזג אוויר נוח. עד עכשיו באליפות, כל מרוצי הכביש הסתיימו בבריחה של רוכב/ת בודד/ת או מקסימום שני רוכבים, מה שאומר שהיום זה יסתיים במאוץ רב משתתפים (מעל 15 איש).
רשימת משתתפים https://d2o9doy8pqmlel.cloudfront.net/1506161309/53693-rr-me-startlist.PDF
מי הקבוצות שתעבוד בשביל ספרינטר: אוסטרליה בשביל מתיוס, איטליה בשביל ויוויאני, טרנטין וקולברלי (כנראה ויוויאני), נורבגיה בשביל קריסטוף וכמובן סלובקיה עבור סאגאן. כל שאר הקבוצות החזקות, דוגמת בלגיה, צרפת, קולומביה, הולנד, גרמניה, ספרד ובריטניה, ינסו לפרק את המרוץ בבריחות. הבעיה עם הבריחות היא שכמו שראינו במרוצים הקודמים במסלול בנורבגיה, חוסר שיתוף פעולה בין הרוכבים ואז הבריחה נסגרת די מהר.
בלי הימורים אי אפשר. כיוון שהימרתי כבר על מאוץ רב משתתפים בסיום, אז אני הולך על אלכסנדר קריסטוף הנורבגי.
 
בהיעדר ישראלים... נציגי האקדמי במרוץ

גיום בוון מקנדה
מיקל ראים מאסטוניה
קריסטס ניילנדס מלטביה
 

cipo 1

New member
רוכבים 267 ק"מ ובסוף מגיע משום מקום הענק האחד ויחיד

פיטר סאגאן ובשליטה פאנומנאלית באופניים משליח אותם קדימה עשירית השניה
לפני אלכסנדר קריסטוף ומנצח פעם שלישית ברציפות את אליפות העולם .
אחד ויחיד בדורו כבר אמרתי.
עודד צור
בית השיטה
 
רק שהשנה הוא עשה את זה כמו ספרינטר קלאסי

ולא הוציא את האף אל הרוח עד 150 מטר לסיום. בכל זאת, אם צריך להעדיף מישהו כמנצח בין שלושת הראשונים: סאגאן, קריסטוף ומתיוס, אז אני מעדיף את סאגאן, כי השניים האחרים אף פעם לא יוזמים שום מהלך ורק יושבים בגלגלים כל המרוץ.
השידור אתמול היה לקוי, כשב-5 ק"מ האחרונים הצופים קיבלו רק תמונה של שער הק"מ לסיום ולא ראו את המרוץ עצמו. זה אולי חסך לשדר יורוספורט שבוע מנוחה של מיתרי הקול, כי הוא היה צועק כל חמשת הק"מ הנ"ל שהיו עתירי התפתחויות, אבל עבורנו הצופים, זה היה פספוס גדול. בסייקלינגניוז מפרסמים את הסרט שצילם המסוק באותם קילומטרים (ולא נראה בשידור החי) http://www.cyclingnews.com/news/world-championships-final-four-kilometers-of-mens-road-race-video/ ואפשר להתרשם שהיו שם הרבה נסיונות בריחה שלא צלחו.
הרשימה אותי נבחרת דנמרק שכללה רוכבים צעירים ולא כל כך מפורסמים. הם רכבו בחלק מהשלבים המכריעים בראש הדבוקה, למרות שאין להם ספרינטרים מפורסמים ולדעתי יש להם חלק נכבד בזה שהמרוץ הגיע בסוף לספרינט, כי הנבחרות החזקות תמיד מנטרלות אחת את השנייה במאבקי הכוח שלהן ולא תמיד מוכנות לשים רוכב מקדימה בשלבים המכריעים כשיש כבר פחות רוכבים שלהן בדבוקה ונשארים רק הכוכבים.
גיום בוון הקנדי של סייקלינג אקדמי עשה תוצאה יוצאת מן הכלל. הוא דורג במקום ה-37 בפער של 1:20 דקות מהמנצח. הייתה דבוקה של כ-40 רוכבים שהגיעה 2:30 דקות אחרי המנצח. מבין 38 הרוכבים שהגיעו לפני הדבוקה הזו (28 בגל הראשון ו-10 בגלים קטנים של עד 1:30 אחרי המנצח) רק שני רוכבים אינם רוכבים בקבוצות וורלד-טור. ז'וליין סימון הצרפתי מקופידיס וגיום בוון מהאקדמי. גם בדבוקה שהגיעה אחרי 2:30 דקות 95 אחוז מהרוכבים הם מקבוצות וורלד-טור. המרוץ היה גם ארוך מאוד וגם בקצב מהיר מאוד, של מעל ל-42 קמ"ש (לעומת פחות מ-40 קמ"ש ב-U23ׂ), כך שהרוכבים שהגיעו בסיום במקומות גבוהים הגיעו לשם בזכות ולא בחסד.
 

nachshon4

New member
בהתייחס לפסקה הראשונה שלך

מה שאתה אומר מוזר. אתה בעצם בז לספרינטרים? הרי זה מה שהם יודעים לעשות, להאיץ לטווח קצר. אם הם יזמו מהלכים הם לא ינצחו אף פעם, הם צריכים להיות מוגנים ולהאיץ בסיום.
ודווקא שני אלה שהצגת לא לגמרי כאלה. כריסטוף ניצח את טור אוף פלנדרס לפני שנתיים, כאשר הוא עושה את כל העבודה בעצמו, ולא בספרינט סיום. גם מת'יוס לא ספרינטר קלאסי שתמיד מחכה לשניה האחרונה. הוא יותר מה"בועטים", בעיקר במירוצים שמסתיימים בעליות קצרות הוא מוציא את האף לרוח הרבה לפני הסוף.
לא יפה.
 
סרטון ניתוח 4 הק"מ האחרונים כולל התמקדות בסאגאן

ביוטיוב https://www.youtube.com/watch?v=ZS2rw1G95u8
אפשר לראות את המיקום המצוין של סאגאן בכל רגע נתון. סוגר פערים בעצמו כשצריך. עובר לפני הספרינט בהחלטה מצויינת מהגלגל של מתיוס לגלגל של קריסטוף. בקיצור, חוץ מהכוח של הרגליים והריאות צריך גם שכל (ומזל).
 
למעלה