היום מתחילה אליפות העולם בנורבגיה-שידורים חיים ביורוספורט

היום מתחילה אליפות העולם בנורבגיה-שידורים חיים ביורוספורט

היום נג"ש קבוצתי, קודם נשים ואחר כך גברים.
שידור חי היום יום א' החל מ-16:30 ועד 20:00.
מזג אוויר צפוי, כ-15 מעלות מעונן ורוח חלשה.
כל קבוצה מונה 6 רוכבים. המסלול בן 42 ק"מ נחשב כבעייתי. הרבה עליות וירידות קצרות ולא מעט פניות. קוויקסטפ למשל, שהם אלופי העולם הנוכחיים ומזנקים אחרונים, הכניסו את ז'ילבר לשישייה שלהם למרות שלא נחשב כרוכב נג"ש מצטיין. כנראה שהם חושבים שהוא מתאים יותר למסלול ולשילוב הפנימי בתוך הקבוצה. מועמדות נוספות הן טים סקיי, אוריקה-סקוט, BMC והסוס השחור - קבוצת סאנווב שגם היא הכניסה את מייקל מאתיוס שפחות ידוע כרוכב נג"ש.
 
רכיבה מרשימה וניצחון לסאנווב גם בנשים וגם בגברים

בשני המרוצים הם לא היו הפייבוריטים מספר 1 לניצחון.
מעניין לראות את התוצאות של כל אחד מהרוכבים במקצה הגברים באתר האליפות
https://d2o9doy8pqmlel.cloudfront.net/1505665239/53693-ttt-me-results.PDF
רואים ששני הרוכבים של סאנווב שלא היו בין ארבעת הראשונים רכבו איתם כמעט כל הדרך וסיימו רק 15 שניות אחרי הראשונים. בשאר הקבוצות הבכירות זה עבד פחות טוב. אולי היה מצב שאת הרוכב השישי תכננו לשחוק עד מחצית המסלול ואז להמשיך חמישה, אבל בטוח שאף קבוצה לא תיכננה להישאר עם ארבעה רוכבים רחוק מקו הסיום. BMC עוד הצליחה לסחוב את הרוכב החמישי די קרוב לסיום (פיגור של דקה וחצי), אבל ניתן לראות שגם סקיי, גם אוריקה וגם קוויקסטפ איבדו את הרוכב החמישי מוקדם מהתכנון שלהם, דבר שפגע בהם בסיום.
 
היום, יום ג', נג"ש הנשים בהשתתפות רותם גפינוביץ ועומר שפירא

רוכבות 21.1 ק"מ במסלול גבעי http://www.cyclingnews.com/races/uc...ships-2017/elite-women-individual-time-trial/ (long lap profile)
רותם גפינוביץ מזנקת ב-16:41 ועומר שפירא ב-17:09. מזנקת אחרונה, אלופת העולם, אמבר נבן האמריקאית (מקבוצתה של שני בלוך-דווידוב), בת ה-42, בשעה 17:54.
 
תוצאות יפות לרוכבות הישראליות

רותם גפינוביץ סיימה במקום ה-34 מתוך 54 רוכבות, בפיגור של 3:30 דקות מהמנצחת ההולנדית אנמיק ון פלויטן. עומר שפירא סיימה במקום ה-38 בפיגור של 3:57 דקות מהמנצחת. אם לוקחים את הזמן של הרוכבות הישראליות מול מקום 11 שתפסה אמבר נבן, אלופת העולם ב-2016 וסיימה 1:42 דקות אחרי המנצחת, מגיעים לפיגור של כ-2 דקות של הרוכבות הישראליות. זה אמנם לא כזה הישג שאפשר להתגאות בו, אבל לדעתי, זו הופעה מכובדת.
לגבי המנצחת ון פלויטן, מבחינתי, לא משנה כמה מרוצים היא תנצח, הדבר שנחרת אצלי בזיכרון ממנה, הוא המראה שלה שוכבת ללא כל תנועה לאחר שנפלה במרוץ הכביש האולימפי בריו לפני שנה.
 
לקראת נג"ש הגברים

מסלול קצר אך קשה של 31 ק"מ. 27 ק"מ ראשונים בשני סיבובים של העליות והירידות הקצרות בברגן שראינו בנג"ש הנשים ו-3.4 ק"מ אחרונים בעליה קשה של ממוצע של 9.1% שיפוע.
מפה ופרופיל https://bergen2017.no/courses/time-trial/elite-men/
רשימת מזנקים https://d2o9doy8pqmlel.cloudfront.net/1505775985/53693-itt-me-startlist.PDF
המועמדים המובילים הם טום דומולן מהולנד, כריס פרום מבריטניה ורוהן דניס מאוסטרליה. זינוק ראשון ב-14:05 של לוצנקו מקזחסטן ומיד אחריו סוטרלין מגרמניה (שני רוכבים שיכולים לעשות תוצאה יפה). אלוף העולם המכהן, טוני מרטין מגרמניה, יזנק אחרון בשעה 18:03.
יש סיכוי טוב לגשם, כשסיכוי גבוה שיתחיל או יתחזק בסביבות השעה 16:00, כך שייתכן שלמקדימים לזנק יהיה יתרון.
אני מאמין שדומולן ינצח. סוס שחור: ג'אני מוסקון מאיטליה.
 
למעלה