הוויכוחים על קטע 9 בטור

הוויכוחים על קטע 9 בטור

אתמול היה קטע מרתק בטור, שלצערנו הסתיים בפציעות של שני רוכבים בולטים בדרוג הכללי שסיימו את הטור באמבולנס: גראנט תומאס וריצ'י פורט.
בעקבות הקטע התעוררו (לפחות) שני ויכוחים: האם ארו היה צריך לתקוף את פרום בדיוק כשזיהה שיש לו בעיה טכנית ואם פרום התלונן על כך, מדוע הוא בעצמו לא חיכה בירידה כששמע מאחוריו את רעש האופניים של פורט ומרטין מתרסקים על הקיר.
ויכוח שני היה: האם ארו ופוגלסנג היו צריכים לסייע לפרום לרדוף אחרי ברדה במישור שאחרי הירידה לקראת הסיום, או שהיו צריכים לשבת מאחור ולתת לפרום לעבוד קשה.
לדעתי (ואם הבנתי נכון גם גרג למונד חשב כך), לארו היה מותר להתקיף בעליה כשפרום סבל מבעיה טכנית. בעיה טכנית היא חלק ממרוץ אופניים. גם נפילה היא חלק ממרוץ אופניים. יש הבדל בין בעיה טכנית ונפילה בקטע שהוא לא בשיא המרוץ ואז מקובל שצריך לחכות לחולצה הצהובה ולא לתקוף אותו, ובין מצב שידוע מראש שהוא שיא הקטע ושכל הרוכבים הם בכוננות שיא ומחכים להתקפה של אחד מהם. אי אפשר באמצע האקשן להגיד: רגע, עכשיו לא משחקים, כי יש לי בעיה ואני צריך לחכות למכונית של הקבוצה שלי שנמצאת 100 מ' מאחור בכביש פקוק מצופים. אותו כנ"ל לגבי פרום שלא חיכה לפורט ומרטין (האירוני זה שדווקא שני אלו הם אלו שרכבו אל ארו קודם לכן ואמרו לו לחכות לפרום) אחרי שהתרסקו בירידה. זה בסדר לדעתי שלא חיכה. המרוץ ממשיך ואי אפשר כל היום להתעסק בנימוסים ג'נטלמניים.
לגבי רוכבי אסטנה ששיתפו פעולה עם פרום ברדיפה אחרי ברדו. א)אני מאמין שקיבלו הוראה כזו מה-DS כך שצריך לבוא אליו בטענות. ב)נגיד שלא היו עוזרים, מה פרום היה עושה? הרי גם אוראן לא היה עוזר אם רק הוא ופרום היו עובדים (וראינו שברגיל לא עזר בכלל) ואז פרום היה אומר לעצמו: נכון לעכשיו ארו מסוכן יותר מברדה אז אין לי סיבה למשוך אותו והיה יושב גם הוא. כנ"ל ארו, שמסתכל גם על כל תמונת הפודיום ולא רק על כריס פרום ורוצה לתפוס פער גם מהרוכבים שרודפים אחריהם. יכול להיות שהנכון מבחינת אסטנה היה להורות לרוכבים שלהם בהתחלה לא לעזור ואם רואים שברדה מגדיל פער והרודפים מתקרבים - רק אז להורות להצטרף לעבודה. והערה אחרונה, לאסטנה היה יתרון שהם היו שני רוכבים. אני מעריך שחשבו שיש להם סיכוי טוב לנצח בקטע אם ישיגו את ברדה.
 
הערה לגבי הצופים

על בסיס התנהגות הצופים במרוצים קודמים ועל בסיס קהלים גדולים שראינו בקטעים הראשונים המישוריים, אני הייתי בטוח שקטע 9 (אתמול) יהיה ממש גיהנום לרוכבים מבחינת כמות הצופים בעליות וההתנהגות שלהם. התבדיתי לטובה. לא ראינו את המטורפים התורניים רצים חצי ערומים ומפריעים לרוכבים וגם הכבישים היו יחסית פנויים לרוכבים (לפחות היכן שהמצלמות היו) ה-UCI או מארגני הטור ASO, או שניהם ביחד, מריצים קמפיין של התנהגות נאותה של הצופים ויכול להיות שזה באמת עוזר. נראה בקטעים ההרריים הבאים.
 

UDYM44

New member
ירדו מימטרים כבדים...לכן לא היתה כמות מאסיבית..

 

urias1

New member
ממה שאני הבנתי

פרום לא ידע על התאונה של ריצ'י פורט בזמן שאירעה וגם הקוד האתי (אם יש כזה) אומר שמחכים או שלא מנצלים מצב של תקלה רק ללובש הצהובה - לא לכל אחד אחר.
 
ממה שאנשים אחרים כתבו ברשת, לא יתכן שפרום לא שמע

את קול ריסוק האופניים, אפילו שהיה 10-20 מ' קדימה לפני פורט. זה לא משנה מי נפל. היו שם 5-6 רוכבים, כולם מרוכבי הדרוג הכללי הבולטים ביותר. אם לפי הקוד האתי שכתב פרופ' אסא כשר, צריך לחכות למי שנופל, אז לא חשוב אם הוא אנגלו-סקסי או לא.
ולגבי חולצה צהובה, אני לא זוכר שכשטום דומולן לבש את החולצה הוורודה בג'ירו האחרון ועצר לשירותים לפני העלייה העיקרית של אותו קטע, זה עניין מישהו.
כל כללי הכבוד הג'נטלמנים שאנשים מזכירים מדי פעם, כבר לא תופסים היום. אני אומר שוב: אם זה בקטע מנהלתי, מחכים למוביל המרוץ. אם זה בשיא האקשן, זה אבסורדי לחכות.
 
היום קטע מישורי, המאבק על הירוקה עז מתמיד

אחרי שסאגאן הושעה ודמאר לא עמד שלשום במגבלת הזמן (יחד עם עוד 3 רוכבים מקבוצתו שניסו למשוך אותו כדי שיצליח לעמוד במגבלת הזמן), נפתחה מחדש התחרות על החולצה הירוקה. המצב כרגע:
קיטל 212 נק'
מתיוס 160
גרייפל 130
קריסטוף 113
 

נטע88

New member
אני מבין שהטור נגמר וגם הפורום התיבש...


 
למעלה