היום מתחיל GIRO ROSA בהשתתפות עומר שפירא

היום מתחיל GIRO ROSA בהשתתפות עומר שפירא


אחד ממרוצי הקטעים החשובים בלוח השנה של הנשים. משתתפות כל הקבוצות ורוב הרוכבות החזקות בעולם. המרוץ כולל 10 קטעים. הקטע הפותח היום הוא נג"ש קבוצתי של 11.5 ק"מ היוצא מהעיר אקוויליה שנמצאת מצפון לוונציה.
עומר שפירא רוכבת כמובילה של קבוצתה, ג'וזפרדי ביאנקי. עם מספר הגב 111 ועם דגל ישראל (סימן להיותה האלופה הלאומית) המשולב בחולצת הקבוצה (https://twitter.com/giusfredibianch צילום בטוויטר של הקבוצה). הקבוצה שלה היא הראשונה בסדר הזינוק לנג"ש, בשעה 16:45 שעון איטליה. המטרה שלהן תהיה להפסיד כמה שפחות זמן לקבוצות החזקות. שידור חי, אני לא מאמין שיהיה, אבל כנראה דיווחים בטוויטרים ובטח סרטונים ותמונות לאחר הקטע.
בהצלחה לעומר ולקבוצתה!
 
המנצחת בקטע ה-1 היא קבוצת בולס דולמנס ההולנדית

בה רוכבות בין היתר, מנצחת המרוץ ב-2016, מגאן גוארנייר, ליזי דייגנאן (לשעבר ארמיטסטד) ואנה ון דר ברכן - מנצחת המרותץ ב-2015 והאלופה האולימפית מריו.
קבוצתה של עומר שפירא סיימה במקום האחרון, בפער של כ-3 דקות מהקבוצה המנצחת.
https://www.youtube.com/watch?v=FlDJO3TCaEc סרטון שמתאר את הקטע.
היום קטע של 122 ק"מ באזור צפוני למיקום של אתמול.
 
לאחר קטע 3 מובילה בדרוג הכללי ון דר ברגן מקבוצת בולס דולמנס

בקטע השני ברחו 3 רוכבות חזקות: ון דר ברגן, ון פלויטן ולונגו-בורגיני והצליחו להקדים את הדבוקה בקרוב ל-2 דקות. הפער הזה נשמר גם בקטע היום שהיה מישורי והסתיים במאוץ רב משתתפות. גם מחר צפוי קטע דומה ובכלל, ג'ירו הנשים הוא שטוח למדי השנה ורוב הסיכויים ששלוש הרוכבות הללו תישארנה חזק בתמונת הדרוג הכללי עד לסיום המרוץ, כיוון שרוב הרוכבות שיכולות לסכן אותן מגיעות מקבוצותיהן ונשארות רק 2 קבוצות שיש להן רוכבות מספיק חזקות כדי לאתגר את המובילות.
עומר שפירא סיימה את הקטע אתמול בפיגור ניכר של מעל ל-7 דקות. היום סיימה בדבוקה הראשונה שכללה 94 רוכבות. היא מדורגת בדרוג הכללי במקום ה-90 בפיגור של 10:42 דקות מהמובילה.
 
לאחר קטע 5, ון דר ברגן ממשיכה להוביל


בקטע 4 עשתה קבוצת בולס-דולמנס תרגיל, עלתה לראש הדבוקה בקטע מישורי ויצרה פיצול בדבוקה. אנמיק ון פלויטן מקבוצת אוריקה סקוט, שניצחה בקטע השני ודורגה במקום השני בדרוג הכללי, נתפסה בחלק האחורי של הדבוקה וספגה בסיום פיגור של 2 דקות. גם עומר שפירא הייתה באותו חלק של הדבוקה.
בקטע 5 שנערך היום, ניצחה ון פלויטן בנג"ש של 12.7 ק"מ שנערך כנראה בתווי לא פשוט, שכן מהירות המנצחת הייתה 30 קמ"ש והפערים בזמנים בין הרוכבות היו גדולים. ון דר ברגן סיימה שנייה בפער של 41 שניות וממשיכה להוביל במרוץ. ון פלויטן חזרה לתמונת הדרוג הכללי ועלתה למקום השלישי אחרי לונגו-בורגיני.
עומר שפירא הגיעה בנג"ש במקום ה-48 בפיגור של 3:52 דקות ונמצאת בדרוג הכללי במקום ה-88 בפיגור של קצת פחות מ-16 דקות מהמובילה.
 
למעלה