טור דה פראנס - הספרינט בסיום בקטע 4 לא רק קאב וסאגאן

טור דה פראנס - הספרינט בסיום בקטע 4 לא רק קאב וסאגאן

ברור שהדבר שייזכר מסיום קטע 4 בטור יהיה ההתרסקות והפציעה של קאוונדיש שנגרמה על ידי המרפק של סאגאן שניסה לסגור לו את הדרך בין סאגאן ובין המתרסים. סאגאן נפסל בצדק.

אבל, בלי ששמנו לב, נרשם עוד פרק במאבק של ארנו דמאר מול נאסר בוהאני. שני הרוכבים ידעו יריבות קשה כבר בקבוצת FDJ שם רכבו שניהם. עזיבת בוהאני לקופידיס רק העצימה את היריבות. רק לפני שבוע בספרינט הסיום של אליפות צרפת נשארו בסיום רק שני הרוכבים האלו לפני כל שאר משתתפי המאוץ. דמאר שהוביל את הספרינט סגר את הדרך לבוהאני בתנועה אלכסונית. זה היה מספיק בשביל לעצור את בוהאני אך לא מספיק בשביל פסילה.
היום בספרינט חתך דמאר בתנועה אלכסונית את בוהאני ואילץ אותו לבלום וגם ניצח בסיום. בוהאני לא ידוע כצמחוני בנושא ההתנהגות בספרינטים ונשאר לנו לראות איך יהיה ההמשך. אפשר לראות סרטונים מקדימה http://nos.nl/tour/video/2181440-demare-wint-na-door-valpartijen-ontsierde-sprint.html
ומלמעלה http://www.steephill.tv/players/720...e&id=LeTour/status/882260461185642496&yr=2017
דמאר בתלבושת הטריקולור של אלוף צרפת. בוהאני בתלבושת האדומה של קופידיס. ניתן להבדילו מגריפל לפי הדשים הלבנים בשרוולים של קופידיס.
 
ניתוח של השעיית סאגאן מהטור בבייקפאנל

http://bikepanel.com/p/41483
לדעתי, היה צריך להשאיר את העונש המקורי ולא להשעות מהמרוץ. אין פה שום פעולה חריגה שלא קיימת בספרינטים אחרים. בכל מאוץ רב משתתפים, בטור וגם במרוצים נחשבים אחרים, הספרינטרים לא עושים ממש חשבון ועושים הרבה פעולות לא ממש חוקיות. לפעמים פוסלים ולפעמים לא. אם לא קאוונדיש היה נופל ונפצע, אלא רוכב פחות מפורסם, זה היה מסתיים כך. אני זוכר לפני כמה שנים, בג'ירו ד'איטליה, בטיני חסם רוכב בספרינט אל קו הסיום וניצח. הרוכב הנחסם שנתקל במתרס, עשה סלטה באוויר נחת על האספלט אך קם מיד והלך עם אופניו אל קו הסיום. בטיני נפסל ובכך הסתיימה התקרית.
 
קטע 5 - פביו ארו והמסקנות שלי

פביו ארו - זה אמיתי, ידבר חזק בהרים עד הסוף. כבר לפני הטור הראה כושר מעולה בניצחון מרשים מאוד באליפות איטליה בכביש. פודיום בפריז ואולי צהובה.
כריס פרום - בכושר מצוין - ימשיך ויתחזק. יש לו את הקבוצה החזקה ביותר במרוץ ועכשיו גם מעמדו כמוביל הבלעדי של הקבוצה נחקק סופית.
קינטנה - כמו פינו שגם הוא השתתף בג'ירו. עייפים מדי בשביל הטור.
ריצ'י פורט - מראה כושר טוב. יתכן והנג"ש הגרוע נבע גם מתנאי מזג אוויר גרועים במיוחד בזמן הרכיבה שלו (לא רכב כרוכב האחרון של קבוצתו כמו רוב הלידרים).
 
המאבק על החולצה הירוקה

עם השעיית סאגאן נפתח המאבק על החולצה הירוקה. מה יש לנו כאן? על מאוץ הביניים מקבלים 20, 17, 15 ו-13 נק' על ארבעת המקומות הראשונים. על הגעה לקו הסיום מקבלים 50, 30, 20, ו-18 נק' לארבעת המקומות הראשונים. בשני המאוצים מקבלים 15 הרוכבים הראשונים נקודות.
כרגע מוביל דמאר בבטחה עם 170 נק'. במקום השני קיטל עם 143 נק'. שלישי ורביעי מתיוס וגרייפל עם 96 ו-93 נק' בהתאמה.
למה "מוביל בבטחה"? כי אתמול ראינו שאת קיטל לא מעניינים מאוצי הביניים בקטע שבו יש לו סיכוי לנצח במאוץ אל קו הסיום. המסקנה: גם החולצה הירוקה לא מעניינת אותו. לא שהוא מתנגד ללבוש אותה, וגם יתחרה במאוץ ביניים אם הוא מגיע בהתחלת קטע שבהמשכו יש הרים גבוהים, אבל האסטרטגיה שלו ושל הקבוצה מכוונת לניצחונות בקטעים בודדים.
מי שנשאר הם גרייפל ומתיוס. מבחינת קבוצותיהם: לכל שלושת הקבוצות הספרינטרים הם מובילי הקבוצה. אם בגלל רוכבי דרוג כללי שהספיקו כבר לפשל ואם בגלל שזו הייתה המטרה של הקבוצות מלכתחילה, כך שבנושא זה אין יתרון למישהו מהם. ראינו שבספרינטים אחד על אחד, דמאר לא נופל מגרייפל, כך שיתרון 80 הנקודות של דמאר כרגע הוא יתרון רציני בהנחה שמדובר על ספרינטרים דומים בתכונותיהם.
הנעלם הגדול הוא מייקל מתיוס. יש לו יכולות טיפוס טובות מאוד והוא יכול ללכת עם בריחות בדומה למה שסאגאן נהג לעשות בקטעים הרריים יותר ולצבור נקודות במאוצי ביניים. מצד שני, הוא חייב להיות מעורב יותר בבלגן של מאוצים אל קו הסיום בקטעים מישוריים. אתמול הוא ניסה לשבת על הגלגל של קיטל, אבל ברגע שזה האיץ הוא איבד אותו. בהמשך המאוץ התקדם לא רע והגיע למקום שביעי. הוא אמר שהוא לא מתכוון לסכן את בריאותו במאבקים על מיקום כפי שראינו במאוצים הללו. בגישה כזו, גם עם צבירת נקודות במאוצי ביניים, קשה להגיע לחולצה הירוקה. כך שכרגע נראה שדמאר נמצא במצב מצוין להמשיך ולהחזיק בחולצה עד פריז.
היום בקטע 7, מאוץ הביניים כולל עליה קצרה אך משמעותית כ-1 ק"מ לפני קו המאוץ. לדעתי, כל שלושת המתמודדים שציינתי יכולים לצלוח עלייה זו ללא בעיה גדולה. קיטל יוותר על המאמץ ויעדיף להשאיר כוח לסיום. יתכן שגם גרייפל ינהג כמוהו.
 
למעלה