טור דה פראנס 2017 - קטע 1 נג"ש של 14 ק"מ בדיסלדורף

טור דה פראנס 2017 - קטע 1 נג"ש של 14 ק"מ בדיסלדורף

שידור חי בערוץ 5 של כל הקטע. מהרוכב הראשון שמזנק ב-16:15 ועד למזנק האחרון - כריס פרום שיוצא לדרך ב-19:32. שלשום, בהצגת הקבוצות היה הפרשן דרור פקאץ' (המאמן החדש של נבחרת ישראל באופני הרים), נראה מי יצטרף אליו היום.
קישור לערוץ 5 http://www.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=2911&docID=245193&lang=HE
למרות מה שכתוב בכתבה בערוץ 5 על המסלול הטכני של הנג"ש, לדעתי, המסלול תפור על טוני מרטין. בלי הרבה פניות ועם קטעים ישרים ארוכים. רוח צד של כ-14 קמ"ש תנשב כשירכבו לאורך גדת נהר הריין ויכול להיות שתהיה לה השפעה.
המועמדים המובילים מקרב המומחים בתחום הם:
טוני מרטין הגרמני מקטיושה
פרימוז רוגליץ' הסלובני מלוטו יומבו
ג'ונתן קסטרווייחו הספרדי ממוביסטאר
שטפן קינג השוויצרי מ-BMC
יוס ון אמדן ההולנדי מלוטו יומבו
מיכל קוויאטקובסקי הפולני מסקיי
מרוכבי הדרוג הכללי הבולטים הם כריס פרום וריצ'י פורט
מהספרינטרים, שחושבים כבר על החולצה הצהובה בקטעים הבאים: מרסל קיטל ופטר סאגאן.
ההימור שלי: שטפן קינג מ-BMC
 

UDYM44

New member
הגשם הפיל קורבנות....סקיי חזקים...המרוץ רק החל

 

UDYM44

New member
וולוורדה נטש...רכב כאילו אין מחר....הוא אמור היה להיות פועל

ככה לפחות הוא דווח לתקשורת...עכשיו לקויטנה ראש שקט...
 
לא רק הוא רכב כאילו אין מחר

את אותו דבר היה אפשר להגיד על רוכבי קבוצת סקיי: קוויאטקובסקי, קיריינקה וגראנט תומאס. כולם פועלים של כריס פרום ותיפקודם בקבוצה קריטי יותר משל ואלוורדה לקינטאנה. קוויאטקובסקי הוא בעל כוח מתפרץ ויכול לעזור לפרום בקטע הזה בו הוא חלש יחסית - דוגמת שיתוף הפעולה של סאגאן ופרום לפני שנה. גם היום קוויאטקובסקי היה זה שהושאר לסייע לפרום לאחרי הנפילה שלו. הוא לא הובא לטור בשביל בריחות.
אני מקווה עבור ואלוורדה שיחלים לגמרי ושמדובר בסוף העונה ולא בסוף הקריירה המקצועית שלו כרוכב אופניים.
 
לגבי קבוצת סקיי

היום בשידור בערוץ 5 אמר הפרשן דרור פקאץ' כי זה שלא הורידו את תומאס לעזור לפרום אחרי הנפילה שלו מראה שפרום הוא לא המוביל הכל יכול בסקיי ושברגע נתון הקבוצה יכולה לעשות הסבה לתומאס ולהפוך אותו למוביל הקבוצה.
לדעתי, זה קצת מוגזם. אני סבור שכל זמן שפרום בריא וכל זמן שהוא לא מראה חוסר כושר קיצוני, מעמדו כמוביל הקבוצה הוא בלתי מעורער. סקיי יודעים לנהל סיכונים. מבחינתם, אם פרום נפצע אז יש להם את תומאס ואת הנאו כתחליף למס' 1. ולכן, ברור שכשפרום על הרצפה ולא ברור מצבו, הם לא מורידים אחורה לא את תומאס (גם אם לא היה עם חולצה צהובה) וגם לא את הנאו וגם לא את מיקל לנדה. יש עוד 2-3 רוכבים שיכולים לעשות את העבודה הזו ואם יראו שהם לא מצליחם אז יורידו אחורה עוד 2 ואם גם אז לא יצליחו - אז סימן שפרום פצוע ובטוח לא כדאי להוריד את תומאס והנאו לסייע לו.
יכול להיות שהנפילה היום של פרום תתברר בעתיד כמשמעותית יותר ממה שנראה לנו היום בשידור החי, ואז יצא שפקאץ' צדק. אבל מבחינת הניהול של סקיי, ההתנהלות שלהם היום, לדעתי, לא מראה כלל על הזזת הקלפים, אפילו קצת, לכיוון תומאס. צריך לזכור, סקיי רוצים לנצח בטור. יש להם רוכב אחד שעשה את זה כבר שלוש פעמים ויש להם רוכבים שעשו קולות של מובילי קבוצה (ריצ'י פורט עם נג"ש איום שמראה כבר לאן יילך גם הטור הזה) ונמוגו ברגע שכובד האחריות הוטל על כתפיהם. יכול להיות שתומאס הוא לא פורט מס' 2, אבל זה הימור מבחינת סקיי.
 
למעלה