צמיגים

צמיגים

דיברו על זה פה לאחרונה?
הגיע הזמן להחליף צמיג. עדיפות לגלגול על פני עמידות. אבל לא תחרותי. רחוק מזה.
דעתכם המלומדת?
23 או 25?
ולמה יש כלכך הרבה סוגי פנימיות ואיך מתמודדים הכבישונים עם פאנצ'רים?
 

mk4th

New member
תמיד מדברים על זה :)

אני ממעדיפי העמידות, אז לא יודע שום דבר מנסיון אישי.
&nbsp
בגדול, ל25 יש התנגדות גלגול קטנה יותר או שהרכיבה איתו תהיה נעימה יותר, אבל הוא שוקל יותר. אם אתה כבד משקל (ולא משנה אם זה שומן או שרירים) אז לך על 25. 23 יהיה טוב יותר בקטעים הרריים או עבור רוכבים קלי משקל.
יש הרבה פנימיות לפי משקל, חומר הפנימית וסוג הוונטיל. פנימית עבה וכבדה תהיה עמידה יותר, אבל יהיה קנס בתנגדות גלגול. פנימית לטקס מקטינה את התנגדות הגלגול, אבל מחזיקה אוויר פחות טוב. ויש כמובן את אורך הוונטיל שצריך בחישוקים שונים.
 

rubber duck

New member
אז ככה

לגבי מידות פנימיות , אף פעם לא בדקתי איזו מדיה אני מכניס
אם זה מתאים ל 23 זה יתאים גם לך 25 ( מניסיון )

לגבצי צמיג
יש לי המלצה לא שיגרתית
Mavic Yukon
את הצמיג פגשתי לפני חצי שנה בערך
בלי כוונה
גילית צמיג 25 אוחז נהדר מתגלגל הייטב
ויחד עם זאת עמיד מאד

אין לי מושג מה מחירו

שרון
 

odedbc

New member
אחרי שנים שרכבתי (והמלצתי בחום) על צמיגי 25

פיתום התחלפה המוזיקה.
בערב שלפני רכיבה ארוכה, גיליתי ששני הצמיגים נראים זקנים ועייפים, עם כעשרה חתכים קטנים בכל אחד, כאילו התגלחו עם תער (מה זה תער?)
בתוך המגירה הכמעט ריקה, היו זוג צמיגים 25 שחורים, וזוג צמיגים 23 אדומים.
בחרתי באדומים ויצאתי למסע ארוך על צמיגים שיצאו מהאופנה.
מאז שרפתי עוד כאלף קמ והמסקנה היא, מצחיק לומר, שהרבה יותר נחמד לראות צמיג אדום מתגלגל לפני.
לגבי המסקנות ה״מדעיות״ האחרות, צר לי לומר, לא חויתי שום ירידה בביצועים או בנוחות הרכיבה.
התנגדות לגלגול? התנגדות לרוח? התנגדות לכוחות הרשע? ממש לא הרגשתי שום אחד מאלו.
כבישים מהירים, כבישים מחורבנים, עליות, ירידות. שום תלונה מיוחדת מהישבן או מהידיים.
אולי מכיוון שאחרי עשרות אלפי קמ, הישבן אדיש לחלוטין, ואולי נשחקה גם הרגישות שלי לכל מיני הפרזות פרועות על התנגדות לגלגול.
לגבי פנימיות, לא הרגשתי הבדלים תהומיים בין פנימיות מותגים לבין פנימיות עלומות שם 5 בעשרה יורו.
&nbsp
 

rubber duck

New member
אין ספק שצבע מוסיף המון

ההמלצה שלי אגב מגיעה מהמקום של צמיג שלא הכרתי והייתי בטוח שיהיה עוד צמיג
והתגלה האוחז נהדר

הציגי היחדי ולא משנה באיזה צבע או רוחב הוא יהיה הוא Maxis Refuze
ביום שארצה טרקטור אחפש איזה מיורה מבית למבורגיני משנת 1960 לערך

שרון
 

זכיר

New member
בדיקה השוואתית של התנגדות לגלגול של צמיגים שונים:

http://www.velonews.com/where-the-rubber-meets-the-road-what-makes-cycling-tires-fast
&nbsp
בבדיקה עלה S-Works Turbo Tubeless כצמיג עם הכי פחות התנגדות גלגול. בגלל שהוא טיובלס, אז הוא גם עמיד יןתר מצמיגים רגילים.
&nbsp
עכשיו רק נשאר לך להרגיש בעצמך את ההבדל בהתנגדות גלגול, כמו שרשם עודד, לא בטוח שתרגיש את ההבדל.
 

quant1

New member
בחירה בטוחה: Conti GP4000s. שתי אפשרויות נוספות בפנים:

איזה צמיג?
קלינשר, 23 עם התנגדות נמוכה יותר לגלגול (מהיר יותר) אבל עמידות נמוכה יותר לשחיקה והגנה פחות טובה בפני פנצ'רים:
Continental GP 4000s
הצמיג הזה אמור להחזיק אצלך לפחות 4000קמ
למי שמחפש "עדיפות לגלגול על פני עמידות. אבל לא תחרותי", זו הבחירה האופטימלית לפי דעתי.

צמיג עמיד יותר:
בחורף, כשזכוכיות על השול בכבישים רטובים מחוץ לעיר חותכות בקלות את הצמיגים, מומלץ לשקול Continental GP 4 season
חבל להשמיד צמיגים שעולים 150ש"ח לצמיג ברכיבה אחת על זכוכיות בגשם.

צמיג מהיר יותר (בחירה הרפתקנית):
Vittoria Corsa G
זה צמיג מדגם חדש שלא ניסיתי עדיין. ויטוריה מגדירים אותו כצמיג תחרות, אבל הם גם טוענים שהוא עמיד.

איך מתמודדים עם פנצ'רים?
1. תכנון מסלול רכיבה. לרכב פחות על כבישים שיש לך ניסיון רע איתם, שהשול בהם מלוכלך בזכוכיות, ברגים, גם אבנים לא עושות טוב לצמיג. להסתכל על הכביש לפניך ולהמנע מלרכב על עצמים מפנצ'רים ובורות. בכביש רטוב הסכנה לפנצ'ר גדולה יותר, לקחת את זה בחשבון כשמתכננים רכיבה.
2. הקפדה על תקינות של הצמיג. להחליף צמיגים שחוקים בזמן. על הצמיגים של Continental יש אינדיקטור שחיקה שמסמן מתי צריך להחליף אותם. במקומות שיש בהם חור קטנטן או חתך קטן בצמיג, אני מדביק בפנים הצמיג טלאי (עם דבק גומי), ונראה שזה עובד בסדר. היו לי צמיגי Conti GP 4000s שהשלמתי איתם 5000קמ למרות שהיו בהם כמה חורים וטלאים שהדבקתי בצד הפנימי של הצמיג.
בתקופות שאני יורד בהם הרבה ירידות תלולות (ירידות כמו מנס הרים למחסיה) או רוכב בתוך קבוצה, אני זהיר יותר ורוכב רק עם צמיגים במצב טוב.
3. גם אם יש פנצ'ר זה לא נורא. קח עליך משאבה קטנה,פנימית רזרבית וכפות חולצות ותחליף פנימית אם צריך. אל תשכח למצוא את המקום שבו התפנצ'רה הפנימית כדי להבין מה קרה, ולוודא שלא נשאר תקוע בצמיג גורם מפנצ'ר (כמו חתיכת זכוכית שבורה). יש גם מדבקות Park Tool GP2 שעובדות בסדר - אם אתה יודע איפה בצמיג נוצר החור, אז תשלוף רק משם חלק קטן של הפנימית, תדביק את המדבקה, וזהו - תחזיר,נפח וסע. אפשר גם להשתמש בבלוני CO2 כדי לנפח את הצמיג בקלות ללחץ גבוה אחרי החלפת/תיקון פנימית. אני לא משתמש ואין לי דעה לגבי שימוש בבלון CO2.
4. גלגל רזרבי. קבוצות מאורגנות לוקחות איתם גלגל רזרבי, ואז כשלמישהו יש פנצ'ר לא מבזבזים זמן ורק מחליפים גלגל.
 

asherme

New member
מדבקות

מצטרף להמלצה על סט מדבקות (דבק מוכן) כפריט חובה בפאוץ.
לעיתים, החור בצמיג גורם ליציאת סיבי מתכת זעירים מחתך הצמיג כלפי פנים - דבר שיביא לפיצוץ מיידי של כל פנימית שתנפחו - מניסיון !
אין דבר יותר מייאש מפרוק צמיג, החלפת פנימית, הרכבת צמיג, ניפוח ופיצוץ פנימית - ביום לוהט בשול הכביש !
תאתרו את מיקום החור הפנימי ותדביקו מדבקה או אפילו שתיים למען הזהירות.
באין מדבקה גם שטר כסף/ עטיפת ג'ל וכו' יעשו את העבודה.
 
למעלה