תוצאות בית גוברין 2017

תוצאות בית גוברין 2017

עילית גברים מנצח בהפרש גדול עומר גולדשטיין. ספרינט על הפודיום אופק חסון שני איתמר איינהורן שלישי
 
בית גוברין

ישבתי ברכב השיפוט..
טקטיקה חכמה של עומר..הקפה חמישית יוצא לבריחה עם עוד רוכב.
אז שומעים אותו אומר..אני לא מסתכל אחורה יותר..
פריצה והתנתקות של עומר..כאן נגמר המירוץ..
רוכב מדהים עם חשיבה חכמה
 
אכן

יניב שור ישב לצידי
אדם מלא ידע במירוצי כביש
חוויה לפעם אחת בלבד..לא נח לצלם ממכונית נוסעת..
מה גם שאתה כל הזמן בקדמת המירוץ
תודה רבה לינאי השופט לנהג אנשים מקסימים ביותר..
אלא אם אצטרף לאופנוע כמו במירוצים מעבר לים..
עבור הרוכבים זאת שמחה כל כך גדולה..
 
כמה דברים על הכתבה בבייקפאנל ועל המרוץ

דבר ראשון, המאמר הוא ברמה הגבוהה שבייקפאנל הרגיל אותנו עם הכתבות המצולמות של דני אסקרוב. תיאור מרוץ העילית, ניתוח, ראיונות והבעת דעה של הכתב. פשוט כל הכבוד.
דבר שני, אני מתעצבן על זה כבר כמה שנים, הביטוי "בית ג'וברין". אם רוצים ללכת עם היישוב הערבי, אז הנכון הוא בית ג'יברין. בית גוברין הוא ישוב יהודי עתיק וגם נקרא בשם זה בתקופת התלמוד. במקרה הזה, השם הערבי הוא על פי השם העברי העתיק ולא ההיפך.
דבר שלישי, כמות המשתתפים, לפי האקסל של התוצאות נרשמו 327 רוכבים. זו כמות יפה. אולי לא שיא ארצי אך בכ-30 רוכבים בערך יותר מבמרוץ אורים לפני חודש. כנראה שהמרחק מהמרכז מדבר גם הוא. אם ההשתתפות בעילית גברים ונשים היא מאכזבת כמותית, נקודת האור, לדעתי, היא כמות הקדטים הבנים. 37 רוכבים כשיש 4 קבוצות עם לפחות 4 רוכבים: TNT, CCC, TACC ועמק האושר. קבוצת NCC הדרומית, שהייתה קבוצת מאסטרס וספורט שלחה 3 רוכבי קדטים וזה חידוש מרענן.
דבר רביעי, בטיחות. לדעתי, זו הבעיה החמורה ביותר במרוץ בית גוברין. היא עלתה גם במרוצים קודמים והיא הולכת ומחריפה משנה לשנה עם ריבוי כלי הרכב בישראל והנהירה בשבתות האביביות אל מרחבי הטבע. אני מבין את הביקורת על המשטרה שלא ממלאת את תפקידה כפי שאנחנו היינו רוצים לראות, אבל כמו שנאמר בעבר "אין לנו משטרה אחרת". השאטלים רק הולכים ונהיים תכופים וללא התחשבות במצב העניינים הספורטיבי במרוץ, שממילא אחרי סיבוב אחד יש כבר רוכבים על כל קילומטר במסלול כך שבכל רגע השאטל יפריע למישהו. גם פלישה פיראטית של מכוניות למסלול הולכת וגוברת. הנקודה המסוכנת ביותר כאן היא דוקא התנהגות הרוכבים שבלהט המרוץ לא סופרים אף אחד. כשהכביש מישורי ויש שדה ראיה אז זה לא נורא אם רוכבים בצד שמאל של הכביש, כי גם השאטלים וגם רוב הרכבים הפולשים נוסעים בזהירות. אבל, ירידה במהירות גבוהה תוך חציית קו לבן כשאין לרוכב שדה ראיה ל-50 המטר הקרובים היא פשוט רולטה רוסית במצב העניינים הנוכחי, למשל בקטע שבין לוזית לעגור וגם בעוד מקומות. אני לא יודע על מה בדיוק מתדרכים את הרוכבים על קו הזינוק ואם רוכבי אופני היד שנמצאים אחרי 300 איש בקו הזינוק שומעים משהו (ההערה הבטיחותית הזו רלבנטית גם להם), אבל לדעתי, צריך לעשות צעדים מעשיים להקטנת הסיכונים הבטיחותיים לפני שיקרה אסון. ולא, סגירה סטרילית היא גם לא מעשית וגם לא מוצדקת.
בתמונה: עשרים שניות לפני הזינוק עצרה המשטרה את הזינוק בגלל בעיה כלשהי. היה רגע של מתח כשהמארגנים:דן בזנר (מימין) ונמרוד הנגבי מטכסים עצה עם המשטרה. תוך דקה הבעיה נפתרה והמרוץ יצא לדרך באיחור פעוט.

 
למעלה