רכיבה עם ציר מרכזי דופק/דפוק

זכיר

New member
רכיבה עם ציר מרכזי דופק/דפוק

באופני מורכב ציר מרכזי של שימנו מסוג הולוטק שתיים. הציר התחיל לדפוק ובהתאם התגלה חופש של כמה מילימטרים בנענוע של הקראנק.

השאלה היא האם אפשר להמשיך לרכוב ככה עוד כמה מאות קילומטרים עד שיגיע חלק חדש? או שעלי להשבית את האופניים מחשש להתפתחות נזקים נוספים ברכיבים אחרים באופניים?
 

mk4th

New member
תבדוק למה יש חופש

אם נדפק המיסב, או שפשוט השתחרר משהו.
אם יש חופש של כמה ממ בגלל שהמיסב נדפק, אז הוא נדפק קשות מאוד ויש סיכוי שתחרוץ משהו בשלדה או בקראנק עצמו.
 

זכיר

New member
שם נמצאים מוקדי הדאגה שלי

המיסב דפוק זה ברור. לא מאד אבל בבירור. לשלדה אני פחות חושש כי יש לציר הקראנק עוד דרך לעשות לפני שהוא יחצה את כל עובי המיסב ויגיע לשלדה. לציר אני חושש יותר.
&nbsp
פגשת נזקים מהסוג שתיארת?
&nbsp
פשוט שהמחשבה על השבתה מעיקה עלי. אחרי ההכחשה והכעס אני תקוע בשלב המיקוח. מנסה לדחות את הדיכאון ואת ההשלמה.
 

mk4th

New member
יש חופש צידי?

כלומר האם הציר יכול להחליק גם ימינה ושמאלה? אם כן, אז זה מצב מסוכן, כי הוא עלול להחליק מהמסילות של המיסב. אם לא, אז תוכל להמשיך עוד קצת.
לא נתקלתי בהתפרקות כזו בציר מרכזי. בגלגלים כן.
מיסבים של שימאנו עולים 80 -150 שח. הזמנה של רק מיסבים לא תהיה זולה יותר.
 

זכיר

New member
לא. החופש הוא בניצב לאורכו של הציר.

כאילו אחת הכדוריות חסרה. כמובן שזה לא אומר שחסרה גולה, אולי שחיקה מצטברת של הכדוריות\בית הכדוריות שמשום מה התגלתה בבת אחת, אולי שחיקה או נזק לחלק אחר של המיסב.. עדיין לא פרקתי לבדוק כי <תרוץ כלשהו> וכי לא יצא לי לצאת איתם לרכיבה נוספת מאז הגילוי.
&nbsp
המחיר אגב זול יותר בהזמנה מחו"ל (בערך חצי מחיר) גם אם לוקחים בחשבון את מחיר המשלוח. אם מחלקים את מחיר המשלוח על כמה פרטים נוספים, אז בכלל.
 

זכיר

New member
אגב

פרקתי את הקראנק ומצאתי שאמנם לא חסרות כדוריות, אך עדיין קיים חופש מוגזם במיסב שמעיד על שחיקתו מעבר לרמה מקובלת. סגירה מהודקת יותר של הקראנק מבטלת את מרבית החופש החריג ונותנת הגנה לציר ולשלדה מפני חיכוך לא רצוי. הגנה זמנית כמובן.
 
למעלה