שלום, שאלה:

nachshon4

New member
שלום, שאלה:

יש לי אופניים עם מערכת 105, והקסטה היא של 9 גלגלי שיניים. מה יקרה אם אקח גלגל אחורי עם קסטה 10 וארכיב על האופניים? האם זה יסתדר?
 

rubber duck

New member
נתחיל מהסוף , לא יהיו לך 10 הילוכים או 20

מה כן יהיה
יש סיכוי שיהיהו העברות הילוכים סבירות
קפיצות פה ושם
תיאורטית זה אמור לעבור על כולם
אלא שהשרשרת עבה מידי ולכן יהיהו הרבה קפיצות

כדי לקבל מערכת של 10/20 חשוב להחליף את ידיות ההילוכים
במערכת של שימנו האינדקס של ה 9 וה 10 זהה ומכאן שבמצב זה עם 10 גלגשים מאחור וידית 10 מלפנים בתוספת שרשת תואמת, אכן תקבל 20 הילוכים

האם זה שווה את העלות, אם מדובר על ריענון לשלדה קיימת אזי מאד מאד שווה
אם מדובר על דרך לעלות במספר ההילוכים כדי לחסוך החלפת אופניים
כאן הדעות כבר חלוקות

בהצלחה

שרון
 

יעקב 471

New member
לא יעבוד

ידית ההילוכים הימנית היא של 9 הילוכים וזה כבר שונה. בנוסף השרשרת של 9 שונה משרשרת של 10 והיא לא תתלבש על הקסטה כמו שצריך . בקיצור לא תהיה לך הנאה מרכיבה שכזאת.
 

nachshon4

New member
תודה על התשובות

שקיבלתי משניכם.


ביום שישי חזרתי לכביש, לראשונה.
רכבתי על אופניים ישנות שלי, עם מערכת 105, 9 מהירויות.
מכיון שאני עוד מתרגל על הטריינר בבית, אני לא רוצה לעלות על הטריינר עם הצמיג של הכביש, כי הטריינר הורס אותו.
הגלגל האחורי מהאופניים המעוכות תקין לגמרי (וגם מאד איכותי...), אז רציתי שיהיה לי גלגל לטריינר וגלגל לכביש, אבל הגלגל מהאופניים בלאי הוא עם קסטה דורה אייס 10 מהירויות. מה שאעשה - פשוט אחליף לו קסטה לכזו של 9.

בנוסף, אשתי הודיע לי ביום רביעי האחרון שלכבוד 50 שנה להיווסדי (עוד חצי שנה) אני נוסע השנה לטור דה פראנס...
קודם צריך לחזור להיות בן אדם, ואז לחזור לכושר.
 

ItsikH

Member
כשהחלפתי מ-9 ל-10 נדרשתי לא רק להחלפת שיפטר אלא גם הגלגל
נזקק לבניה מחודשת [שזה שווה ערך להחלפתו].
שים לב בהחלפה ההפוכה שאתה מתאר, יתכן שצריך ספייסר [שזה כמובן מינורי ביחס לכיוון ההפוך כפי שתואר כאן].
 

זכיר

New member
יש גלגלים שאפשר להסב אותם בקלות מ 10 ל 9

פשוט להחליף את הקסטה. לפעמים אולי צריך להוסיף ספסר. אם אני לא טועה, לקסטות של שימנו 10 ו 9 יש את אותו רוחב. שווה לך לבדוק על הגלגל שאתה רוצה.
&nbsp
ואז תוכל להתחדש בגלגל בלי להחליף שיפטר.
 
למעלה