דיסק או לא להיות

דיסק או לא להיות

שלום לחברי הפורום..
כמעט ובא לי לקלל את הדיסק באופני הכביש..כמה התלבטיות והתחבטיות..
עומד לפני רכישת אופני חלומות..לא בגלל שאני צריך..בגלל שזה חלום..
ושאלת מעצורי הדיסק מסרבת להעלם מהשטח..
כיוון שזאת בחירה שאין ממנה חזרה חשוב לי לשמוע דעות..לכאן או לכאן
תודה וברכה
יהודה
 

odedbc

New member
בלמי דיסק

לפני מספר שנים גמני התלבטתי. אני אוהב לטפס, אבל צריך גם לטוס למטה והדיסקים נראו לי כתשובה האופטימלית. בדקתי, לא מצאתי תשובה החלטית, ומתוך תחושת בטן, החלטתי לוותר על דיסקים.
גם אופני הכביש הבאים, יהיו (ככל הנראה היום) בלי דיסקים.
&nbsp
הנה עוד מישהו שהתלבט ופורש את מחשבותיו בנושא
&nbsp
https://www.crazyguyonabike.com/doc/page/?page_id=8174
 

rubber duck

New member
אחת השאלות הגדולות בעולם אופני הכביש

כיום אופניים מצוידים בבלמי דיסקי אסורים לשימוש במירוצים לפי חוקת ה Uci
הניסיון בתחילת העונה כשל
וממה שהבנתי הרוכבים התחרותיים מתנגדים נחרצות
אישית אני לא מתלהב מהנושא
היתרון הגדול ביותר שקיים עבור רוכבים שטח- פינוי בוץ , כמעט ואינו רלוונטי לאופני כביש
נכון שעוצמת הבלימה של בלם דיסק עם מערכת הידראולית תיאורטית גבוהה יותר
אך בפועל בודדים הרוכבים שמסוגלים לנצל את היכולת הזו


אם אתה יכול להשתהות עוד כמה חודשים , סביר שתקבל יותר תשובות לגבי הלך הרוח בעולם
אם אתה לא מתחרה וכל מה שמעניין אותך הוא הנראה אישית
הרי שלך עם מה שעושה לך טוב

בהצלחה

שרון
 

ItsikH

Member
לא באמת תלוי בהעדפות שלך
כמו שתמיד התנגדתי ל-11 והיום אני עם 11 - מה שהשוק קובע.
 

zeero

New member
אני עם בלמי דיסק כבר חצי שנה - פשוט מדהים

כרוכב וותיק הגר באזור הרי ירושלים וירידות חדות הן חלק משגרת רכיבותי, אני ממליץ בחום על מעבר לבלמי דיסק. היתרון הגדול נעוץ כמובן בבלימה עצמה ובביטחון הרב שזה מקנה לרוכב. עד כה כשירדתי בירידות של נס הרים, נתיב הל"ה וצובה הייתי רוכב עם חשש פנימי גדול ולא אחת מאט את "הגילגול הטבעי" תוך "פימפום" שלא לצורך. לאחר החלפת האופניים, לכאלו עם בלמי דיסק והתגברות תחושת הבטחון האישי, אני מבצע את "הגילגול" בירידות בצורה יותר נינוחה, מהירה ובטוחה. היתה לי התלבטות לפני הקנייה לגבי תוספת המשקל אבל זה ממש זניח.
שיהיה בהצלחה ורכיבה בטוחה בירידות.
 

gnh23

New member
בטח דיסק

יש לי וזה עולם אחר.
המקצוענים לא ירצו כי זה מאריך את זמן ההחלפה וכל שניה קובעת.
אם לא כל שניה קובעת לך, לך על זה!!!
 

דני 10001

New member
לא רק יתרונות

נכון שהבלימה משמעותית טובה יותר , משמעותי במיוחד לאלו שרוכבים הרבה באזורים הררים , אך יחד עם זאת יש גם לא מעט חסרונות . חיכוכים מעת לעת , אשר כמעט ובלתי נמנעים , של הדיסקים ברפידות . הדבר היוצר רעשי חיכוך לא נעימים , שוחק את רפידות הבלם ומאט את סיבוב הגלגל . כמו כן נטיית הדיסקים להתעקם , תוספת משקל כללי לאופניים ושליפת/הרכבת גלגלים אחרי תיקון פאנצרים נוחה וקלה פחות . אגב שמעתי כי השיטה לא התקבלה באיגוד המקצועי בגלל בעית בטיחות בעת נפילות שרשרת בקרב הרוכבים כאשר הדיסקים מהווים כמעין סכינים אשר יכולים לגרום לרוכבים לפציעות קשות ואף אנחנו כחובבנים חשופים לסכנה זאת ברכיבה בפלטונים . בקיצור לא כל חידוש אוטומטית תורם וטוב לכל אחד מהרוכבים וכל אחד צריך לבדוק היכן הוא עומד בסגנון ואופן הרכיבה שלו לעומת היתרונות/חסרונות של המערכת ביחס אליו .
 

ItsikH

Member
המגמה היא הגדלת התלות של הרוכב בליווי טכני צמוד
הנה למשל, החלפת כבל בשיפטרים על השלדה היא טריוויאלית לגמרי, בשיפטרים STI מסתבכת, וכשהכבלים צמודים לכידון - עוד יותר, אבל בהילוכים אלקטרוניים - אין יותר אפשרות תיקון בשטח כלל.
אז - אם יש לך רכב חילוץ זמין לכל מצב, מישהו שיבוא לחלץ אותך במקרה תקלה - לך על זה. אחרת - לא.
 

דני 10001

New member
העלתה תרחיש קיצוני

המערכת מוכחת ואמינה ביותר וכבר קיימת עשרות שנים באופני ההרים עם מיעוט קיצוני של תקלות דרמטיות שיביאו אותך להתקע באמצע רכיבה . באופני ההרים לעומת כביש אתה הרבה יותר מנותק ומבודד מציוויליזציה ונמצא לא אחת " בשום מקום " בעומק השטח ללא כל ישוב סמוך כך שאם המערכת לא היתה מספיק אמינה ואי אפשר היה לסמוך עליה היא מזמן היתה מוחלפת בשיטה אחרת . . כמובן שהכל יכול לקרות בדיוק כמו שגם יכולים לקרות עוד עשרות תקלות שונות ומשונות שלא קשורות לבלמים ואשר יכולים לתקוע אותך באמצע רכיבה כך שאין לדבר סוף . אגב גם בהילוכים האלקטרוניים יכולה פשוט להגמר הסוללה או ששכחת להטעינה מבעוד מועד שלא לדבר על תקלות מורכבות יותר ועדיין הנעירה לכיוון המונית . לא זאת הסיבה לדעתי לא לאמץ שיפורים ושיכלולים בעולמינו הדינמי במיוחד במוצר שכבר עבר תקופת נסיון נכבדת והוכיח את עצמו . יחד עם זאת מצד שני גם לא חושב שצריך לעוט על כל שיכלול או פיתוח של התעשיה כי בצד היתרונות בדר"כ יש גם חסרונות ו/או לפעמים פשוט השיכלול לא נחוץ לך ולא תורם לך הרבה ( מה גם שחלק מ"ההמצאות " הם גימיקים שיווקיים של התעשיה לגרום לך כל הזמן להיות בתנועה ובשדרוג ) . כל רוכב צריך לחשב לעצמו עלות תועלת ועד כמה העניין נחוץ ומשרת את המטרה לגביו .
 

ItsikH

Member
אם תרחיש קריעת הכבלים באמצע שום מקום קיצוני כל כך
מדוע קרה לי כל כך הרבה פעמים? בקיצוניות, פעם אחת מיוחדת ב-GREAT OCEAN ROAD, מאה ק"מ לכל כיוון יש רק קנגורו, ופרות. למזלי, למוד נסיון, כבל ספייר אני מחזיק בקביעות יחד עם הפנימיות [כן, ברבים, ולמרות שיש לי בונטרגר. וגם זה מנסיון].
הטענה שהילוכים אלקטרוניים אמינים יותר, עלי לא מקובלת בגלל מכפלת הסיכוי בסיכון - לא משנה כמה קלוש הסיכוי, הסיכון בלתי נסבל עבורי. לא באוסטרליה, אבל גם לא בכביש המערכת בגבול לבנון. שלא לדבר על רכיבה בגשם שוטף שעות ארוכות, טרם נתקלתי במערכת אלקטרונית עד כדי כך אמינה שחסינת גשמים לחלוטין ללא הגבלת זמן.
 

דני 10001

New member
קצת איבדתי אותך

כבלים ? אנחנו מדברים על אותו הדבר ? אני דיברתי על מערכת בלם דיסק הידראולית הפועלת על צינורות שמן כמו באופני ההרים , לא זאת המערכת המדוברת גם באופני כביש ? . לגבי הילוכים אלקטרוניים לא ניסיתי כך שלא יודע את נפלאות המערכת אבל כל עוד שכוחי באצבעותי ומצליח להעביר הילוכים בשיטה המכנית של ידיות ה sti שלי ואפילו בקלילות ובהעברה חלקה , לא ממש מוצא טעם או פיתוי אפילו לא בפזילה לכיוון . בגדול אם אזרום הלאה מספר צעדים עם הראש שלך אז הכי טוב שילדת כרומולי כגון בוטקיה קולומבוס sl לדוגמא ( לא צריך לקחת את האופניים לצילום רנטגן מתוך חשש לשבר בלתי נראה לאחר מכה או נפילה ) . שילדה חזקה אמינה ונוחה לרכיבה שלעולם לא תאכזב אותך . זאת בשילוב עם העברת הילוכים סופר אמינה וקלה לתפעול של ידיות בשילדה , מספיק 9 הילוכים ( השרשרת עבה וחזקה יותר ) , מערכת 105 ( סוס עבודה חזק ואמין ) , גלגלים לא מהקלילים עם 36 שפיצים וכו וכו . תוכל לישון טוב בלילה גם בערבות אוסטרליה וגם בגבול הצפון . נכון שהאופניים ישקלו 10 קג או יותר אבל למי איכפת ? אנחנו מקצוענים שמתפרנסים מזה ? ואגב אני לא כותב את כל זאת בציניות , בכלל לא , אפילו מתחיל להשתכנע בעצמי תוך כדי כתיבה שיש הגיון בשגעון .
 

ItsikH

Member
כן, כמעט, זה החלום כמעט בדיוק, אבל...
החלום - כרומולי [הסברת למה], הילוכי שלדה [בגלל הכבלים], קסטה לא יותר מ-9 [גם הסברת - עובי השרשרת ותוחלת חייה], גלגלים 32 שפיצים סטנדרטיים [לא צריך 36, 32 מספיק, מנסיון - וזה מה שיש לי גם עכשיו]. ההבדל במשקל ממש לא תהומי.
אבל...
לך תמצא כזה דבר, והמחיר עלול להיות מאוד מאכזב, זה נשמע זול יותר מאופני קצה - אבל צפוי להיות יקר הרבה יותר ממה שנדמה. שלא לדבר על הקושי לאתר את כל החלקים הדרושים, ושלא לדבר על חלפים במקרה הצוריך - כי אמינות זה נחמד, אבל חלפים תמיד צריך שיהיו.
ד"א ברק מג'ר רכב על אופני קנונדייל מקוריים משנות ה-90 כ-10 שנים בלי להחליף שרשרת או קסטה... והוא רוכב חזק והרבה.

בביקורי האחרון בספרד, השמיני במספר, רכשתי את אופניי הנוכחיים, בחנות במדריד בה אני קבוע כבר 10 שנים [אז היתה חנות שכונתית, היום רשת מצליחה]. האופניים האלו עומדים בניגוד גמור לחלום, אלומיניום CAAD8, קסטה 11, STI כבלים נסתרים.
אבל מה, המחיר... זה בדיוק הענין, מה שהשוק קובע - המחיר של הטרנד הנוכחי הוא האטרקטיבי ביותר מבין האפשרויות. ובינתיים, טפו טפו, עובד נהדר.
 

דני 10001

New member
ניתן להשיג

עם קצת סבלנות ניתן להשיג שלדת כרומולי ואפילו במחיר שווה לכל נפש , בהרבה הרבה פחות כסף מאופני קצה וגם לא קצה של היום . אצל רבים וטובים שוכבות בבית ללא שימוש . בכל זאת מדובר בשלדות בסכ"ה משנות ה 90 שזה לא משהו מאי שם מראשית המאה הקודמת . מערכות 9 עדיין זמינות לגמריא בשוק וגם לא כזה דרמטי להתפשר בקסימום על 10 הילוכים כך שלא רואה כל בעיה משום כיוון . אגב בחרת באלומיניום בגלל המחיר האטרקטיבי או שיקולים נוספים ? . והנה אתה ההוכחה שהמציאות של היום לא כזאת נוראה . בניגוד לתזה שלנו על סוס עבודה מפעם , אתה בכל זאת רוכב לבסוף על סוס אציל , משוכלל , עדין ומפונק ולמרות הכל טפו טפו ( כמו שאמרת ) גם הם יודעות לעשות את העבודה באמינות ונחישות . כלומר בסכ"ה בדרך כלל היצרנים די יודעים מה הם עושים . בדומה לדוגמא למכוניות של פעם שהיו בסיסיות לחלוטין אבל לעשרות שנים לעומת של היום משוכללות ומתוחכמות אך בעלות אורך חיים של שנים ספורות בלבד ובכל זאת אף אחד לא מעוניין ולא מביט יותר לאחור .
 

ItsikH

Member
כל מה שחדש מהחנות עובד טיפ טופ
הבעיות שהעליתי נוגעות לבלאי. כך למשל, בהילוכי שלדה אתה יכול לזהות בלאי בכבלים, בשיפטרים - עד שלא ייקרע ממש לא תדע [לכל היותר, אם יש לך מזל, קצת לפני הקריעה יופיעו סימנים מעידים].
אותו דגם בדיוק, בן שנים ספורות בלבד, שוכב אצלי במטבח, כאבן שאין לה הופכין. והנה התשובה לשאלתך, מדוע בחרתי בו דווקא:
  • אני מכיר היטב את הסוס הזה, על כל חסרונותיו האפשריים.
  • אני יודע שחדש מהחנות, הסבירות שאתקל באחת הבעיות האלו במסע שניהלתי בספרד לא ממש רלוונטית. אפילו פנצ'ר לא היה לי.
  • אבל מעל הכל, לחנות היה מבחר מוגדר היטב של אופניים לפי המפרט שהגדרתי, כרומולי לא עמד על הפרק כלל.
נאלצתי להתפשר הן על ה-11, הן על הכבלים הנסתרים של השיפטרים, ואפילו על קראנק FSA שלא קשור לדיון שלנו כאן - כי זה מה שיש.
אה, והמחיר - 4000 שקל בדיוק, כולל הכל. CAAD8, מידה 51.

ד"א בדקתי ביצועים על האופנים החדשים והשיפור מורגש - ולהערכתי זה פחות מפני שהציוד עצמו טוב יותר, אלא בעיקר מפני שהוא חדש.
 

nachshon4

New member
מוזר, בכל ימי חלדי ברכיבה

מעולם לא נקרע לי כבל.
אבל אם להתקע איפשהו, ה-G.O.R מגניב (עדיף לא בחורף). ודווקא יש קרוב גם קואלות...
 

ItsikH

Member
בפועל מצאנו איזו חנות אופניים לא רחוק מדי, אלא רק ש
ביום שני היתה סגורה
הכבל נקרע בשלב די מוקדם בGOR, אי שם בין ג'ילונג לאפולו ביי, נדמה לי שהחנות הסגורה היתה באפולו ביי.
 
למעלה