קטע 19 - מהפך בג'ירו

קטע 19 - מהפך בג'ירו

אסטבן צ'אבז עלה לראש הדרוג הכללי, ניבאלי שני וון קרויסוויק, שנראה בטוח מאוד בחולצה הוורודה, ירד למקום השלישי, לאחר שנפל בירידה מהעלייה המרכזית של הקטע היום ורכב בבדידות מזהרת את רוב הקטע עד העלייה האחרונה. אילנור זכארין שדורג חמישי ורכב חזק בקטעים האחרונים, נפל באותה ירידה נפילה מכוערת ומאוד מדאיגה, שהתבררה בהמשך כפחות קשה ממה שנראה לראשונה ופונה לבית חולים.
לדעתי, הכישלון ההולנדי הוא בראש וראשונה של המנהל הספורטיבי של לוטו יומבו במרוץ, העונה לשם יאן בוון (BOVEN Jan). היה ברור שברגע שרוכב מהדרוג הכללי ילחץ על פדלים בעלייה המרכזית של הקטע, כל רוכבי לוטו יומבו יתאדו. במצב כזה לא משנה אם בקטע הראשון של המרוץ רוכבים ליד ון קרוייסוויק 6 רוכבים מקבוצתו או 4 רוכבים, יש לזה בדיוק אותו אפקט. המנהל ההולנדי היה צריך כבר לפני תחילת הקטע להורות לפחות ל-2 רוכבים של הקבוצה לנסות להכנס לבריחה שתצא בתחילת הקטע וכמובן לא לעבוד בבריחה. גם אם רק אחד היה מצליח להכנס לבריחה כזו הוא היה לעזר רב לוון קרויסוויק בירידה ובמישור עד העלייה האחרונה. ון קרויסוויק התחיל את העלייה האחרונה במינוס 3 דקות, כלומר, את רוב הפיגור הוא צבר בקטע הזה. גם האפקט הפסיכולוגי של לרכוב יחד עם בן קבוצה לעומת לרכוב לבד הוא חשוב.
 

cipo 1

New member
אודי עזוב טקטיקה ומה המנהל של לוטו יומבו היה צריך לעשות

Steven Kruijswijk לא היה פסיד היום את הג'ירו אם לא היה מתרסק לתוך קיר השלג (למזלו) אחרת היה מסיים לפחות כמו אלינור זכארין.
Steven Kruijsijwk היה עד לאותו רגע הרוכב החזק בג'ירו גם ללא עזרת קבוצתו.
מי שלא ינצח את הג'ירו הזה והלוואי וזה יהיה ניבלי בעייני לפחות יחשב כמנצח שזכה לא במה שנקרא Dog Fight אמיתי .
ודעתי הפרטית בלבד שאבס וניבלי היו צרכים להאט ולתת לקרסוויק לחבור אליהם
על-מנת להעביר את ההכרעה לעליה האחרונה .
שבת שלום !!
עודד צור
 

stowasser

New member
מובן שלא היו צריכים להאט

הם ניערו את ולורדה כמה רגעים לפני כן ואם היו מאטים היו מאפשרים לו לסגור את הפער (ניבאלי פיגר בדקה וחצי אחרי ולורדה ובאותם רגעים נאבק בו על המקום השלישי).
חוץ מזה: ההתרסקות של קריזוויק באשמתו שלו בלבד. הוא אינו גולש ברמה של ניבאלי וצ'אבס ושגה בפנייה. הוא מודה בכך בעצמו: http://www.cyclingnews.com/news/gir...feated-after-crash-costs-him-the-pink-jersey/
 

ariasdo

New member
סוף סוף ניבלי -נצח ברכיבת סולו מהירות לקטע 19- 37.4 קמ''ש

הסולו היה בקטע העליה האחרונה - ניבלי עלה בסולם לחולצה הורודה למקום השני .

תקצר קצר לשלב

קרוסוויק שהוביל את החולצה הוורודה 5 ימים ברצף נפל החליק לשלג בתחילת הירידה של בעלייה הראשונה בערך בק''מ ה 101 מתחילת השלב
( ירידות זה תורה שלמה שרק מעטים שולטים , וטעות בירידה זה תמיד קריטי )

שלב 19 הוא ההפך הגמור משלב 16 מבחינה טופוגרפית .

בשלב 19 הררי -רוב הדרך זה מגמת עליה ו2 עליות קשות - אם כל היכולת שהפגין ניבלי הממוצע לשלב רק 37.4 קמ''ש

בשלב 16 הררי -רוב הדרך זה מגמות ירידה וירידות ולכך המהירות היתה 44.3 שיא לקטע הררי .
מדובר בהפרש גדול של 7 קמ''ש

היום עם כל התאונה של קרוסוויק שגרמה לו הפסד של כ 5 דקות המהירות שלו לקטע זה 36.7 קמ''ש
זה 0.7 קמ''ש פחות מניבלי במוניכם של מהירות קמ''ש זה מזערי

אז באופן חד משמעי ההבדל הגדול בין המהירות בשלבים - התוואי של המסלול קובע - "ושלא יעבדו עליכם" .

החולצה הוורודה החליפה בעלות יושבת על צ'אבס .
בצמרת ההפרשים קטנים של דקות .

מחר שלב 20 יום הררי קשה - קרוסוויק דקה רחוק מצ'אבס פגוע מהתאונה והפסד הזמן - מחר זה המבחן שלו נראה עם לג'ינג'י יש אופי .

ניבלי שמכונה הכריש
הריח דם וקיבל תיאבון

מחר יום מעניין ומותח מקווה שיצא לי לראות שידור חי ולא הקלטות .

שבת שלום ולילה טוב

אריה סדובניק
 

natyh

New member
סוף מאי כמה שלג
.

 

YotamKa

New member
לא נדיר כזה שלג בסוף מאי. מדובר על גבהים למעלה מ-2500.

רמת גבהים של סטלוויו וגאביה, אבל בצרפת.
 

natyh

New member
שוין ....


2500 מטר זה גבוה...?
האם ידוע לך מהו גובהו של אתר הסקי הגבוה בעולם ומה מצב השלגים בו כעת ?
 

YotamKa

New member
זאת בטח שאלה טריקית. אז לא יודע.

אבל בגאביה וסטלוויו לא נדיר לראות קירות של שלג בג'ירו. עד כדי ביטול המעבר שם. אז מה שונה פסגת הבונט הצרפתי שגבוהה משניהם בשיאו?
 

natyh

New member
תיקון קטן


בתגובה הזו כתבתי כי לא נראה לי כי המוביל ימשיך עם הורודה לאחר הקטע ה 19:
"
הקטע ה 19 .
סימנו אותו בקטע ה 16 קבעו את הטקטיקה ועכשיו צריך להגיע המאטאדור ולתת את המכה הסופית .
אומנם מאטאדור הוא שם בספרדית אך יש לפחות איטלקי אחד שחייב לולורדה חוב קטן על השפלה באולימפידת לונדון ...
בקיצור ניבאלי לדעתי ישמור על ולורדה טוב טוב .
עדין חא התעדכנתי מספיק במירוץ הזה ולא מעריך שאספיק להתעדכן אך גם פאביו ארו כבר הוכיח שהוא לא קוטל קנים .
ומעריך שיש עוד כמה שמחכים בתור , אבל הסיכוי הטוב ביותר הוא של ולורדה .
"
החוב של ניבאלי הוא מאליפות העולם מלפני ארבע שנים בה ניצח הפורטוגלי באדיבות אלחנדרו ולורדה .
אליפות העולם התקימה באיטליה בה ניבאלי היה המועמד הברור בסוף הקטע רכבו פוריטו ולורדה ניבאלי והפורטוגלי שהיה הפועל של ולורדה בוולטה ,בה משך אותו להישג מדהים בסגירת הבריחה של קונטאדור .
ולורדה חיסל את ניבאלי ופוריטו בניגוד לאינטרס הספרדי וגבר על ניבאלי בספרינט הסיום .
עלבון צורב לניבאלי בבית .
היום ניבאלי חיסל את סיכויו של ולורדה לפודיום ובכה בסיום הקטע.
מקריות ?
לא נראה לי !
 

natyh

New member
לא סולו.

זוהי הדרך היחידה בה שען כניבאלי יכול להתגבר על האיכויות של המטפסים .
ניבאלי לא יכול להחזיק מעמד ולשנות קצב בעליה כמו המטפסים הקטנים וזריזים.
אך הוא יכול להחזיק קצב קבוע שהם לא מסוגלים להחזיק.
ולורדה ידע זאת וידע שהוא חייב להיצמד אליו ולשמור , למה לא עשה כך?
לדעתי הקבוצה לא עובדת מספיק עבורו ולא נשארות לו לולרדה עתודות כוח.
אותה רכיבה הסטורית מ 2003 בולטה הספרדית בה נמשך אלחנדרו בידי אוסקר סיבליה בסיירה נבדה ואז הגיח משום מקום כדי להראות לפליקס קארדינאס ורוברטו היראס את הגב לא חזרה על עצמה מאוחר יותר ברמות הגבוהות , הקבוצות לא עבדו עבורו מספיק .
כן עבדו עבור קונטאדור וניבאלי, גם בחירת קבוצה היא חלק מהענין.
 

cipo 1

New member
צלע שבורה ל -Steven Kruijswijk ספק עם ירכב היום את קטע


 

rubber duck

New member
רכב גם רכב ובגבורה

זה לא עזר לו ברמה של למצח
גם את המקום השלישי הוא איבד
וזה לא שינה דבר הוא נתן את הכל

שרון
 
למעלה