שלב 16- שיא מהירות בקטע הררי - המהירות הממוצעת כ 44.3 קמ''ש

ariasdo

New member
שלב 16- שיא מהירות בקטע הררי - המהירות הממוצעת כ 44.3 קמ''ש

כפי שהערכתי בהודעה של שלב 15 הציטוט :
'' שלב 16 קצר יחסית - 132 ק"מ' – הררי , בתחושת בטן - הפרופורציה של גובה מצטבר עולה פחות מהיורד.
בסבירות שהמהירות הממוצעת לקטע תהייה גבוהה יחסית להררי ''.

עם בוחנים את הגרף המצורף לקטע 16 יש כ 31 ק''מ עליות ו99 ק''מ ירידות או מגמת ירידה .
זה מסביר את המהירות הגבוהה .

סיכום קצר לקטע


המנצח בשלב - ולורדה ממשיך להשתפר אבל עדיין רחוק כ 3.5 דקות מהחולדה הוורודה .
סוף סוף יש לולורדה ניצחון בשלב בז'ירו הוא נצח בפינש בסיום .

ולורדה רוכב מבוגר יחסת מעל 36 הרבה שנים זה העבודה שלו טור וואלטה ג'ירו וחוזר במחזוריות
צבר בעיקר ניצחונות בקטעי שלבים בטור דפרנס וגם בוולאלטה .


החולצה הוורודה - נשארה על קרוסוויק רוכב הולנדי שגם היום כמעט גם נצח בשלב
קרוסוויק בנתיים נראה חזק מאוד ויש לו סיכוי לשמור על החולצה הורודה .

בצמרת המרווח נפתח - הפרשי זמן בין 3-11 דקות בעשיריה הראשונה .

ניבלי עדיין לא מצליח להראות יכולת אפילו נחלש - כרגע רבעי כ 4.40 דקות מהחולצה הוורודה ..

המהירות הכללית הממוצעת ב16 השלבים עלתה קצת ל 40.3 קמ''ש .


מחר שלב 17 - 196 ק"מ' – קצת גבהות והרבה מישור במגמת ירידה .
בסבירות שהמהירות הממוצעת לקטע תהייה גבוהה מאוד .

אריה סדובניק

 

natyh

New member
מוזר ?

מתי לאחרונה ולורדה וניבאלי הופיעו לג'ירו ?
מתי לאחרונה ולורדה נראה בג'ירו ?
מתי בכלל הוא נראה בג'ירו ?
 

ariasdo

New member
בתור השומר האישי של וולורדה אתה צודק הטורים החביבים עליו

זה הטור דה פראנס והוואלטה - איטליה זה רחוקה מהבית

עכשיו יש לולורדה ברזומה גם זכיה בשלב בז'ירו .

בלהט הכתיבה ובמסגרת היכולת שלי בעברית קלוקלת לכתוב ולנסח נכנסים טעויות חוץ משגיעות כתיב שלי .
אבל ההשפעה של הטעויות על הנושא והעניין המרכזי בהודעה זה שולי ולא חשוב לחתך הצופים בפורום .

מה שמשנה בשיווק זה הכותרת והעיניין המרכזי בנושא .השאר זה נלווה
אם המומחים היו עוזרים בהשתתפות בפרשנות אני הייתי מתרכז רק במה שאני יודע , ולא מתפזר לעוד תיאורים ותוספות .

אבל עזבו אותי לבד בגשם . אני מטבעי לא נוטש בכל תחום משימה או מצווה שהתחלתי אם אין תחליף או מחליף .

אריה סדובניק
 

natyh

New member
מה לבד בגשם ....מומחה לקירות בוכה לנו כאן ...


לו היי כותב מהתחלה ולורדה וניבאלי משתתפים בג'ירו השנה אז הייתי מתחיל לעקוב...
אבל אודי או מישהו כתב הצמרת לא הגיעה ....מה לא הגיעה ....?
ולורדה וניבאלי מאלו שלא הולעטו עד תום בעשבי צריכה הם הטובים ביותר ,
כמובן שיש טובים מהם שהולעטו למיטב הבנתי לעייפה שגם אותם ניבאלי כבר ניצח במגרש שלהם כן כן אדון פרום !
ואם יש לולורדה סיכוי לקחת עוד גראן טור אחד בחייו אז זהו זה כאן ...
עכשיו לבד בגשם אלו נפלאות מז"א אתמול הייתי בחוף הים בזכרון בגשם עם הכלב וחבר לתחביב עפיפוני היבשה ולא תראה אותי מתלונן דוקא אהבתי את הרוח ...
בכלל מעולם לא עקבתי אחרי הג'ירו באדיקות ובכלל ולורדה במשך שנים היה הרוכב קטעים הטוב ביותר ורוכב מירוצי הקטעים הטוב ביותר אך אז הגיעו אחרים , והיום למשבצת של ולורדה נכנס רוכב סלובקי מסוים בשם פיטר סאגאן שאינו מוכשר כמו ולורדה אך צעיר בהרבה ממנו ונראה הרבה יותר נחוש , לא כזה שיחזור על טעותו של ולורדה לרכב קרוב לבית.
ולורדה החליט מה שהחליט , ואז פרחו קונטאדור בונן ואחרים אין חלל ריק בעולם ...
קשה לנצח את הטור דה פראנס במדי קלמה דלת האמצעים גם אם המאמן שלך הוא וינסנטה בלדה שמוכן להתאבד בשבילך אבל הוא היה המאמן האחרון של ולורדה שהתאבד בשבילו ....ובמיוחד עשהצרפתים מחליטים שקלמה לא תגיע לטור כי היא חשודה בסמים ....
האיגוד העולמי העלים את הבדיקות הפסולות של לאנס ב 2003 4 5 וקלמה היתה חשודה בסמים ...יפה כך חוגגת השחיתות .
ואחר כך ...לא מנצבו ולא הבוס הנוכחי של ולורדה במדי כוכבי הקולנוע סופרים או ספרו אותו הם מבחינתם שינצח לבד וככה לא בונים חומה ....
 
שאלה בנושא תנוחת הרוכבים בזמן רכיבה במורד

למיטב זכרוני, הרכיבה במורדות בצורה שהרוכבים מורידים את ישבנם מהאוכף ויושבים על ה-TOP TUBE החלה רק לפני כמה שנים בודדות, וזכור לי גם שהשדרים כשראו זאת, הזהירו את הצופים "אל תנסו את זה בבית". היום, התנוחה הזו הפכה לסטנדרטית ורוב הרוכבים בדבוקה המקצוענית משתמשים בה. השאלה שלי: האם לא כדאי לעשות שינויים בשלדה (למקצוענים בלבד) שיאפשרו ירידה עוד יותר נמוכה של הרוכב?
 

ariasdo

New member
אם מגמת ריבוי הירידות במרוצים תמשיך - יצרני השלדות .....

השתמשו בזה - יש מצב כאופציה נוספת לעיצוב מחדש של שלדה והתאמה לצרכי הרוכב המקצוען .

כל כמה שנים יש שינוי מסוים במבנה השלדה אני לא יודע עם זה מטעמים פרקטים לשפר או טעמי עיצוב ושיווק מחדש .

פינרלו דוגמה מרבה בשינוי עיצוב השלדה , בליין החדש התומכות מאחור נמצאות נמוך מאוד ביחס לחיבור הצינור העליון .
גם עוד יצרני שלדות בונים היום בעיצוב הזה ( מרידה , גיינט , סורוולו , סקוט , וכו' ) מצורף תמונה לשלדות 2015 - 2016 להסבר הכוונה שלי .

בנושא תופעת פוזיציית הרכבה בירידות שהפכה לתופעה אצל המקצוענים .

אם נבדוק את הגרמין של הרוכבים נראה שרוכב שמרבה בתנוחה אווירודינמית נמוכה , הסל"ד הממוצע אצלו יורד זה לא מאפשר לסובב רגלים .

בסוף אלופי הטורים יהיו בעיקר מומחם לירידות - המצב שנוצר בירידה בין סיכוי לסיכון יוצר עניין ומקדם את הפרסום השיווק והרייטינג .

אני לא יהיה מופתע שבטורים הבאים יהיה נג''ש בירידה .

בחיפוש ברשת לא מצאתי בטורים קודמים מסלול בתחפושת הררית כמו שלב 16 אתמול - ש 75% ממנו זה ירידות או מגמת ירידה .

יש מרוצים שהמסלול תפור ומתאם לסוג רוכבים באליפות העולם האחרונה שסגאן זכה .
המסלול היה ממש תפור עליו כחליפה מחיט רובו משורי בסוף דחפו גבעה קצרה בשיפוע לסננן חלק מהפלטון .
והוסיפו סיום ירידה טכנית עם סיבובים שנתנה לסגאן עליונות ויתרון , בגלל יכולתו הוירטואוזית בירידה .

אריה סדובניק

 
נאסר בתקנות

לפי התקנות של ה-UCI, על כל אחד מצינורות השלדה להיות מוכל בתוך מלבן בגובה 8 ס״מ לכל היותר, מה שמגביל את השיפוע של הטופ טיוב.
&nbsp
בנוסף, טופ טיוב ישר מייצר פחות גרר.
 

natyh

New member
לבקשתך התעדכנתי

עם אנדרי אמאדור שרץ מלפנים לולוורדה יש את הנוסחא החביבה עליו לפירוק היריבים .
אין סוף פעמים נשלחו בקלמה המתאבדים התורנים כדי לפתוח קצב מטורף מלפנים בהתץקפות פרועות כדי למשוך את החזקים מאחור לקצב שאינו נוח להם ,אך לאחר שהמתאבדים סיימו את תפקידם יגיח ולורדה מאחור לספרינט הסיום .
קשה ללמד כלב זקן תעלולים חדשים אך את התעלול הזה ולורדה מבצע טוב מכולם .
עם אנדרי אמאדור שפתח מבערים גם היום מקדימה ,יש לולורדה את הנוסחא המנצחת לה חיכה שנים במוביסטאר ,עכשיו ולורדה צריך עוד את קטע 19 או 20 או שניהם ואולי גם ניצחון גראן טור אחרון בקריירה .
היחיד שיכול להתמודד מולו הוא ניבאלי רק שלניבאלי אין ספרינט סיום והוא לא מתחמם מהר בדרך כלל בשלב הזה של העונה הוא בחצי כוח .
ולורדה הוא באופן מסורתי הרוכב עם הכושר הטבעי הטוב בדבוקה בתחילת העונה , הוא נחלש בדרך כלל בסביבות יולי ויש לו כוח לעשרת הקטעים הראשונים בוולטה בספטמבר משם הוא דועך בהדרגה בעיקר בקטעי הטיפוס .
אז נחכה ונראה כבר נראה מענין מאד .
 
אריה אני חושב שאת פשוט מפספס את העובדות

מי שקובע את המהירות במרוץ וגם את דרגת הקושי הם המתחרים ולא התוואי.

נכון שלטפס 15 ק"מ בזווית ממוצעת של 6.7% יצריך מאמץ גדול יותר מרכיבה של 15 ק"מ במישור עם רוח גב, אבל במרוץ לא אלו הקובעים את דרגת הקושי.
כבר ראיתי (הרבה יותר פעמים ממספר מדויק שאוכל לנקוב בו מהזכרון) המון דבוקות מתפרקות ומרוצים מוכרעים במישור עם רוח גב, או רוח נגדית.

יש אפילו מנצח טור דה פראנס שניצחונו נקבע על יום מישור בו הדבוקה טיילה בקצב שאני ואתה היינו מצליחים ליהנות בו.

כתבתי על זה לא פעם בהקשר דירוג עליות וזה נכון לכל הקשור לדרגת קושי במרוץ, על כל תוואי - מי שקובע את דרגת הקושי הם הרוכבים.

אתמול בודדו את קרויסווייק מהזינוק - הותירו אותו ללא חברים המקבוצה בזכות הכתבת קצב מהזינוק ומיד בעלייה הראשונה לא היה ולו רוכב אחד בעשירייה שלא יצא להתקפה.
המדורגים במקומות 2-7 תקפו הרבה יותר מפעמיים (כל אחד) כבר בעלייה הראשונה.

על אותו תוואי יכול היה להתקיים קטע בו לא היו תוקפים כך את החולצה הוורודה ואז המהירות הממוצעת הייתה שונה לגמרי.

ליחס מהירות של דבוקה במרוץ לתוואי זה חלק קטן מאוד. מהנדרש להבנת האירועים ובטח את המהירות הממוצעת שנקבעה על ההגעה לקו הסיום.

אפילו תוצאה של רוכב בנג"ש לא יכולה להעיד (לבדה) על דרגת הקושי של המסלול.
 

ariasdo

New member
במסלול ש 75% ירידות אין שליטה במהירות הסביר אחרי ל"ג בעומר

 
ממתין בשקיקה לכיבוי הצופי


אשמח ללמוד משהו חדש.

אני יודע שלא משנה מה התוואי, את המהירות קובע החלק הנע ולא החלק הדומם.

נע = רוכב, רוכבים.

דומם = תוואי מסלול על זוויותיו השונות.
 

ariasdo

New member
בפוסט לשלב 17 מופיע טבלה עם כל העובדות וניתוח הסבר למהירות

 

natyh

New member
לא נראה לי שהמוביל יתמיד ללבוש את הורודה לאחר

הקטע ה 19 .
סימנו אותו בקטע ה 16 קבעו את הטקטיקה ועכשיו צריך להגיע המאטאדור ולתת את המכה הסופית .
אומנם מאטאדור הוא שם בספרדית אך יש לפחות איטלקי אחד שחייב לולורדה חוב קטן על השפלה באולימפידת לונדון ...
בקיצור ניבאלי לדעתי ישמור על ולורדה טוב טוב .
עדין חא התעדכנתי מספיק במירוץ הזה ולא מעריך שאספיק להתעדכן אך גם פאביו ארו כבר הוכיח שהוא לא קוטל קנים .
ומעריך שיש עוד כמה שמחכים בתור , אבל הסיכוי הטוב ביותר הוא של ולורדה .
 
זה כנראה אני, אבל הטבלה שם אינה מסבירה מעבר לנתונים יבשים...

נתונים יבשים לא יכולים להיות ניתוח, לא הסבר ובטח שלא הדרך השלמה (עזוב מושלמת, אף אחד לא מושלם וכו') להסביר הבדל במהירויות.

ההסבר למהירות (ממוצעת - קמ"ש) רכיבה צריך לכלול את ביצועי הרוכבים והסיבות לביצועים אלו.
בשביל להבין את הסיבות לביצועים צריך לנתח את התרחשות המרוץ.
מספרים המציינים מרחק, זוויות, או קמ"ש אינם הסברים - אלו מספרים שנוצרו על ידי ביצועים של בני אדם.
 

ariasdo

New member
המשמעות של הנתונים בטבלה מראים את התייחסות למהירות

ממוצעת - הקשר בין ביצועי רוכבים למהירות הממוצעת בטור בטל ב 60 הכוונה זניח וחסר חשיבות
ההבדלים בין המתחרים ברמת הטור במהירות הממוצעת בקטע הם מזערים

במישור שנגמר ממאיץ זה הבדלי שניות בין המתחרים.
בקטע הררי ההבדלים הם דקות .
בסיכום כללי לאורך מעל 3500 ק"מ ההבדל בין החולצה הורודה בעשירה זה כ 4-12 דקות
זה ממש לא משפיע על המהירות הממוצעת - גם ההבדל מאחרונים זה הפרש של שעות בודדות

מה שמשפיע על מהירות בקטע זה התוואי אופי המסלול ובמיוחד עם יש בו ירידות כמו בשלב 16

במישור לפלטון יש שליטה במהירות לפי אינטרסים של הקבוצות המהירות 46- 41 קמ"ש

בקטע הררי טהור שיחס המצטבר לטובת הגובה העולה המהירות נמוכה כ 33 קמ"ש

בקטע הררי אפילו קשה שהגובה המצטבר שווה בין העולה ליורד המהירות 34-38 קמ"ש

בקטע הררי שהפרופורציה אורך ירידות גדול מאוד ביחס לאורך עליות המהירות מגיעה 44-45 ק"מש


זה הניתוח שלי לגורמים שמשפיע על מהירות בקטע ( התוואי ואופי המסלול ) ובמיוחד עם יש בו ירידות כמו בשלב 16

אלו הם עובדות שמתאמות פחות או יותר לכל טור באופי מסלולים דומה .

הרוכבים יוצרים את המהירות , אבל תנאי המסלול והתוואי קובעים את רמת עוצמת המהירות .


לגבי ביצועי הרוכבים כולל הסיבות לביצועים ונתח ההתרחשות המרוץ - זה היה התפקיד שלך של אודי להסביר זה חסר ביחס לשנים קודמות שגידי עשה כתבות כל יום .

אני בזה לא נוגע לפעמים ממש בקטנה בסיטואציה שקשורה לתוואי המסלול .

אריה סדובניק
 
אריה - בבקשה הסבר לי...

בקטע 18 המנצח עבר 244 ק"מ של מישור (בערך 175 ק"מ) וקטע גבעי (בערך 70 ק"מ) הכולל עלייה מדורגת (2) אחת - בזמן של 5:25:34 שעות.
דבוקה של כעשרים רוכבים ובה החולצה הוורודה חצתה את קו הסיום בזמן של - 5:39:00 שעות.

דבוקות נוספות היו על קו הסיום בפיגור גדול יותר משל החולצה הוורודה (טרם הגיעו בעת כתיבת ההודעה הזו וכנראה לא יגיעו בדקות הקרובות).

איזו מהירות, של איזו דבוקה, משקפת את תוואי המסלול?

האמת שכל חיי רציתי לחבר את שאלת הרכבת היוצאת מתל אביב לחיפה ונראה לי שזה הכי קרוב שאגיע בחיי
 

ariasdo

New member
זה ממש דוגמה לא רלוונטית - אבל אני הזורם איתך א - ב במרוץ ..

אתה צריך דעת יותר טוב ממני - בטור כמו ג'ירו החולצה הוורודה זה הדבר הכי חשוב .

בבריחה לו היו רוכבים שיוצרים סיכון למוביל בחולצה הוורודה ונתנו להם ללכת

בקבוצה שהמוביל היה המעומדים שומרים אחד על השני ולא נוצרו שינוים בטבלה המצטברת . המצב נשאר כמו בשלב 17

בגלל הסיום עם עליה קצרה ותלולה
גם לפלטון אין עניין וסיכוי למאיץ .

אני הזרום אתך בנושא המהירות הטובים הבריחה רכבו 43.1 קמ''ש

הקבוצה עם המוביל
והמתחרים למצטבר רכבו 41.4 זה הבדל של 1.7 קמ''ש - למרת שהזמן היה כ 13 דקות הבדל זה הפרש מיזער במהירות ממוצעת .

אני מדבר על הבדלים והפרשים הרבה יותר גדולים שיש בשלבים הין 33קמ''ש - ל 46 קמ''ש כ 13 קמ''ש את הבדל הזה רק סוגי מסלול יכולים ליצור .

אני מופתע שאתה לא מבין את ההבדלים

בירידה - רוכבים יותר מהר
בעליה - רוכבים יותר לאט
השילוב בניהם - תלוי בהפרש היחס בין מצטבר עולה למצטבר יורד ובאורך הירידות .
במישור - רוכבים בהתאם לקצב שפלטון נותן בין 41- 46 קמ''ש וזה מושפע מאינטרסים וטקטיקות בין הקבוצות .

זה בול תואם את העובדות בשלבים בג'ירו אחד לאחד
אני לא יודע מה אתה רוצה עוד בטבלה כל הנתונים קיימים והטבלה לא משקרת .

אריה סדובניק
 

ariasdo

New member
הזורם איתך = אזרום איתך - שלוחצים אותי לקיר אני משתפר ...

 
כל מה שכתבת זה הרוכבים ולא התוואי ובגלל ההתעקשות פספסת...

בקטע המדובר מה שקבע את מהירויות אלו הרוכבים שנלחמו על הנקודות של החולצה האדומה (רוזה) ולכן החלק הקדמי של המרוץ היה מהיר יותר משמעותית מהחלק בו הייתה החולצה הוורודה.

חבורת החוד הייתה גדולה (סיבה 1#) למהירות שהתפתחה (יותר רוכבים בדבוקה = אפשרות למהירות גבוהה יותר).

התוואי של האתמוטל היה זהה לכל הרוכבים ובכל זאת היו פערי מהירות, בדיוק בהסיבה שאני כותב לך כל הזמן - הרוכבים.

אני לא רוצה דבר בטבלה שהכנת, היא נהדרת, באמת ואני לגמרי כן, אבל ההסבר שלך לטבלה שגוי.

אגב - איני זוכר מקרה בו על אותו המסלול ואותה רמה של דבוקה היו מהירויות כל כך קיצוניות של 13 קמ"ש, כמו הדוגמא שנתת, אפילו לא בנג"ש אישי. אבל אתגרת אותי ואבדוק אם זה מעולם קרה.
 

ariasdo

New member
בתגובה שכתבתי לך א – ב במרוץ - הפרשנות שלי טובה ואפילו ...

זה גם הפרשנות שנתנו ביורו ספורט .

הנושא של טקטיקה , האינטרסים של הקבוצות פחות מעניין אותי למרות זאת קבלתה תשובה עניינית ומדויקת .

לאורך כל שלבי הג'ירו כתבתי על נושא מהירות לקטע ועל הממוצע המצטבר .
זה בבייבי שלי ואני שמור עליו (טבלאות השוואות כאלו לטורים לא נעשו באף מקום ) .

לנושא ההפרשים שנוצרים בתוך שלב מסיבות של אינטרסים טקטיקות התקפות וכו' לא נכנסתי בגלל שהפערים היו קטנים בממוצע כ 2 קמ''ש בין הראשונים לאחרונים - והרבה פעמים במיוחד בימי מאיץ ההפרש היה ממש מזערי .

מה שעניין אותי זה ההבדל במהירות בין השלבים וההבדלים הם גדולים בין 33 קמ''ש ל 46 קמ''ש .

אתה חושב שהרוכבים קובעים את ההבדלים הגדולים במהירות בין השלבים
אני חושב שהתוואי קובע את ההבדלים הגדולים במהירות בין השלבים.

זה נושא הוויכוח בננו ולא מה שאתה כל הזמן מנסה להציג שלא קשור לנ''ל .

כדי למנוע ויכוחים בפורום ביננו .

אני מציע עסקת טיעון בפעם הבאה זה הטור דפרנס נשתף פעולה אתה תסביר את המרוץ הטקטיקות האינטרסים וכ' , ואני הכתוב רק עובדות על המהירות העליות והשיפועים וכו' .

אריה סדובניק
 
למעלה