האם כמות הרוכבים שנהרגים כל שנה עמדת לעלות

דני 10001

New member
בעיתי ביותר

מצד אחד עם כל הכבוד , ברוב העיר תל אביב למעט צירים ראשיים פה ושם אין עדיין שבילי אופניים , אז מה עושים ? נזרקים לגלגלי הנהג הישראלי העצבני על הכבישים ? ומצד שני המדרכה באותם מקומות בהם אין שבילי אופניים נועדה למעשה להולכי הרגל כאשר מאז טרנד האופניים החשמליים יש המון רוכבי "בורקס " סטלנים שבינם לבין אופניים אין שום מכנה משותף והם ממש מסכנים את כל מי שסביבם . אז מה הפתרון ? אכן דילמה .
 

meishar84

New member
דיברתי עם נציג או אחראי הסברה לפני מספר ימים

שאלתי אותו כמה שאלות
&nbsp
ש: מה לגבי הולכי רגל שמטיילים להם או עומדים במסלולי אופניים\ רצים שרצים במסלולי אופניים כי יש יותר מקום\ אבא שנותן ליד בן 3 שלו להסתובב במעגלים על האופני צעצוע שלו, גם בתוך רחובות תל אביב וגם בפארק הירקון ובטיילת למשל, האם הם יענשו ויקבלו דוחות כמו רוכבי אופניים?
ת: אין לי תשובה, זה בדיונים..
&nbsp
ש: מה לגבי התחנות אוטובוס\עצים\פחי זבל\ספסלים ושאר המכשולים שנמצאים במסלול אופניים ?
ת: (שוב) אין לי תשובה, זה בדיונים..
&nbsp
זה רק מעיד ומראה כמה חוסר תכנון ורצינות יש מצד עיריית תל אביב בהפקרות הנ"ל. לרכב במסלולי אופניים אי אפשר בגלל מה שרשמתי קודם, לרכב על הכביש במיוחד בתוך העיר זאת סכנת נפשות, אם קורה מפגש פיזי במסלול אופניים בין רוכב להולך רגל הרוכב יהיה אשם למרות שההולך רגל מטומ*ם וכל הסיפור נגרם באשמתו.
&nbsp
לדעתי ולצערי נראה עליה בכמות התאונות והנפגעים בין רכבים לאופניים, חוקקו חוקים אבל אין פתרון מוחשי והתחשבות ברוכבי אופניים
 

Infin1ty

New member
הדבר הכי קשה מהחוק הזה

זה שכנראה הרבה אנשים יפצעו\יהרגו (אלו שירדו לכביש) ואז או שיתחילו להבין שצריך יותר שבילי אופניים הגיוניים (וגם תשתיות נכונות, כלומר נראה יותר תכנון לנתיבי אופניים בכבישים בינעירוניים וגם יותר מודעות) או שהחוק הזה לא יאכף יותר בצורה הנוקשה שמדברים עליה.
אני מהמר על האופציה השניה.
&nbsp
 

דני 10001

New member
סוף מעשה במחשבה תחילה

אצלנו זה הפוך,קודם עושים אחר כך חושבים
 

ItsikH

Member
מקומם של האופנים בכביש, ככל כלי רכב אחר
מאוד משמח אותנו שרוכבי אופנים עבריינים על המדרכות בטוחים ללא ספק, אבל הם מסכנים את הולכי הרגל שהם המשתמשים להם נועדו המדרכות מראש ואין להם חלופה.
 

נטע88

New member
לרוכבי האופנים אין בעיה לרכב על הכביש אבל...

הנהגים חושבים אחרת!
ומה עם הנהגים הדורסים זה את זה ואת הולכי הרגל?
עכשיו נוספו להם עוד אוביקטים לדרוס???

חינוך לתרבות נהיגה קודמת לכל שינוי אחר בחוקי התנועה!!!
 

meishar84

New member
כולם צריכים להענש בלי הפליות, רוכבי אופנים, נהגים והולכי רגל

לא חסרים רוכבים אופניים בעייתים על הכביש, כמו שלא חסר הולכי רגל בעייתים על מסלולי אופניים וגם כמו שלא חסר נהגים שלא סופרים רוכבי אופניים.
&nbsp
חינוך, תשתיות והרתעה אלה הפתרונות לדעתי.
 

nachshon4

New member
מקומם של רוכבי האופניים על הכביש

ולא על המדרכות.
האכיפה החדשה הזו, אם אכן תתממש (ואני מסופק), היא מצוינת.
כי היא תאלץ את הנהגים להבין שהאופניים הם משתמש כביש לכל דבר ועניין, כמו טרקטור, כמו משאית, כמו אופנוע.
הלוואי ויצאו במקביל בקמפיין שמדגיש את המסר הזה, כי כמו שכתבתי בעבר, חוסר המודעות הזו הוא לדעתי הבעיה העיקרית לרוכבי האופניים מצד הנהגים.
שיעשו קמפיין בכלי התקשורת שמראה סימביוזה נורמלית של אופניים וכלי רכב על הכביש, בהמחשה ממדינות נורמליות (שאנחנו הרי רוצים להיות כמוהן...).
אולי בסוף זה בכל זאת ישתנה.
 

דני 10001

New member
כמה שאתה אופטימי

עוד הרבה הרבה לפני אופניים הנמצאים בתחתית שרשרת המזון , אפילו המכוניות בינם לבין עצמם לא עושות חשבון ולא מכבדות אחת את השניה .שדה קרב , גונגל על הכבישים , שדה קטל . חותכים אותך , אין איתות , עוברים באדום מלא !!!! חופשי חופשי כל נהג שני בסמארטפון תוך כדי נהיגה שזה נחשב ליותר מסוכן אפילו מלנהוג בשיכרות והמשטרה ? איפה הם בכלל ? לא משתלטת על כלום . השופטים מקלים ומאוד סלחניים כלפי העבריינים במקום לחמול על הקורבנות . צריך לכתוב צוואה לפני שאתה יוצא מהבית עם רכב וזה שאתה עוד שווה בן שווים אז מה זה בכלל אופניים בתוך כל זה ? את מי אתה בכלל מעניין ? מי בכלל סופר אותך ? כל הקמפיינים בעולם שנעשים לנהיגה זהירה כבר שנים לא עצרו או הפחיתו את הקטל בדרכים כך שאפשר להמשיך לחלום ולקוות אבל מה עד אז ? לכאורה תיאורטית אנחנו כלי רכב לכל דבר ועניין ומקומנו על הכביש , בפועל מדובר בלא פחות מכמעט התאבדות ורולטה רוסית ובמיוחד בימינו בעידן הסמארטפונים .
 

נטע88

New member
אכן,תרבות הנהיגה בישראל היא מהגרועות בעולם!!!

וביחס לצפיפות כלי הרכב אולי הגרועה ביותר!
הלוואי ואני טועה.
 

ItsikH

Member
מבקש לערער על פסימיות היתר הזו, אמנם יש נהגים פורעי חוק
ופרועים אבל לו באמת היתה זו תמונת המצב הגורפת, לא היית יכול לרכוב אפילו יום אחד בכביש מבלי להדרס. בפועל, הצד החיובי של התמונה, רוב הנהגים כן זהירים ושומרי חוק - השאיפה היא לכן לשפר את ההדרכה לנהגים אלו, הרי תאונות רבות נגרמות בתום לב בגלל אי ידיעה, ולא רק להחמיר בענישה לאלו שלא [דבר שממילא קשה לבצע, כפי שאינפי כבר אמר בתחזיתו הקודרת].
ד"א לא רק החוק עומד על הפרק, הרי החוק לא מסדיר באמת את כל היחסים בין משתמשי הדרך, ולא חסרים נהגים שומרי חוק שמסכנים אותך למרות שמירת חוק - לרוב עקב אי ידיעה ולאו דווקא בכוונת זדון - ומנגד לא חסרים עבריינים לכאורה שנזהרים הרבה יותר מהם.
 

nachshon4

New member
מבקש לערער על הקביעה

שרוב הנהגים זהירים ושומרי חוק.
1. רוב הנהגים פורעי חוק, באופן מוחלט. בכל הכבישים שאני נוהג בהם רוב מוחלט של הנהגים נוהג במהירות גבוהה מהמותר, בין אם זה כביש מהיר, בין עירוני רגיל או בתוך העיר. אני לא מדבר על מטורפים שעוקפים על קו לבן, נוסעים 100 במקום שמותר 50, נוהגים תוך כדי כתיבה בטלפון וכו'. אלה לא הרוב, אבל יש הרבה יותר מידי כאלה.
2. לגבי זהירים - זה כבר מונח יחסי, וקשה להתייחס אליו כי זהירות היא לא מדידה. בהתרשמות שלי מסביבי יש הרבה מאד נהגים פחות זהירים ממני, שכאמור נוסעים מהר מידי, לא מאותתים, עוקפים שלא לצורך, עוצרים במקומות שאסור ומסכנים את התנועה ועוד.
לא בטוח שיש צורך להחמיר את הענישה. מה שכן צריך לעשות הוא להגביר את האכיפה בצורה דרסטית.
 

גורוinvest

New member
קמפיינים ופרסומות לא ישנו את המצב

פשוט יחלק דוחות יותר רוכבים ירכבו בכביש וכך יותר אופניים יפגשו את הפגוש הקידמי של רכב כלשהו
השקעה בתשתיות והגדלה משמעותית של שבילי האופניים זה הפתרון היחיד שגם ישמור על חיי אדם, זה רק עולה הרבה כסף וגם לא ניתן לבצע בכל מקום
זה תלוי בתשתיות הקיימות של העיר ולכן גם עם רוצים יש הגבלות
ולא בטוח שביכלל רוצים
 

דני 10001

New member
מסכים לגמריא

גם עם נטע 88 וגם איתך . לא יעזור כלום , לעולם לא נהיה לא הולכי רגל ולעולם גם לא נוכל באמת להשתלב בין כלי רכב מבלי לקחת על עצמנו סיכון חיים עצום ולא משנה כמה דוחות או קמפיינים יעשו . אנחנו נופלים בין שני העולמות בקטגוריה העומדת בנפרד בפני עצמה ורק שבילי אופניים עירוניים ובן עירוניים הם הפתרון ההולם . נכון שזה עולה כסף אבל ככל שמספרנו יגדל גם כוחנו והשפעתנו תגדל .
 

אילון22

New member
מתחת לפני השטח יש תכנון לשיפור תעבורת האופניים בישראל

גם בשטחים עירוניים וגם בכבישים הבינ-עירוניים.
מכירות האופניים מכל הסוגים עולות והרבה יותר אנשים רוכבים כיום מאשר בעבר. נעשות פעולות להגברת מודעות הנהגים ועוד דברים שיקדמו את הרכיבה.
....ומי שמתייאש שיעבור לקורקינט
 

אילון22

New member
אוטוסטרדת האופניים של גוש דן

נמצאת בתכנון וחלקים ממנה כבר פועלים וקיימים. מדובר בכ- 180 ק"מ של מסלולי אופניים שייכנסו וייצאו מהעיר אל הפרברים.
אבל... אלה יהיו נתיבים עמוסים באופני עיר, אופנימנוע, ילדים, משוטטים, יוממים (נוסעים לעבודה) בתצורות ומהירויות שונות.
לרוכבב כביש אשר רגיל ל-30-35 קמ"ש יהיה קשה מאד להסתדר על המסלולים האלה.
מה נשאר- לחנך את ציבור הנהגים להתחשב בנו על הכבישים הבינעירוניים.
חג שמח
 
למעלה