אופניים ברכבת

דני 10001

New member
אופניים ברכבת

אחרי מאבק ממושך של ארגוני אופניים להעלות אופניים לרכבת כמו בכל מדינה מתקדמת , מה שקורה נכון להיום שהאופניים החשמליים/מתקפלים עולים לרכבת כמו מלאכים ללא מגבלת שעות בעוד שלרוכבים באופניים "רגילים" , משם התחיל הכל , עבורם העליה לרכבת מתאפשרת רק בשעות מוגבלות ובעיתיות . הנימוק לכאורה הוא מקום פנוי אך בפועל אף אחד לא מקפיד שאכן האופניים יקופלו ברכבת כך שאז אין שום הבדל לאופניים רגילים , ובלי קשר לפעמים דווקא בשעות שמותר לכולם לעלות אי אפשר להכניס לרכבת סיכה ולהיפך. רוצה לומר שהחוק שרירותי ופוגע מאוד ביעילות השימוש והגיע הזמן לשינוי. למה שלא תותר עלית אופניים לרכבת לכולם בכל שעה על בסיס מקום פנוי. יש מקום תעלה, אין, תמתין לרכבת הבאה . הרבה יותר פשוט והרבה יותר הגיוני לדעתי .
 

ItsikH

Member
הגדר "מקום פנוי"
מקום לאופניים הוא מושג די מוגדר, בכל אמצעי תחבורה ציבורית מנסים להגדיר מהו המקום הזה ולהקצות אותו בהתאם. לקח 6 שנים לרכבת ישראל לסמן במדבקה [ללא שום פעולה נוספת] את המקום המיועד לאופניים - שעדיין הלקוחות מסרבים לקבל, כי אם קשירת האופניים למקומם מחייבת חסימת שני מושבים מתקפלים, לשיטתם אתה תופס 3 מקומות ישיבה [לא, כי המושבים המתקפלים, ממש כפי שהשם מרמז, מיועדים להתקפל בעת הצורך].
אתה מוזמן להאבק מול רכבת ישראל.
 

דני 10001

New member
שוב מנסים להמציא את הגלגל

צא ולמד מה קורה בעולם הגדול במדינות שהתחום הזה מפותח כבר עשרות שנים . בחלק ממדינות אירופה למשל עשו זאת כבר עשרות שנים לפנינו בהצלחה וביעילות רבה . אנחנו אוהבים להמציא בעצמנו הכל אבל זאת לא בושה ואפשר גם ללמוד מנסיונם של אחרים .
 

דני 10001

New member
ולגבי מה זה מקום פנוי?

יש קרון אחד נניח המיועד לאופניים ואך ורק שם הם יהיו . מצידי בקומות אחד על השני , אתה הנוסע תחליט אם מתאים לך להדחק בצפיפות ובעמידה או לחכות לרכבת הבאה . בדיוק מה שקורה בשעות העומס לכל נוסע רגיל גם בלי אופניים, כאשר בקווים מסוימים בשעות מסוימות נאלצים הנוסעים להדחק ,לעמוד או לשבת על המדרגות כל הנסיעה עקב עומס יתר ומקומות תפוסים וצפיפות רבה ומעברים חסומים ובכל זאת כל אחד לפי שיקול דעתו מחליט אם להדחס או לחכות לרכבת הבאה . אף אחד מצוות הרכבת לא מתערב בכך ולא מונע ממך לעלות לרכבת במצב שכזה , אז למה לא אותו כנ"ל לגבי קרון האופניים ???
 

ItsikH

Member
ויקומו המלפפונים

נושא שמעניין אותי מאוד מזה שנים רבות, יש מגוון פתרונות, הן באוטובוסים והן ברכבות, בהרבה מדינות. כך למשל, הן באוסטרליה והן בצרפת, ברכבות בינעירוניות יש פינת אכסון למטען חריג ואופניים בכללל זה, נדרש תאום. ברכבות מקומיות באוסטרליה גובים תשלום נוסף עבור נסיעה בשעות העומס. בספרד יש בחלק מהרכבות הבינעירוניות פינות אכסון לאופניים כולל מנעול בתשלום סמלי. בהונגריה יש קרונות לאופניים ברכבות הבינעירוניות. הסעת אופניים ברכבת המהירה בין לונדון לפאריז דורשת תאום ותשלום נוסף.
 
תשובת הנהלת ה-BART

ב-BART (הרכבת הקלה בין SF למזרח המפרץ) ניתן היה בעבר להעלות אופניים (בחינם) רק לא בשעות העומס. כיום ניתן בכל שעות הפעילות כשיש מקום ברכבת - בפועל, אף אחד לא מתחשב במקום הפנוי.
&nbsp
כשפנו להנהלה בבקשה שתגביל את האופניים, הפונים נענו שכל מי שמגיע לרכבת באופניים, לא תופס מקום חניה בתחנה, ולכן המקום שהאופניים תופסים בקרון בטל בשישים.
&nbsp
פרט לזה, יש שירות של הסעת אופניים: משאית אוספת אותם באוקלנד, הרוכבים נוסעים ברכבת או באוטובוס, ואוספים את הזוג בצד השני.
 
למעלה