חור בצמיג

tzvikas

New member
חור בצמיג

שאלה לבעלי נסיון
צמיג (חדש דנדש יש לומר) חטף חתך מזכוכית. האינסטינקט הראשון אמר לזרוק ולהתבאס על ה250 ש"ח שהוא עלה
אבל אז חשבתי שאולי אפשר לתקן. אני מניח שרוב האנשים יגידו שזה לא יעלה על הדעת ואני לא משוכנע שזה לא נכון (ולכן מעלה את השאלה כאן)
אני מצרף תמונה של החתך, פס בגומי שהדבקתי ואיך החתך נראה אחרי, עם 120PSI
יש למישהו נסיון עם סוג כזה של תיקון?





 

meishar84

New member
לדעתי לזרוק לזבל ולהשתדרג לזוג חדש

לא אוהב את התיקוני קומבינה האלה.
ובטח אם הם משפיעים על הגלגול.
לפני חודשיים ככה העלתי שרשור לגבי קרע שנגרם מזכוכית בצמיג ויטוריה רובינו פרו, הקרע גרם לצמיג ללכת לזבל ולשני להפוך לרזרבי.
במקום הצמיגים החלפתי לקונטי 4 עונות והם מדהימים. :)
 

זכיר

New member
מהנדס צמיגים אני לא

רכבתי על צמיג [אחורי] שהגומי החיצוני שלו (שיוצר חיכוך ואחיזה עם הדרך) נשחק לגמרי ונשאר רק החלק עם הסיבים שנותנים את החוזק המבני לצמיג. והמשכתי ככה לא מעט רכיבות וקילומטרים.
ולמרות הטיפשות המובנית בי, לא הייתי ממשיך לרכוב עם צמיג כמו שלך שנחתך ואיבד חוזק מבני בחלק משמעותי מרוחבו. נראה שרק כפסע בין מצבו לבין כשל שיקיף את כל רוחבו. מקסימום עד הבית במהירות איטית עם תיקון מאולתר. ולפח.
 

ItsikH

Member
הדבקה חיצונית - בשום פנים ואופן, הפעולה היחידה האפשרית, וגם
היא זמנית בלבד, היא תיקון מצידו הפנימי של הצמיג, וה"טלאי" צריך להיות מוצק ולא אלסטי - לכן משתמשים בעטיפת ג'ל או בשטר בתיקון שטח. גם מדבקת פנצרים גדולה יכולה לתפקד, פחות מומלצת: גומי שמספיק עבה לעמוד בלחץ ולא להתרחב לתוך החור, עלול גם ליצור בליטה בהיקף הצמיג.
תיקונים כאלו טובים רק למצב חירום, אפשר גם "למתוח" את מצב החירום מעט - הנה פעם אחת רכבתי על צמיג כזה עוד כמעט שבוע - אבל לא יותר מדי.
 

YotamKa

New member
בתור אחד שאוהב תיקונים מהסוג הזה,

את החתך שלך לא הייתי מנסה לתקן על-פי הצילום.
אם כן - אז רק עם חתיכת צמיג ישן שאותה הייתי מדביק מבפנים - ואת אותה חתיכה 'מרפד' מהצד הפנימי שלה עם חתיכת פנימית ישנה שגדולה מעט יותר מחתיכת הצמיג, זאת כדי שהפנימית המנופחת לא תתחפר מתחת לחתיכת הצמיג המודבקת, ואז תתפנצ'ר.
אם, לאחר ניפוח, פני הצמיג באותה נקודה בולטים החוצה - תוותר.
 
למעלה