שאלת חורים ( ביחסי ההעברה )

rubber duck

New member
שאלת חורים ( ביחסי ההעברה )

בעצם שאלה לאריה ( אבל גם לכל מי שיש לו כוח לחפירות שלי )

אחרי חפירה עמוקה
החלקים שמיועדים ל Trek Ion הוזמנו
שיפטרים 2X11
מעביר אחורי מסדרת ה Cx1 ( כלוב בינוני - מסוגל להתמודד עם הפרשים של עד 39 שיניים סה"כ )
הוא מסוגל לעבוד גם ב 2X11 וגם ב 1X11

אני מעלה אקסל עם כמה גרפים

מה שמעניין אותי הוא רמת החורים ביחסי ההעברה הנמוכים
בקסטות של sram הקפיצות בגלגשים הגדולים בקסטה הן של 4 ( 28-32-36 )
וזה לא מעט

אני חושב כרגע על קראנק 42

אשמח לדעות ( קחו בחשבון שאני לא הרוכב הכי חזק בטיפוסים ובעצם בכלל , לא ממש תחתנת כח )

שרון
 

ariasdo

New member
לא הבנתי איזה קסטה ולא הבנתי מה המטרה יש בלבול בין

תוכן ההודעה לאקסל
אתה שואל על חורים בקסטות של sram הקפיצות בגלגשים הגדולים בקסטה הן של 4 ( 28-32-36 )
באקסל אתה מתיחס רק ל קסטה 11-28

בקסטות גדולות 11-36 זה ברור שיש מרווים / חורים יותר גדולים

אין פחות מקפיצות של 4 זה נשמע הרבה אבל אם משווים את הקפיצה בשיכלול של יחס העברה כלומר 36/28 36/32 או 36/36 זה הבדלים של רק של 15%-12% בין קפיצה לקפיצה וזה עובד טוב

לשימנו יש קסטה 14-28 צפופה יותר גם בגלשים הגדולים על חשבון הגלשים הקטנים
14-15-16-17-18-19-20-21-23-25-28


אריה סדובניק
 

rubber duck

New member
יש כאן 2 שאלות

האחת היא האם לשימוש של רכיבה שרובה על אספלט / שבילי אופניים וטיפה גראבל
השימוש ב 1X11 יהיה רלוונטי מספיק
או שעדיין הייתרון של 2X11 גדול יותר

אני מתכוון בין השאר לטפס עם האופניים הללו את בית אריה ( ובדרך לעבוד בכמה דרכים לבנות וגבעה אחת שחורה שנמצא ממש ממול היציאה לגבעת כח )

בכוונה בניתי את שתי האופציות ההגיוניות
לא נכנסתי לאופציה של קסטה 11-32 למערכת 1X11


שרון
 

ariasdo

New member
בהנחה שאתה רוצה לעשות שימוש באופנים גם בטיפוס כמו ....

בית אריה או שוה ערך אתה צריך לדעת מהוא גבול היחס הקל שמתאם לך
אם תשתמש ב2X11 סביר שלא תהיה לך בעיה אבל
אם אתה תרצה לעבור ל 1X11 צריך לקחת בחשבון קסטה גדולה מ28 -11

בהנחה שאתה עם קרנאנק 46 בודד צריך קסטה 11-36 - היחס הקל 1.28
בהנחה שאתה עם קרנאנק 42 בודד צריך קסטה 11-32- היחס הקל 1.31
צריך רק מעביר אחורי ארוך שיתאם

אני השנה רוצה לבנות זוג לכביש 1X11 - קרנאק 50 בודד וקסטה 11-36 היחס הקל ה1.39 .

היתרון של 1X 11 זה הפשטות אין מעביר קדמי
סראם בנו חבילה מתאימה שכוללת קראנק עם שינים מיוחדות ומעביר אחורי מתאם לנ"ל .

שבת שלום

אריה סדובניק
 

rubber duck

New member
כפי שכתבתי הכיוון עליו אני חושב הוא 11-36

המעביר האחורי שהוזמן הוא המעביר עם הקלאץ ( rival cx1 ) הוא יעבוד גם עם דאבל 36-46 וקסטה 11-28
אבל התוכנית שלי כרגע היא 11-36 וקראנק 42
הסיבה שאני מכוון ליחס נמוך מ 1.3 היא שאני אמור גם לרכוב עימם קצת שטח
וכאן אני מעדיף יחס קצת יותר מפנק

ברור לי שעצם הוויתור במהירות המירבית הוא קטן ביחס לתמורה שאקבל ביכולת הטיפוס

החשש שלי הוא בעיקר מהמרווחים וביחסים הגדולים
( חשש שבפועל ההבדל בין 42/32 ל 42/36 יהיה חסר משמעות )

היום גם מחשבות על גלגש 44 אבל זה כנראה סוג של אובר קיל

תודה

שרון
 

odedbc

New member
36? רק אם אתה מצטרף לסדובניק

בעבר רכבתי בכביש עם קסטה שטח שימנו 12/34 XTR . לאחר מספר שנים נראה לי מיותר לחלוטין וחזרתי ל 12/28 שמספק לחלוטין לצרכי, כולל חרמון, צובא, ב׳תורנשר וכו׳. אם 28 קשה לך, תוסיף 32. לטעמי, 36 מתאים לטיפוסים תלולים במיוחד או לאופני טורינג שנושאים משקל כבד.
 

rubber duck

New member
עודד , אל תשכח מה מידת הקראנק

הקראנק המתוכנן הוא 42 ( ואולי 44 אם כי כפי שכתבתי זה כנראה סוג של אוברקיל )

וחוצמזה , שים לב שמדובר באופניים שיראו גם קצת שטח ( גראבל )

שרון
 

ariasdo

New member
הכתבה מתיחסת לאופני שטח - אבל יש שם משפט מחץ

שמתאם גם לאופני כביש הציטוט .
"ככל שגלגלי השניים גדולים יותר כך גם ההתנגדות של השרשרת קטנה יותר ובתוצאה הסופית דומה" .

אני מצרף לינק לסרטון יותר מתאם לאופני כביש ואופני סייקלוקרוס

https://www.youtube.com/watch?v=HW4xMKG9y2g

הסבר למשפט המחץ
אם יחסי העברה דומים אז עדיף כמות שניים גדולה יותר
אם אני משליך זאת לאופני כביש שהיחס דומה בחלק שמיועד לטיפוס .

חלק מדוגמאות לנ"ל

עדיף 39/34 = 73 שינים מאשר 36/32 = 68 שינים
עדיף 36/32 = 68 שיניים מאשר 34/30 = 64 שינים

אריה סדובניק
 

rubber duck

New member
הכתבה רק מחזקת את הכיוון שלי

אמנם זו כתבה פירסומית של סראם
אבל תכלס הכתב הזו כנראה משקפת את הכיוון הנכון
מעבר לכך
במבט מעמיק
נראה שה 1X11 יהיה הכיוון בעוד זמן קצר ( אני מהמר על 1X12 - תוך זמן קצר וסביר שהמערכת תהיה מערכת אלקטרונית - עוד ייתרון שיש כרגע לסראם )

רכבתי אתמול בבוקר באחד ממסלולי הבית שלי
רולינג כולל עליה אחת עם שיפועים של עד 10%
בקטע הארוך עם 10% נהנייתי מאד מיחד 34/29 ( 1.17 )
ומכאן שיחס של 1.16 יהיה נהדר ( הפרש זניח )

בירידות יחס 50/13 היה האידאלי ( 3.84 )
מה שאומר שיחס 42/11 יהיה מספיק טוב עבורי ( 3.81 )

עם החורים , נתמודד

שרון
 

rubber duck

New member
זה מאד טבעי

המרווחים בין ההילוכים גדולים יותר
וכנראה שזה גם יידרוש יותר משחקי קידנס
מצד שני , במיוחד לסייקלו אבל גם לרכיבת כביש לא תחרותית
זה בהחלט רלוונטי ( גם לתחרותית בעתיד )

בעוד כמה שבועות המערכת תגיע ותורכב ואז אוכל לתת יותר חוות דעת

תודה

שרון
 
למעלה