פורום אופני כביש גאה להציג

ido mazor

New member
אירוח יו"ר האיגוד (בוני אשל)בפורום ביום ראשון

ביום ראשון נארח בפורום אופני כביש את בוני אשל, יו"ר איגוד האופניים. האירוח יתנהל בין השעות 20:30 - 22:30 בפורום אופני כביש. אתם מוזמנים להתכונן ולחשוב על שאלות שאתם רוצים לשאול את בוני על האיגוד, ובמיוחד על תחום אופני הכביש (אך לא על נושאים הקשורים ספציפית לאופני שטח והרים). קצת על בוני: לפני כ-3 חודשים נבחרה בוני אשל ליו"ר איגוד האופניים הישראלי. לבוני עבר מפואר בתחום האופניים - בין 1991-1995 היתה אלופת ישראל מספר פעמים באופני כביש, נג"ש, אופני הרים וטראיתלון (בשנת 1994 היתה אלופה ב-4 הענפים במקביל), והשתתפה בתחרויות אופניים בין לאומיות, כולל אליפות העולם באופני כביש. באמצע שנות האלפיים חזרה להתחרות והיתה שוב אלופה בכביש ובנג"ש (2004-2005). במקביל בוני הגיעה לדרגות ניהול בכירות בגופים עסקיים.
 

yeahod

New member
בוני אשל

שאפו על היזמה החשיפה הנכונות..רק זה בפני עצמו שווה לא מעט..אינשללה שזה יהיה תקדים מבורך לעתיד.. ארגון נמדד.ביחס בין הצהרת כוונות לביצוע... הייתה כאן תקופה שעל פנצ'ר האשימו את האיגוד.. מה הם היעדים העיקריים שלך.. מהו האני מאמין הכי חזק בתפקידך הנכחי..כלומר מה בער לך לפני שנבחרת..ואמרת את זה אני רוצה להשיג..את זה אני רוצה לשנות בברכה בהצלחה
 

Bonnie1966

New member
אני מאמינה...

שצריך לבנות את האיגוד מלמטה (שליחה על התעויות, עדיין יותר קל לי באנגלית :)) אי אפשר להמשיך אם מאת רוכבים בצמרת, חייבים לבנות בסיס רחב אם מאנה לילדים, כולל תחרויות. אני מאמינה שהאיגוד קיים בשביל הרוכבים, וצריך לפעול בהתאם. אנחנו לא יכולים לחיות הכל לכולם, אבל צריך להתמקד על לשפר את הרמה של רכיבה בארץ.
 

uvs9

New member
מספר שאלות

בוני שלום 1. לאור ההצלחה הגדולה של איגוד הטריאטלון והעובדה שיש חפיפה בין העוסקים בספורט הסיבולת האם אינך חושבת שכדאי לאחד את ההתאחדויות להתאחדות אחת חזקה - איגוד הטריאתלון והאופניים ולהשיג יותר מתחרים, יותר תקציבים ויותר חשיפה? 2. למה כשנרשמים לאיגוד לא מקבלים מספר וצ'יפ קבוע? אני שואל את השאלה כי זה די מציק לבוא לתחרות ובמקום להתעסק בחימום ולהתרכז בהכנה לתחרות אני צריך להתעסק באזיקונים ובסיכות ביטחון שעושים לי חורים בחולצות. צריך צ'יפ אחד ומספר קבוע לשנה כמו בטיראטלון. 3. האם יש כוונה\רצון\מחשבה להקים במדינת ישראל וולודרום? 5 האם נעשית למידה ממדינות כמו בריטניה שהצליחו לייצר הצלחות בענף בזמן קצר יחסית? 6.יש המון רוכבים עממיים שלא רשומים לאיגוד אבל רוצים להשתתף לפעמים בתחרויות או לקחת חלק בפעילויות שונות. האם האיגוד מקדם גם את הנושא התחרותי העממי? לפי מה ששמעתי קטגוריות הספורט סגורות לעממיים כרגע. 8. בתחרויות P2P אנחנו נאלצים לשלם על האוטובוס שיחזיר אותנו חזרה. זאת בנוסף לתשלום של 80 ש"ח לתחרות וזאת בנוסף לתשלום של 500 ש"ח לאיגוד. האם אפשר לארגן לפחות אוטובוס שחזיר את הרוכבים חזרה לאוטו? חוץ מזה שיהיה המון בהצלחה. כולנו שואפים להצלחה של הענף. תודה, יובל
 

Bonnie1966

New member
הי יובל

כל כך הרבה שאלות... :) 1 - אנחנו דומים אבל לא דומים לאיגוד הטריאתלון. דומים בזה שכולנו רוכבים על אופניים.... אבל לא דומים בזה שאנחנו כאיגוד צריכים לכבד את החוקים של ה-UCI, הגוף מעלנו. יחד אם זאת, יש כללים שאנחנו רוצים להקפיד עלהם - כלומר - כשיש יותר מדי רוכבים בפלוטון, זה יכול לחיות מאוד מסוכן. 2 - זה אופציה שצריך לבדוק. 3 - בהחלת!!!! יותר בהמשך.... 5 - אני מאמינה שצריך ללמוד מאלו שהצליחו והבריטים באמת הגיעו להסגים מרשימים, צריך ללמוד מהם. 6 - יש תחרויות שלא צריך לחיות חבר איגוד להשתתף, למשל נס הרים. 8 - stay tuned... תודה על הברכות!
 

aabramovich

New member
מאסטרס

רבות ביליתי בפורום בוויכוחים לגבי האם האיגוד צריך להשקיע במאסטרס, וזאת במטרה להשתמש בהם כבסיס לפירמידת הרוכבים (הן כלכלית והן מבחינת צופים והן מבחינת "עיבוי" תחרויות), בהיעדר בסיס רחב מספיק (או בכלל) בילדים/נוער. מה עמדתך/עמדת האיגוד בנידון? האם מה שלא יורה (הינו - רוכב עילית/נוער) צריך להיות מחוץ לספקטרום הדאגות של האיגוד? עזריאל
 

aabramovich

New member
ושאלה נוספת - אחרי שלושה חודשים בתפקיד

האם גיבשתם, או האם יש כוונה לגבש מדיניות "הרחבת בסיס האיגוד". יותר ויותר רוכבי כביש מתווספים. וגם רוכבי שטח. האם האיגוד רואה עצמו כמייצג של כל אלו, והאם האיגוד שואף להוסיף אותם לשורותיו? איך? אני, ורבים כמותי, רוכבים כבר שנים אך עם זאת לא הצלחנו להמשך להתחרות ו/או להיות חברי איגוד. וזה לא שאני לא תחרותי. יש אומרים שאני מאוד. בהצלחה!
 

Bonnie1966

New member
אחרי 3 חודשים בתפקיד

היו מאוד intense!!! באיקר למדנו כולנו מה זה איגוד האופניים היום. זה נראה שונה לגמרי מהצד הזה מאשר מהצד של רוכבת, והיה המון ללמוד. אכשיו אנחנו פונים לעתיד - להתרכז על מה אנחנו רוצים לחיות בעוד שנה - 5 שנים - 10 שנים.... במיוחד בכלל שהאסטרטגיה לא גובשה שנה שעברה, אנחנו צריכים להתחיל מלקבוע אסטרטגיה. העבודה שאשו שנה שעברה הוא בסיס טוב אבל עדיין יש הרבה דרכים ועלנו לבחור את הטוב ביותר בשבילנו. אנחנו בדרך אבל נצתרך לקחת החלתות קשות שאולי לא כולם אוהבים אבל אנחנו מאמינים שזה יבנה את הספורט.
 

Bonnie1966

New member
מאסטרס

הי עזריאל המסטרס בהחלת שיכבה חזקה אבל הם לא העתיד... כדי לבנות את העתיד אנחנו צריכים להשקיה בילדים. זה לא אומר שאין מאנה למאסטרס, המסטרס מחזיקים את האנף. However... אם נשקיע במאסטרס, איפה נהיה בעוד 20 שנה? אני מסתכלת גם על התקופה כשרכבתי (לפני 5 שנים) כשהייתי אלופת הארץ - גם אז לא רצו להשקיע בי, ובצדק. הייתי בת 38, איזה עתיד ברכיבה הייתה לי?
 

babyX

New member
העדפה מתקנת לנשים-בדמי הרשמה ובהשקעה ברוכבות

בוני שלום השנה, בוטלו ההנחות בהרשמה לאיגוד לנשים, ובאופן מפתיע, ואולי קשור, כמות הרוכבות הרשומות ירדה פלאים (כל חברותיי כמעט לא נרשמו השנה), האם תחשבו מחדש על החזרת ההעדפה המתקנת לנשים בהרשמה ובביטוח? בנוסף, על אף היעדר המתחרות, איחוד הקטגוריות בתחום השטח, גם הוא גרם לנשים רבות לא להגיע השנה להתחרות. אולי כדאי לחשוב על הנושא בשני, עדיף פודיום חצי ריק, מקטגוריה רחבה יותר ריקה לגמרי. וכמובן, החלק החשוב ביותר, עידוד הנשים התחרותיות הצעירות (נערות עילית, נשים עילית) בתחום הכביש. בתקציב נבחרת הכביש הזעום, (וכן, קראתי טוב טוב, לפני שהחלטתי שהוא זעום), אין שום העדפה לנשים, אין התייחסות לנשים בכלל. בעצם, אין נבחרת נשים. למה? מדוע הנשים שמגיעות להישגים טובים בכביש (רותם לדוגמא), לא נמצאות בנבחרת ישראל בכביש? וברור לי אגב, שאין קשר לדעת המאמן בנדון, אלא פשוט מטעמי תקצוב ותפיסת עולם של המחליטים באיגוד. כשנשים מחליטות על מחיקה של הפלייה מתקנת (ואני יודעת שלא את החלטת לעשות כן) במצב שבו לא מתקיים שיוויון בין גברים ונשים, ולו ברמה המספרית, לא מדובר בהעדפה שיוויונית, אלא בדפוסים של שנאה עצמית. אני מקווה שתשכילי כיו"ר איגוד, בעלת רוח חדשה, לבחון מחדש החלטות אלה. גילי תמיר-אלון
 

Bonnie1966

New member
הי גילי

אני מסתקלת על המצב הרוכבות לאורך תווך - זאת אומרת שאני רואה איך התמיכה לנשים התקדם מכלום (וכשאני אומרת כלום, אני מתקוונת לכלום!) לפני 15 שנים, ומה שקורה היום. זה מאוד מחמםאת לבי לראות כמה נשים יש באופניים היום. אבל לא באות לתחרויות - למה? דרך אגב, זאת בעייה בכל העולם, לא רק פה. יש מאת קבוצות מקצועניות לנשים, קשה להתפרנס ולכן יש פחות סיבות להמשיך לרכב. כרגע אנחנו ירשנו איגוד שלא שם דגש על נשים, למרות שלקחו צד מאוד חיובי בלארגן תחרות נשים. אבל צריך יותר מזה... כשנבנה את הלוח לשנה הבאה נקדיש יותר לרכיבת נשים. אנחנו גם מחפשים פיטרון להמשכיות רכיבה לבנות בית-ספר.
 
שאלות

אחרי מספר פעמים שצפיתי בתחרויות של האיגוד התקבל אצלי הרושם שהליגה מצומצמת מאוד ומושכת מעט מאוד צופים. בקטגוריות השונות לרוב לא נרשמו יותר מ-10 מתחרים ועל הפודיום נראו לא פעם מדרגות ריקות. מעט הצופים שראיתי היו בני משפחה ורוכבים. מה האיגוד עושה למען הגדלת מספר המשתתפים והצופים? האם ניסיתם לארגן תחרויות עממיות בשילוב אירועי רכיבה לא תחרותיים, תוך ניצול סגירת כבישים קיימת? לפי מיטב ידיעתי, באירופה מתקיימות תחרויות רבות של חובבים בכל הרמות. תחרויות אלה מדרבנות את הרוכבים ומניעות את הענף. מדוע תחום זה לא מקבל דגש? יאן
 

Bonnie1966

New member
הי יאן

זה אחד מהראיונות שלנו, דיברנו בהנהלה איך להביא עוד מתחרים בלי לפגוע באיכות התחרות. אנחנו גם עובדים על תוכנית שיפור תחרויות כדי לחזיר רוכבים שפרשו אקב תחרויות לא מוצלחות.
 

chess777

New member
ליו"ר האיגוד החדש - שאלת שיתוף "עממי"בתחרויות

בוני יקרה שלום!‏ ראשית, אני מאחל לך מכל הלב – הרבה, הרבה הצלחה בתפקידך!‏ שאלתי אליך וליתר חברייך בהנהלה החדשה של האגוד היא, האם ‏‏[או יותר נכון מתי] תפעלו במרץ ובנחישות ובדחיפות לארגון תחרויות ‏חדשות [ונפרדות] או "פתיחת" תחרויות במסגרות הקיימות ‏והמסורתיות, גם לרוכבי סופ"ש כמוני "עממיים" "עמך" [סתם כאלו ‏שמתאמנים 3-4 פעמים בשבוע ואוהבים לרכב למעלה מ-30 שנה?‏ אני שואל, משום שהמצב דהיום, איננו ראוי ואיננו מקובל.‏ ורק להמחשה, את הרי מגיעה מחו"ל ובודאי מכירה [בארה"ב] את התחרויות ה"שכונתיות" ‏around the block‏ ‏‏[ואינני מתכוון לבלוק של סינג, סינג או איתיקה...]. ‏מתי או האם יהיו כאן בארץ תחרויות שכאלו?‏ מה דעתך בנדון בכלל, ואיך בכוונתך לפעול?‏ תודה לתשובתך, ברכות ואיחולי הצלחה! אבי ‏ נ.ב.: לא חייבים להמציא את הגלגל - אפשר לבדוק באיגוד השכן... איגוד התריאטלון
 

Bonnie1966

New member
תחרויות עממיות

אנחנו בודקים את האופציה לקיים תחרויות פטוחות - אולי אפילו השנה. צריך לקחת בחשבון שקבעים את הלוח שנה בספטמבר אז כשהתחלנו לעבוד, לא רצינו לשנות משכבר התחילו. אבל יש סיכוי שנארגן תחרות יותר מאוחר השנה, ונראה איך להמשיך לפי התוצאות.
 
בוני בהצלחה באירוח ובעיקר שתהני

אני אקרא הכל מחר כי יש אימון מוקדם בבוקר וצריך לישון. תהנו
 

aabramovich

New member
שאלה קצת כללית - היום כשיש לך נק' ראות טובה

יותר מאשר לפני שלושה חודשים... הרי ברור שכשנמצאים "בחוץ" יש רעיונות ודרכים מתוכננות. אבל כשנכנסים פנימה מגלים שתוכניות לחוד ומציאות לחוד. 1. מה בעצם התוכנית "בגדול"? איזה שינויים את חושבת שצריך להתחיל מהם? 2. איזה דברים שנורא רצית לעשות בהתחלה את חושבת שתאלצי לדחות/לוותר? ובנוסף 3. אני חושב שמישהו כבר כתב על זה... אבל מה שהפריע הכי באיגוד הקודם הוא היעדר שקיפות מלאה. בסופו של דבר מדובר בארגון שאמור ויכול להתנהל כך שכל אגורה וכל החלטה מתועדים כך שציבור החברים יוכל לראות ולהבין. איך את מתכוונת (או לא) לשנות לפעול על מנת לקיים שקיפות מלאה? שוב תודה, עזריאל
 
למעלה