טיטניום או קרבון? מבקש עצות או המלצות ממבינים

Outdoors

New member
טיטניום או קרבון? מבקש עצות או המלצות ממבינים

החלטתי שאם ניתוח הארתרוסקופיה שלי יצליח (טפו טפו) אני מפנק את עצמי בשלדת כביש חדשה. ולא שחסר לקסטרל טאלון שלי דבר, פשוט בא לי משהו חדש. הסתכלתי על לינסקי ולייטספיד בצד הטיטניום, וראיתי את כל הריינג' בצד הקרבון. לא בא לי לוותר על קשיחות אבל אני רוצה גם ליהנות ברכיבות הארוכות (190 ס"מ ו- 95 ק"ג) רעיונות? מחשבות? עצות? הכל יתקבל בברכה
 

odedbc

New member
קרבונאג' זה כמו פילגש. מחליפים כל X שנים.

טיטניום זה ליחסים ארוכים ויציבים. אם אתה גאדג'טרן (או גאדג'טריסט?) לך על קרבון. בשנה הבא הרי יצא דגם חדש הרבה יותר משהו שיביא לך תיאבון להשתדרג ואין כמו פילגש חדשה להעיר את האהבה עד שתחפץ. באופני קרבון אפשרויות הבחירה היום אין סופיות. החל מדגמי מירוץ קשיחים למקצוענים ועד לאופני ספורט נוחים ברמה של (כמעט) אופני טורינג. תאכלעס? ברמות הגבוהות אין הבדל באיכות ומה שחשוב באמת זה מה מוצא חן בעיניך ועושה לך תיאבון לרכב. לפרטים הטכניים אין שום חשיבות.
 

Outdoors

New member
דוקטור, דווקא מתאים לי אופניים לטווח ארוך ../images/Emo13.gif

חייב להודות שהדגם החדש יותר, מעוצב יותר, יקר יותר כל שנה עושה לי בדיוק ההפך. זה לא שאני לא מעריך את הצעצועים החדשים. נהפוך הוא. אני גם יכול להניח שהשינויים הם באמת לטובה (אני בטוח ש BB30 טוב יותר מ- BB רגיל, ואני גם די בטוח שבשלב זה או אחר אני ארכב עם שימנו Di2) אבל המנטליות של תרבות הצריכה עושה לי אנטי. מי שעושה לי חשק לרכוב זו הדרך, זה מצב הרוח, זה מזג האוויר, זה הקקפה השחור והקימה המוקדמת. לרכיבות תחרותיות אני מאושר לגמרי עם הגורו כרונו שלי, ועדיין אני רוצה מפעם לפעם, גם ברכיבת "רנדוניר" לתת בראש, או להרגיש שכל וואט עובר לסיבוב הגלגל ולא לWobble של שילדה.
 

avihersh

New member
הפוך דוקטורה. אשה מחליפים. עם הפילגש נשארים..

...וחוץ מזה, הסיפור של הקרבון, שמחזיק מעמד שנתייים ואז מתכלה, לא מחזיק מים. Carbon is here to stay. מעבר לכך, המו"פ, בתחום של חומרים מרוכבים הוא בתחילתו. כל שנה מפתחים סיבים, דבקים ושיטות יצור חדשות, שהופכות את שלדות הקרבון לחזקות, אמינות, קשיחות וזולות יותר. ועל יתרונות העיצוב, והקשיחות עוד לא דברנו, מפאת קוצר היריעה. טיטניום, סקנדיום ועוד כמה סגסוגות אקזוטיות, זה למכורים בלבד. שלדות "בוטיק" של כמה הילי-ביליז, ורד-נקס שמתעקשים להוסיף לגז הריתוך, זירמת תיישים מיוחמים, בטענה שזה מוסיף קשיחות לשלדה הקפיצית...
במבחן של עלות תועלת הטיטניום לא עובר את תנאי הסף. אלומניום זה סיפור אחר, אבל על כך בהזדמנות הבאה. תספרו עד 200, בתורכית, עד שדורון, שופך עלי קפה תורכי רותח...
 

odedbc

New member
כנראה. ובכ"ז יש אנשים שמעדיפים מכונית פתוחה

שעון ייגר-לה-קולטר שילדות טיטניום ועט נובע. לטיטניום יש איזה קסם מיוחד שלקרבון אין.
 

avihersh

New member
בהחלט. רק שלגיבוי צריך מזדה 5 שתניע כל בוקר,

...והמזגן תמיד יעבוד, שעון כדורי פשוט שלא ילכלך, שעון סייקו מדויק להפליא, ושלדת קרבון קשיחה (במקומות הנכונים), ואמינה תמיד.... אה, וגם חשבון בנק דשן, ירושה עסיסית ו/או אקזיט בינוני. ועד אז, נדבוק, ביחס נכון של עלות/תועלת, ושירות טוב ומקצועי. יש לזה קסם מיוחד, שלפלצנים אין.
 

ItsikH

Member
כל כך אישי הענין הזה החומר עצמו לא אומר הרבה, תלוי מה עושים איתו. דוגמא ידועה - שלדות אלומיניום ידועות כקשיחות, אבל שלדות האלומיניום הראשונות בשנות השמונים של ויטוס היו דווקא רכות במיוחד. אני חולם על טיטניום, אני לא אוהב קרבון, ולדעתי מדובר בהעדפה סובייקטיבית לגמרי
 

odedbc

New member
גם אצלי הייתה העדפה סובייקטיבית לטיט. וכנראה

שלא טעיתי. סיפור אהבה עם קולנגו טיטניום (שילדה) וקרבון (מזלג ומשולש אחורי) שמחזיק כבר ארבע שנים ואין כל נטיה להחליף. עכ"פ ממליץ לבדוק גם: סרוולו S3 וספשלייזד S Works Rubai אלו אופניי מירוץ עם נגיעות משמעותיות של נוחיות
 

nathandor

New member
Titanium

הרשה לי לצטט מספר שלאחרונה קיבלתי: One can update components on a yearly basis, but the elegant look of a custom titanium is timeless רכבתי על לייטספיד כמה שנים ואני בדרך ללינסקי. קרבון לא מדבר אלי .
 

oscar belder

New member
אין מה להתפלא

לא יודע איך היום, אבל בזמנו זו היתה חברה מאוד יוקרתית, אז אני מניח שהם לא התקמצנו בחומר ובעבודה. חוץ מזה בטיטניום כמעט ואין קורוזיה, כך שהיתי מגדיר את שלדה - "לכל החיים" החולשה של שלדות טיטניום היא במקומות הריתוך, לפעמים זה ניפתח. אבל עם קצת מזל...
 
למעלה