אכזבה גדולה, אליפות ישראל בסופרמוטו

45degrees

New member
לא. כי אז אם בקטגוריה מסוימת כל

הרוכבים הם באותה רמה - יתחיל מצב בו הם בוחרים את הכלים באופן כזה שהם "יוצאים מהרמה" ומקבלים את היתרון מבחירה בסוג האופנוע או בניה של האופנוע בהתאם. בניה של האופנוע בהתאם היא משהו הרבה יותר גמיש ופרוע מאשר שינוי רמת הרכיבה או צורת הרכיבה. לכן, בכל מקום בעולם מאזנים לפי הנפח. כיוון שבסוף היום יש מספיק קטגוריות כדי שהרוכבים בכל קטגוריה יהיו באותה רמה, ורוצים להגביל את כמות השיפורים האפשרית בכל קטגוריה. לכן גם יש קטגוריות אב-טיפוס מיוחדות כמו המוטו GP, הפורמולה 1 וכדומה. קח דוגמא בתחום אחר לחלוטין - למה בנאסקר יש רק 4 הילוכים? למה לוקח להם איזה 4 הקפות להגיע למהירות המכסימלית? נאסקר זו דוגמא מעולה לקטגוריה מיושרת לחלוטין - הן ברמת הנהגים והן ברמת הכלים. נניח שכל הנהגים ממש טובים באובאלי בקטגוריה זו. אם כך - שינויים מכניים ברכב יעניקו יתרון תחרותי גדול מדי לנהג כזה או אחר. לכן למשל - אסרו שם על כנפיים אוירודינמיות (לאחר שבמירוץ מסוים היה דגם של פונטיאק - הראשון עם כנף - שהיה מהיר יותר ביותר מ 10 מייל לשעה מכל שאר הרכבים). לכן הם גם מוסיפים הגבלות שכל מטרתן הוא הקטנת מחיר הכניסה - גיר עם 4 הילוכים בלבד וכדומה. אצלנו בארץ, ככה במקרה נוצר מצב שבו בקטגורית ה S2 כמעט כולם הם תותחי על. לא רק זה, בקטגוריה זו הכלים ההרבה יותר מתאימים ל 70% מהמסלולים (שפיצרינג שכמעט כל מרוצי העונה נערכים בו). לכן קטגוריה זו היא כיום הרבה יותר מהירה ותחרותית מה S2. עכשיו כל רוכב שעולה מהעממית שוקל את צעדיו מתוך הבנה של מה שקורה בפועל בכל קטגוריה - היתרונות והחסרונות. אם הרוכב מעריך שהוא מספיק מהיר (ראה ערך אליקו אוחנה) הוא עובר לקטגוריה הכי מהירה. אם הרוכב מעריך שהוא לא מספיק מהיר הוא עובר ל S1. אולי בעתיד, אם יהיה מצב בו יש 50 רוכבים ב S1 - לא יהיה מנוס מלפצל אותה לפי רמת רכיבה - ואז יהיה יישור קו נוסף. כיום אין בכך צורך. לגבי איחוד קטגוריות - כיום ב 70% מהמסלולים כאמור, אופנוע S2 יהיה הרבה יותר מהיר מאופנוע S1. לכן אין זה ספורטיבי לעילא ולעילא שרוכב S1 שהוא מהמהירים בקטגוריה ישיג מיקומי מרכז שדה בלבד עקב שימוש באופנוע S1 לא? שים לב - שוב הוכחנו משני כיוונים (S1 ו S2) שהחלוקה הקיימת כיום היא אופטימלית. יותר מכך, הוכחנו שהחלוקה הקיימת כיום מקילה על רוכבים העולים מהקטגוריה העממית להשתלב במקום הכי מתאים להם - ללא קפיצת רמה גדולה מדי ופגיעה נלווית בבטיחות.
 

chukumuku

New member
תודה על התגובות והבהרה

קטנה. אם לא הייתי ברור מספיק, התכוונתי שתהיינה 3 קטגוריות: עממית, "ליגה ארצית" ו "ליגת על". בכל מקרה, ולגופו של עניין, לא באתי לנסות להפוך את היוצרות אלא רק לבחון חלוקה אחרת שאולי תשפר את המצב. נקודת המוצא שלי הייתה שאין בארץ מספיק רוכבים בשביל קטגוריות "מיושרות" לחלוטין (כמו בדוגמאות שהובאו: נסקר, סופרבייק, פורמולה 1 וכו' שם יש אכיפה היסטרית של יכולות הרכבים) ולראיה, הבדלי היכולות של האופנועים בתוך אותה קטגוריה אצלנו יכולים להיות גדולים מאד, ולכן מצד אחד הקטגוריות הנוכחיות אינן אוכפות הומוגניות של האופנועים לפי הכוונה המקורית, ומצד שני יכולות להפריד שני רוכבים (עם האופנוע שלהם) שמתחרים ברמה דומה לשתי קטגוריות שונות. אבל זו רק הצעה, וברור לי שאנשים עם יותר נסיון כבר חשבו על זה לפני. תודה על התגובות בכל מקרה, נהנתי מהדיון. אבי.
 
אני מתנצל בפני כל הנפגעים

ובראשם כרובי ושחר. עד היום לא ידעתי שיש נספחים לתקנון הסופרמוטו הישראלי בנושאים טכניים וגם עכשיו אני עדיין לא מבין למה צריך לשנות את הנהוג באליפות העולם בסופרמוטו, אבל תקנון הוא תקנון. בכל מקרה תזכרו שהמילה הכתובה במדיה הוירטואלית לא שווה עשירית מהמילה הכתובה על הדפוס ואולי שווה חמישית מאותה המילה הנאמרת בע''פ, לכן תיקחו את הדברים בפרופורציות הנכונות זה בסה''כ פורום באינטרנט.
 

כRובי

New member
דבר ראשון -האשמה היא האשמה.

בטח ובטח אם היא נאמרת בטון זחוח ומעט מזלזל, בערוץ תקשורת מפולח וייעודי כ"כ - פונה ישירות למתעניינים בתחום הסופרמוטו. לכן, הסתתרות מאחורי הקלישאה של "מילה באינטרנט שווה פחות", מראה על חוסר הבנה בסיסי במדיום בו כולנו קוראים כעת. ביצעת פה אינטרפציה שגויה על אמרתו של מקלוהן ("המדיום הוא המסר"), ויצאת מנקודת הנחה שהשמצה חסרת ביסוס שחוזרת על עצמה במגוון ווריאציות, תתקבל בביטול על ידי הקוראים רק בגלל שמדובר בפורום ולא בעיתון. נו באמת... דבר שני - מדובר בקלישאה שקל לצוטט (כמוך) אבל באותה מידה, קל לסתור ולהוכיח את טעותה (מייד, בהמשך). אין כמו להעמיד כותב בעיתון שגאה בסיסמת "כוחה של המילה המודפסת לעומת זו המופיעה ברשת" מול האמת הכואבת: 1. עיתון, במוקדם או במאוחר, הולך לפח. (אם לא היית כותב בעיתון עשוי כרומו, אזי התכנים שכתבת היו עוטפים גם עוטפים דגים בשוק.) באינטרנט - הכל נשאר כתוב לדראון עולם. אז לאיזו מילה יש "יותר כוח"? 2. לפורום האח הגדול, פורום האופנועים של תפוז, יש יותר קוראים ביום אחד, מאשר קוראים מנויים בחודש שלם לעיתון האופנועים המודפס היחיד במדינה. אז לאיזו מילה כתובה יש "יותר כוח"?
 
טעות קלאסית.

אם אכן אתה כותב בעיתון מודפס, אתה חוטא וטועה טעות קלאסית. כוחה של המילה הוירטואלית עשוי להיות חזק ה-ר-ב-ה יותר מזו הכתובה.... אי הכרה בעובדה הזו ממקמת אותך במקום... איך לומר... לא טוב, מבחינה מקצועית. השרשור הזה הוא רק קצה הקרחון שמהווה הוכחה לכך. שורות אלו נכתבות על ידי מישהו שכותב ב-2 המדיות בצורה כזו או אחרת. גם במפוקסלת וגם זו שעוטפת דגים.
 

45degrees

New member
בחיאת שחר - אתה גם צריך לעבור 660

משופר מהתחת! שיט -כבר עברת? שיט שיט שיט
 

45degrees

New member
1560 זה המון כסף. בשביל בעיה שאולי

יכולה להיפתר באופן יותר זול. רמז: רק לפני כחודשיים רצו למכור לי ב 500 יורו גל זיזים וקפיצי שסתומים: 300 לגל זיזים, ו 115-180 לקפיצים תלוי אם הם עשויים מטיטניום או מפלדה. תנחש מה? מה שהם רצו למכור לא מתאים לשימוש שאני עושה באופנוע - לסוגי המסלולים בארץ, וגם לא מתאים לאופי הרכיבה הלקוי שלי - אני מעדיף לרכב על המומנט ולהחליף הילוכים כמה שפחות (ולכן רוכב עם יחסי העברה ארוכים). ואתה יודע מה קרה בסוף? נמצא פתרון איכותי מאוד ובמחיר הרבה יותר זול. ותשאל את המעטים שרכבו על האופנוע. בכל אופן בהצלחה עם השיפורים. אני מחכה בקוצר רוח ליום בו אני ודויד לא נהיה "המשוגעים היחידים" שמגדילים ומשנים מנועים בטירוף. כשיגיע היום בו כל האופנועים בגריד יהיו מאוד משופרים (ב S1 וב S2) - אנחנו נהיה היכן שהיו הליגות הבכירות באירופה ב 2001-2000. יהיה רק עוד פער של 5 שנים לסגור. שזה בכלל חבל כי ברמת הרכיבה אנחנו (טוב, לא אני
) הרבה יותר קרובים.
 

Le Duke

New member
1560EUR זה כלום. אני השקעתי

בשני צ'ופצ'יקים עם ראש אדום שלוחצים עליהם ויצא מין "פסססט..." כזה
 

45degrees

New member
עשית ניתוח הוספת פטמות?

דוקי - הייתי בטוח שאתה יורה רק בכיוון אחד. לא ידעתי אתה יורה לכל הכיוונים
 

כRובי

New member
לא דיברת איתי לפני המרוץ באשדוד?

מוזר. אז איך ידעת שיש מרוץ? ואח"כ, איך ידעת שאין מרוץ? אז דיברנו או לא דיברנו?
ביומיים שלפני תאריך המרוץ המיועד, דיברנו עם כל רוכבי ה-S2, ובדקנו כמה מהם מתכוונים להתחרות. 4 מהם השיבו בחיוב. לכל הרביעייה נאמר שבמידת הצורך ובלית ברירה, "נגמיש" את החוקים ונזניק גם חמישה רוכבים, במידה ונגיע למס' הנ"ל. אתה כתבת ש"לא הרשו לך להתחרות בקטגוריה הפתוחה במרוץ באשדוד". מי לא הרשה לך? הגעת למסלול ומישהו אמר לך "לא"? מי בדיוק? אז דיברנו או לא דיברנו?
אז או שאתה אחד מהרביעייה (שאגב, הפז"מ במרוצים של שלושה מהם ביחד לא מגיע ל-20 שנה. הרוכב הרביעי הוא אחד וותיק שגם רוכב, כמה מפתיע, על הק.ט.מ. 450 היחיד ב-S2. בדיוק כמוך). או שבכלל אתה היית אמור להיות הרוכב החמישי, ובגלל ששתקת ולא סיפרת שאתה מתכוון להגיע, התבטלה הקטגוריה. אז דיברנו או לא דיברנו?
 

Le Duke

New member
בקשר לתקנון ,חוקים ובטיחות: אנשים

מעשנים בפיט ליד באופנועים ,רוכבים ללא קסדה ,נוהגים בצורה מסוכנת (וויליז/סטופיס). ועוד אנקדוטה (משעשעת או לא ,לבחירתכם): בשני המירוצים האחרונים היה נסיון להטות את תוצאות המירוצים על ידי חברי הקבוצה של אחד הרוכבים.
 

שחרלרט

New member
כפרה עליך דיוקי

לגבי העישון אתה צודק,אבל מי כמוך יודע שבאשדוד האכיפה הזו בעייתית. לגבי הטיית התוצאות הנושא טופל!
 

TShavit

New member
כמה הערות...

1. אין שום חובה או צורך להתחרות תחת חוקי FIM. סתם לצורך הדיון, אם היינו היום בתקופת ה-DR350 וזה היה האופנוע הנפוץ ביותר בארץ, אפשר היה להחליט על קטגוריה עד 350 סמ"ק מתוך השיקול שזה מה שהכי מתאים לתנאים המקומיים הספציפיים שלנו. 2. דווקא ממישהו רב-נסיון כמוך הייתי מצפה להבין שהתגמשות לצרכיו של רוכב יחיד (ואולי נקרא לילד בשמו - כניעה ללחצים) היא אחת הרעות החולות של הספורט הישראלי, והדוגמה שהבאת משנות המוטוקרוס המוקדמות היא מצויינת. 3. פחד מרוכבים חדשים? אם תבדוק את התקנון תראה שהוא מחייב רוכבים שצברו 3 פודיומים בקטגוריה העממית לעלות לאחת הקטגוריות המקצועיות. איך זה מסתדר עם הטיעון שלך? 4. הצטרפותם (האקראית, יש לציין) של רוכבי שטח למירוצי הסופרמוטו בשנה שעברה היתה דווקא אחד הקטליזטורים לעליה גדולה ברמה של מתחרי הליגה כולה ולשאיפה להכנסת קטע-שטח במירוצים. נדמה לי שאין אחד שלא מברך על כך, כולל ראשי העמותה ומנהלי הליגה שהשקיעו אישית רבות באימוני-שטח. 5. אם היית מכיר קצת יותר מקרוב את עמותת הסופרמוטו היית מבין עד כמה הטיעונים שלך על אינטרסים אישיים רחוקים מהאמת. זהו בערך המעוז האחרון שבו שוררת עדיין תמימות, פרגון הדדי ורצון לפתור בעיות. דוגמא: במירוץ הקודם בהום-רינג, מתחרה שהיה אמור לעלות לקטגוריה S2 מהעממית טען שלא הבין זאת וביקש להשאר בעממית מירוץ נוסף. הוא הורשה להשתתף לפי בקשתו, אך מחוץ למסגרת התחרות על-מנת לא לפגוע ברוכבים אחרים ותוך הבהרה כי במירוץ הבא יחוייב "לעלות כיתה". מדוע הוחלט להענות לבקשתו? כי מדובר בקטגוריה עממית, בה ממילא קיימים הבדלים עצומים בין הרוכבים ואין ניקוד ליגה מצטבר. יש לציין, אגב, כי החלטה כזו מותרת על פי התקנון. לסיכום: לא בדקת את התקנון לפני שביצעת שינוי באופנוע, התאכזבת לגלות שהשינוי לא תואם את התקנון, ומיהרת להכפיש את קברניטי העמותה - כאילו בוצע שינוי בתקנון ממש לפני המירוץ ספציפית כדי להפריע לך... למרות שמדובר בתקנון שפורסם חודשים ארוכים לפני כן. כל-כך מצער ומיותר... טל
 

t P R

New member
תיקון קטן:

שני פודיומים, או ניצחון אחד, על מנת לעבור מעממית למקצועיות.
 

TShavit

New member
בתקנון שמצוי בידי מופיע אחרת,

אבל זה בודאי לא משנה את הפואנטה.
 
למעלה