אכזבה גדולה, אליפות ישראל בסופרמוטו

שחרלרט

New member
אף אחד לא מפספס את העיקר חוץ ממך

נושא הקטגוריות נידון לפני תחילת העונה לעומקו ולרוחבו,ואפילו דובר על ביטול הקטגוריות בשל מיעוט רוכבים בS2.אבל לבקשת הרוכבים ולאחר מחשבה רבה ליצור עיניין והעלאת רמת הרכיבה הוחלט להשאיר את הקטגוריות. כיום למרות המצב הבעייתי לא ניתן לשנות באופן מהותי את התקנון כי אנחנו בעיצומה של הליגה. וזה לא יהיה הוגן כלפי שאר הרוכבים ויסבך את ניקוד הליגה. וחוץ מזה שינוי התקנון לא יעזור לרוכבי הS2 מאחר ורובם לא הגיעו למירוצים עקב בעיית המכס ולא בגלל התקנון. ומה שישרת את המטרות של כולנו זה לא להטיח האשמות באויר ואצבע מאשימה בגלל בעיה אישית שלך. אתה רוצה להתחרות בS1 תביא אופנוע מתאים,אתה רוצה להתחרות הS2 תביא אופנוע מתאים ועוד 5 רוכבים יחד איתך.זה פשוט וקל. יש כ4 רוכבים של S2 שמתים לרכב רק חסר להם רוכב חמישי.אתה מוזמן...
 
אני עוד אחשוב שיש לחלק מהחברים...

אחוזים אצל "סומרס" 1560 יורו הוצאתי לפני 5 דקות על: צילינדר, בוכנה וקראנק של SMR 576 ועוד כמה זוטות, מקווה שהחלקים יגיעו לפני שהתקנון ישתנה...דרך אגב למי שעוד חושב שאני הוא המהנדס סטאריק, אז אני לא הוא, אבל הוא ואני חולקים יחד את אותה הבעיה...שנפתרה לפני חמש דקות
 

כRובי

New member
אם כך ראובן, מדוע לא באת להתחרות

עם ה-450 שלך באשדוד? היו לנו ארבעה רוכבים, ונאמר לסטאריק (ולשלושת האחרים כמובן), שאם הם ימצאו את הרוכב החמישי, יהיה מרוץ גם ב-S2. מדוע לא באת להתחרות?
 

כRובי

New member
לא הבנתי - אז אין לך אופנוע מתאים?

התכוונ לרכב על של סטאריק? נו באמת... כל זריקת הבוץ והרפש על "אינטרסים אישיים של מארגני הליגה" ואזכורים של שחיתויות במרוצי עמותות אחרות, ובכלל אין לך אופנוע משלך?
 
כרובי היקר

אל תיקח את זה קשה, זה לא היה בכוונה רעה, למרות שעניין ה-460 לפי דעתי לא צודק. דרך אגב האופנוע המדובר הוא בבעלותי, אבל מה זה משנה בכלל? לילה טוב ולהתראות על הגריד ב-S1
 

כRובי

New member
לא מתאים לאדם כמוך, בטח ובטח

אחד שעוסק בכתיבה ומודע לכוחה של המילה הכתובה - לא מתאים לאדם במעמדך להשמיץ (ואני לא חושב שאני מגזים) - עמותה שלמה של רוכבים, וצוות מצומצם של אנשים שעמלים על ארגון מרוצים למען כולם. לצערי, לא מדובר כאן על אי הבנה או פליטת פה אומללה - חזרת על הדברים במגוון ווריאציות לאורך השרשור. "לא צודק" עניין ה-460? יכול להיות - מלבד השאלה המתבקשת "עכשיו אתה נזכר? חצי שנה אחרי שהוצג התקנון"? יש גם את עניין הדרך בה כתבת את הדברים. מישהו שכותב בעיתון, בטוח יכול לנסח את עניין "אי הצדק" בצורה קצת יותר מחושבת ומהוגנת מאשר לירות מהמותן.
 

שחרלרט

New member
הלואי והיו לי מניות הסומרס

ולמה לא באת למירוץ באשדוד להתחרות בS2? אתה היית חסר להשלים לרוכב החמישי ואז היה מתקיים מירוץ. אולי לך יש אינטרס אישי לא להתחרות בS2
 

שחרלרט

New member
עוד דבר נוסף,לגבי אנטרסים אישיים

כי זה קצת מפריע לי,בנוגע ל"מנהלי הליגה" אתה בטח מיתכוון אלי וכרובי(תקן אותי אם אני טועה) האמת זה תקף לכל מי שאתה מיתכוון. בשביל להיות על הפודיום אני צריך לעבור כמה רוכבים שאמנה כרגע,ואני מדבר כרגע על אופנועים בלבד ולא על רמות רכיבה. לי יש DUKE 95 עם מנוע מ ק ו ר י למעט קרבוקטור וסעפת. אני מיתמודד מול 525 של פישמן ולוני,520 של DR XR,פנגם עם KTM משופר מהתחת,במידה ושי נווה יחזור לרכב (בשאיפה)אז גם לו יש אופנוע מפלצת (מי כמוך יודע).כולם חזקים יותר או קלים יותר או גם וגם.אז באמת עוד אופנוע זה מה שיפריע?? ואם אתה חושב שכן אז פיספסת את כל מהות הסופרמוטו הישראלי.
 

chukumuku

New member
סליחה על ההתפרצות אבל

אני חוזר רגע לשאלה המקורית שלי כי הנושא של יכולות האופנועים בקטגוריות עלה שוב. למי שלא מכיר אגב, אני avih מפורום פולגז, משתעשע חדש בסופרמוטו על ה XR הישן של הדוקטור. בלי להכנס כרגע לויכוח שלכם, האם החלוקה לקטגוריות S1 ו S2 בארץ משרתת מטרה אמיתית? האם רוב רוכבי S2 יהיו יותר מהירים (או איטיים) מרוכבי S1 בארץ, לפחות נכון למסלולים שיש כיום? ואם לא האם יש מקום לקבוע חלוקה אחרת לקטגוריות (לעונה הבאה כמובן), לפחות עד שיהיו מספיק מסלולים שבהם ההבדלים יבואו לידי ביטוי?
 

lucca227

New member
כרובי תרים את הכפפה../images/Emo59.gif

מירוץ סיום עונת 2006 קטגוריה פתוחה- כל אחד יכול להגיע עם מה שהוא רוצה (כל עוד הוא מתאים לאחת מהקטגוריות של עונת 2006, כמובן) המירוץ ייערך באשדוד אבל יכלול קטע שטח ראוי, ובכך יהיה יתרון ל- S1 באספלט האשדודי ול- S2 בקטע השטח. מי שמגיע אחרון - עובר קטגוריה
 

כRובי

New member
מדוע יצאת מנקודת הנחה כי החלוקה

לקטגוריות נועדה להפריד בין רוכבים מהירים למהירים יותר?
 

chukumuku

New member
א. שאלתי קודם אם זה משרת מטרה

אמיתית, ועדיין לא קיבלתי תשובה. ב. הנחת היסוד שלי היא שרוכבים במרוץ צריכים להיות ברמה הומוגנית פחות או יותר כי אחרת כולם מפסידים והמרוצים יהיו פחות מעניינים ממה שהיו יכולים להיות. אני לא אומר שחלוקה לפי נפח היא לא נכונה, פשוט במבט מהצד לא נראה שאחת הקטגוריות חזקה יותר (אבל צפיתי רק בקטע אספלט ברינג), מה גם שהשיפורים והבדלי היכולות של האופנועים טורפים את הקלפים עוד יותר. אתה כמובן מוזמן לתקן אותי אם אני טועה. מהתגובה של כפיר אני מבין עכשיו ש S1 יהיו יותר חזקים על אספלט (לפחות בקטעים מהירים) וS2 בשטח, ולכן גם אם זמני ההקפה דומים עדיין החלוקה ראויה, שכן היו נוצרים "פקקים" הפוכים בכל איזור. סורי, אני חדש בתחום והאינטואיציות שלי לא "מכווננות" עדיין :) לכן שאלתי. אבל כן, זו בעיה כשאין מספיק רוכבים בשביל לקבוע קטגוריות. ככה זה בביצה שלנו. אני משוכנע שמספיק אנשים טובים חשבו על הנושא בשביל להגיע לחלוקה הנוכחית. ויחד עם זאת, תהיתי אם יכולה להיות חלוקה אחרת שתשפר את המצב. זה הכל.
 

TShavit

New member
פשוט מאד: יישור קו. נורמות.

ככה זה בכל העולם. בכל תחום ספורט מוטורי שתבחר למעט היכן שבאמת אין טעם (טריאל, למשל), יש חלוקה לפי קטגוריות נפח. באליפות העולם ב-SM, ההבדלים בזמני הקפה זניחים בין הקטגוריות. אין גם ממש הבדלים ביוקרה. בכל זאת קיימת הפרדה. באליפות העולם באנדורו, קטגוריית E2 הבינונית היא באופן מסורתי המהירה ביותר, אבל יש בהחלט יוצאי דופן והפערים לא גדולים. יש לי עוד מה לומר בענין אבל אין זמן כרגע. טל
 

45degrees

New member
הקטגוריות הקיימות מיישרות קו בצורה

הכי טובה שאפשר. מדוע לפי דעתך כמה רוכבים אחרונים שהחליפו אופנועים או התקדמו מהקטגוריה העממית לאחת הקטגוריות המקצועיות - בחרו לרכוש כלים בנפח המתאים ל S1? עבור רוב הרוכבים בחירת אופנוע שיותר קל לרכב עליו, אך שייך לקטגוריית ה S2 היא כמו "התאבדות תחרותית". כמה רוכבים לפי דעתך יכולים להחזיק קצב הקפות כמו כפיר, שלום אוחיון, טל ציון - גם אם לכולם יהיה CRF או YZ450? כמה כאלה יש ב S1? כמה כאלה יש בכלל בארץ? והרי אין ספק שכל רוכב שמחליף XR סופרמוטו או איזה LC4 סופרמוטו רוצה שיהיו לו חיים יותר קלים עם אופנוע קל יותר, זריז יותר, והרבה יותר נוח לשליטה. אז מדוע בוחר אותו רוכב בעוד כלי כבד ומגושם בשביל להתחרות ב S1? והרי לך יישור קו עם הקטגוריות והחלוקה הכי טובה שאפשרית לרמות רכיבה. והנה הדוגמא המנוגדת: ה 660 שלי הוא בעל בסיס הגלגלים הכי ארוך בגריד (באשמת המזלג הייחודי שיש עליו). וואלק, נמאס לי להיות אנדרדוג בגלל שמאוד קשה להשתלט על האופנוע וגם ככה רמת הרכיבה שלי לא משהו. אז אני הולך ומחליף ל CRF (ושיחפשו אותי הכחולים עד הבב-אללה) ונכנס ל S2. עכשיו יש יחד איתי ועם רגש על הגז 6 רוכבים ב S2 - הקטגוריה מושלמת. בוא נחשוב ביחד - האם מצב ה S2 עכשיו שאני הצטרפתי יותר טוב או יותר רע? בטוח זמני ההקפה שלי ישתפרו גם באשדוד וגם בשפיצרינג. אבל אני אהפוך לשיקיין נייד במסלול - משהו שמפריע לכולם, מסכן את כולם וגם אותי. ברור שהמקום שלי אינו ב S2. עם קצת שכל בראשי (ביום טוב) - אין שום סיכוי שגם אם יהיה לי CRF בחניה אני אתחרה איתו ולא עם ה 660. הוכחנו משני כיוונים שהחלוקה הקיימת כיום היא החלוקה האופטימלית עבור תחום הסופרמוטו בישראל. מ.ש.ל.
 

chukumuku

New member
45, דווקא הדוגמא שלך סותרת

את המסקנה שהגעת אליה. אתה אומר בעצם שרוכב מהעממית לא יבחר כלי ל S2 למרות שהיה מעדיף אותו, רק בגלל שב S2 יש רוכבים "כלים", ואין מצב שהוא יהיה תחרותי שם. כלומר, הרוכבים והרמה קובעים ולא הנפח גרידא. הוא יבחר אופנוע ע"ס הרמה של הרוכבים בקטגוריה שהאופנוע משתייך אליו. לא טיפה עקום? אם נפתח לרגע דיון תיאורטי, מה רע בחלוקה כמו של ליגות בענפי ספורט אחרים? ליגת העל עם אוחיון, כפיר, הכוכבים של S1 וכו', ליגה "ארצית" עם "מעמד הביניים", ועממית כרגיל. לא נקבל קרבות טובים והומוגנים יותר, ולכן יותר מהנים לכולם?
 

chukumuku

New member
ולאחר חשיבה נוספת...

תחשוב איך זה ישפר את המצב מצד אחד, ויגמיש את ההגבלות מצד שני. אם נקח לרגע את רעיון החלוקה לפי רמות שהעלתי עכשיו, אז כל הרוכבים הטובים ב"ליגת העל" יוכלו לנהל גם "מרוץ חימוש" כראות עיניהם. איזה אופנוע שהם רוצים, כמה שיפורים שהם רוצים, העיקר לתת בראש לאחרים. ומצד שני, גם רוכבים ב"ליגה ארצית" יוכלו לשפר את הרמה שלהם או להחליף אופנוע, אבל כל עוד הם לא מסוגלים לתת פייט לרוכבים בליגה העליונה, אין להם מה לחפש שם, שוב, לא משנה עם איזה אופנוע. כמובן שאפשר לקבוע קריטריונים למעבר בין הליגות, בין אם זה במהלך העונה או רק בסופה.. לא שאין פה על מה לחשוב, אבל בסופו של דבר, לדעתי זה נותן גמישות טובה שמתאימה מאד למצב של יחסית מעט רוכבים, כמו שיש בארץ.
 

45degrees

New member
בדיוק הפוך. שינוי שאתה מתאר יעלים

את כל מתחרי ה S1 כמעט - עקב אופנוע שלא מתאים ל 70% מהמסלולים. דה-פקטו אתה מציע להעלים את קטגורית ה S1, לאחד אותה עם העממית, או לטרנספר את כל רוכביה ל S2. אם זו כוונתך הראשונית הרי שההצעה שהעלית של חלוקה לפי רמות רכיבה היא הטובה ביותר.
 

TShavit

New member
טחינת מים, לדעתי.

אין שום צורך בהמצאת הגלגל מחדש. היום, ספציפית, יש מיעוט רוכבים ב-S2 בגלל סיטואציה מאד מסויימת. זה הולך להשתנות. אם אנחנו רוצים לקחת את הספורט הזה ברצינות, אין שום סיבה שנהיה שונים מיוון, צרפת, איטליה, בריטניה, ארה"ב וכו'. שיטת הנפחים מקובלת בעולם כולו וזהו. טל
 
למעלה